Radisson Blu Palace Hotel vraagt hotelgasten te gaan strandjutten

22 augustus 2019 | David Bakker

In de strandhoogseizoen maanden in Noordwijk aan Zee heeft het Radisson Blu Palace Hotel een actie bedacht om hotelgasten te vragen om te helpen bij het schoonhouden van het strand.

Het hotel vraagt gasten, wanneer ze een strandwandeling gaan maken, om een papierentasje mee te nemen en onderweg afval te ‘jutten’. De tasjes zijn te verkrijgen bij de receptie van het hotel. In ruil voor het afval krijgen de gasten een drankje aangeboden in Dunes Lounge & Bar.

André Aaij, general manager van het hotel, over deze actie; “Wij zijn als hotel veel bezig met het milieu en integreren dit zoveel mogelijk in onze werkwijze. Niet voor niets hebben wij een gouden Green Key certificaat. Daar zijn we trots op”. Doormiddel van de Standjuttersactie probeert het hotel de gasten te enthousiasmeren om te helpen het strand schoon te maken en te houden. “Afgelopen mei zijn we met een groep collega’s het strand afvalvrij gaan maken. Met ruim 15 medewerkers zijn we het strand opgegaan met papierprikkers en grijpers.

Dit resulteerde in vele vuilniszakken vol afval. Het lijkt ons fantastisch als de hotelgast, als ze toch gaan wandelen, ook het afval dat ze tegenkomen verzamelt en meeneemt naar het hotel. Hoe simpel kan het zijn?! Wij zorgen dat het afval goed gescheiden en weggegooid wordt. Als dank voor het ‘volle tasje’ bieden wij onze gasten graag iets aan en nodigen wij ze uit voor een drankje in Dunes”.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Ondernemen
Tips voor een onweerstaanbare hotelwebsite

De Hotel Website of the Year verkiezing 2021 zit erop. Tijdens een feestelijke, online ceremonie werd op 14 januari jl. de winnaar bekendgemaakt: Max Brown Hotels heeft de eer om deze titel een jaar lang te mogen voeren. Een fantastische prestatie. Wat kunnen we leren van de winnende website en de a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: