Pulitzer Hotel wint Best Outdoor verlichting

18 januari 2018 | David Bakker

Afgelopen weekend werden voor het eerst de Festive Lighting Awards uitgereikt aan de Amsterdamse hotels met de meest bijzondere, feestelijke verlichting. Vier hotels vielen in de prijzen.

Een professionele jury beoordeelde de hotelverlichting en deelde prijzen uit in drie verschillende categorieën. Daarnaast kon er gestemd worden door hotelgasten. Conservatorium Hotel sleepte de award binnen voor Best Concept. Pulitzer kreeg een award voor de Best Outdoor-verlichting, DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station kreeg een prijs in de categorie Best Interior. De publieksprijs ging dit jaar naar Hotel De L'Europe.

Switch-on

Hotel-expert en trend-forecaster Vincent van Dijk: "We zien dat hotels steeds meer investeren in festive lighting. De tijd van een simpele kerstboom en wat ballen her-en-der is definitief voorbij. Tegenwoordig worden hele interieurs omgebouwd en worden gevels voorzien van een flonkerende buitenkant. Voor steeds meer hotels is een switch-on event één van de hoogtepunten van het jaar, dat wordt gevierd met de belangrijkste relaties."

Wereldtrend

Wereldwijd zien we dat festive lighting belangrijker wordt als (city)marketingtool. We bezoeken massaal de lichtfestivals die worden georganiseerd en ook het feestelijk verlichten van straten, winkels, warenhuizen, luchthavens, stations en prominente gebouwen zien we veel vaker. Oorspronkelijk bedacht vanuit een puur commercieel oogpunt, maar inmiddels zorgt deze speciale en opvallende verlichting ook voor een populaire beeldcultuur rond het einde van het jaar. De beelden van verlichte hotels en pleinen gaan de hele wereld over, onder meer door films en via social media.

Luxebeleving

Ook hotels ontwikkelen steeds vaker bijzondere lichtconcepten die bijdragen aan de luxebeleving. Met festive lighting benadrukken hotels hun iconische karakter en laten ze zien dat ze smaak en oog voor detail hebben. Tijdens Hotelnacht werden voor het eerst de Festive Lighting Awards uitgereikt. Deze awards zijn in het leven geroepen om de bijzondere lichtconcepten van hotels in de spotlights te zetten. De Festive Lighting Awards worden mede mogelijk gemaakt door Avontuur-Blachere NL.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: