Residence Inn wil millennials verleiden

30 juli 2015 |
Residence Inn wil millennials verleiden<

Hotelketen Residence Inn gaat zich steeds meer aanpassen aan en richten op de millennials, jonge reizigers van 18-34 jaar. De keten, die deel
uitmaakt van de Marriott International groep probeert jonge reizigers aan te trekken door meer te doen met food trucks en smartphones - de twee dingen waar millennials volgens de keten het meest van houden. Diane Mayer, vicepresident en global brand manager van Residence Inn, meent dat jonge reizigers liever willen relaxen en in het hotel blijven dan de hele stad doorlopen, op zoek naar een leuke bar of restaurant. Volgens haar is het daarom belangrijk dat de lokale omgeving naar het hotel zelf gebracht wordt.
Residence Inn Mix
Residence Inn heeft al op verschillende locaties, waaronder Los Angeles en Washington D.C., een nieuw programma 'Residence Inn Mix' geïntroduceerd. Dit programma bestaat uit thema-avonden waar gasten rondom een kampvuur met elkaar kunnen kletsen en bij food trucks kunnen eten. Voor de 'Mix' is de keten gaan samenwerken met Blippar, een zogenaamde 'visual discovery' app.

Augmented reality
Met de app kunnen gebruikers via beeldherkenning een uitgebreide versie van de realiteit zien. Zo kunnen zij bijvoorbeeld hun telefoon richten op een bierviltje, waarna er allerlei extra informatie op het scherm komt over het merk en de soorten bier. Deze uitgebreide versie van de werkelijkheid wordt 'augmented reality' genoemd. Dit is dus het zien van een live weergave van de omgeving, waar geluid, video en plaatjes aan zijn toegevoegd. Blippar, de app die het programma Residence Inn Mix ondersteunt, draait op basis van augmented reality. Residence Inn is niet de eerste hotelketen die zulke nieuwe technologie uitprobeert. Marriott Hotels & Resorts experimenteert continu met nieuwe tech-concepten. Alles wordt uit de kast gehaald om de hotels zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de millennials.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

The Prince Akatoi in Londen heropent

Het Prince Akatoki in Marylebone, het enige Japanse vijfsterren hotel in Londen, heropent in augustus met een nieuw "Taste of Japan"-pakket om de gasten onder te dompelen in het Japans. gastvrijheid en cultuur. De naam Akatoki komt van een Aziatisch Japans woord voor "dageraad" o...

Horeca & Recht Hotel & Recht
Een vergoeding voor goodwill aan het einde van de huur, hoe zit dat eigenlijk?

Als onderdeel van een huurovereenkomst met betrekking tot hotelruimte onderhandelen partijen regelmatig over de vraag wat er met de (al dan niet door huurder) in het gehuurde aangebrachte voorzieningen zal gebeuren bij het einde van de huur. Een afspraak dat huurder deze voorzieningen (al dan niet o...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Amsterdam
Hotel W meerdere keren beschoten

In de nacht van dinsdag op woensdag is Hotel W in Amsterdam meerdere keren beschoten, zo staat de lezen op de website van Het Parool. Er raakte niemand gewond. Wel zitten er meerdere kogelgaten in de voordeur van het hotel. Om iets voor half vier vannacht kreeg de politie de melding van een schi...

Columns
Column Hans van Spronsen: In je kracht staan

Eén keer een beetje zweverige titel maar wel één die de lading dekt van mijn betoog. Vooral middelgrote en kleinere hotels moeten zich in deze coronatijden hieraan vasthouden. Vertrouwen is een speerpunt in het contact met uw gasten. Hebben zij het vertrouwen dat zij in uw horec...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: