Reizen voor werk is belangrijke arbeidsvoorwaarde

26 januari 2017 | Thijs Jacobs

Bedrijven moeten rekening gaan houden met een nieuw type zakenreiziger die nieuwe 
ervaringen verkiest boven traditionele arbeidsvoorwaarden. Nieuw onderzoek in opdracht van Booking.com Business laat zien dat maar liefst 30 procent van de zakenreizigers een minder betaalde baan zou accepteren als dat zou betekenen dat ze meer kunnen reizen voor hun werk.

Het onderzoek toont aan dat werkgevers reizen voor werk mogelijk zelfs onderwaarderen als instrument om te onderhandelen tijdens gesprekken met potentieel talent, om werknemers te motiveren of zelfs om werknemers te behouden. 

Ripsy Bandourian, Director of Product Development, Booking.com Business licht toe: "Zakenreizen worden niet langer gezien als verloren tijd of een zakelijk ongemak, maar worden steeds vaker beschouwd als een kans om de horizon te verbreden. De hedendaagse werknemer is mobieler en flexibeler en vaker op zoek naar een combinatie tussen zakenreizen en vakanties: zakenvakanties." 

Ze verwachten dan ook dat werkgevers gelijke tred houden met hun behoefte aan meer flexibiliteit. Daarom richt Booking.com Business zich op het leveren van een breed scala aan accommodatiemogelijkheden voor zakenreizigers. Het wordt zakelijke reizigers makkelijk gemaakt om eenvoudig een zakelijk verblijf te vinden, ervaren en beheren." 
Lees het volledige onderzoek hier.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: