Reactie NBTC op column Hoogendoorn

23 september 2013 |
Reactie NBTC op column Hoogendoorn<

In de nieuwste column van Ewout Hoogendoorn, 'Wanneer komt de 'Remarkable Dutch Revival'?', verschenen in de septembereditie van Hospitality Management, doet Ewout Hoogendoorn een uitspraak over
het NBTC. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing, reageert op de column van Ewout Hoogendoorn.

Reactie Jos Vranken:
"Ik betreur het dat Ewout Hoogendoorn, in een bijzin in zijn meest recente column, de bezuiniging op de marketing van de destinatie ‘Holland’ in casu NBTC als ‘goed’ betitelt. Dit gebeurt onder het mom dat de sector c.q. de hotellerie de eigen broek moet ophouden. Dit geeft wat mij betreft blijk van een, voor Ewout ongebruikelijke, ondoordachte en kortzichtige visie op het nut en de noodzaak van destinatiemarketing en de wijze waarop het bedrijfsleven en de overheid zich daarbij (financieel) tot elkaar verhouden.

De forse bezuiniging, die met ingang van 2012 wordt doorgevoerd, leidt tot een ongelijk internationaal speelveld, waarbij onze rijksoverheid in vergelijking met concurrerende bestemmingen substantieel minder uitgeeft aan het stimuleren van bezoekers en bestedingen.
Bovendien kan en mag de inhoudelijke en financiële verantwoordelijkheid voor de internationale branding en marketing van de bestemming ‘Holland’ ons inziens niet op het bord van individuele (MKB-)ondernemers gelegd worden. Bedrijven dragen, naast de investeringen in de eigen onderneming, momenteel al substantieel bij aan de publiek-private cofinanciering van de internationale marketing van ons land.

Private financiering geldt nadrukkelijk niet als substituut voor teruglopende rijksfinanciering. Het betreft complementaire investeringen die gekoppeld zijn aan verschillende doch elkaar versterkende doelstellingen. In een groot én groeiend internationaal concurrentieveld is het essentieel dat ons land via krachtige publiek-private samenwerking slag- en concurrentiekracht behoudt en ontwikkelt, die door sectorale en geografische grenzen heen breekt en boven individuele belangen uitstijgt. Alleen zo zal een “Remarkable Dutch Revival” succesvol gestalte krijgen."


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Branded Content
The Slaak Rotterdam strak beveiligd

The Slaak Rotterdam is gevestigd in een oud monumentaal pand waar vroeger Rotterdam’s grootste krant “Het Vrije Volk” gehuisvest was. Na een flinke verbouwing opende het hotel in 2019 haar deuren met alle glorie en sfeer die ook op het hoogtepunt midden jaren 50 daar aanwezig was. ...

Amsterdam Achtergronden
Sir Hotels ruilt luxe bedden in voor bureaus

Vanaf vandaag biedt hotel collectie Sir Hotels flexibele werkplekken aan. Waar de vraag naar bedden voor de zakelijke markt drastisch afgenomen is, stijgt de vraag naar rustige werkplekken. Meer kantoren zoals Nike en Google houden hun kantoren tot zeker het einde van het jaar gesloten. Sir Hotels s...

Personeel
Preston Palace lanceert nieuwe werkcampagne

In tijden waarin werkgevers noodgedwongen hun gewaardeerde werknemers moeten laten gaan, lanceert Preston Palace juist een campagne om nieuwe collega's te werven. Van fulltime, parttime tot bijbaantje. Zelfs een combinatie van diverse afdelingen binnen in één functie is mogelijk. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: