Residence Inn wil millennials verleiden

30 juli 2015 |
Residence Inn wil millennials verleiden<

Hotelketen Residence Inn gaat zich steeds meer aanpassen aan en richten op de millennials, jonge reizigers van 18-34 jaar. De keten, die deel
uitmaakt van de Marriott International groep probeert jonge reizigers aan te trekken door meer te doen met food trucks en smartphones - de twee dingen waar millennials volgens de keten het meest van houden. Diane Mayer, vicepresident en global brand manager van Residence Inn, meent dat jonge reizigers liever willen relaxen en in het hotel blijven dan de hele stad doorlopen, op zoek naar een leuke bar of restaurant. Volgens haar is het daarom belangrijk dat de lokale omgeving naar het hotel zelf gebracht wordt.
Residence Inn Mix
Residence Inn heeft al op verschillende locaties, waaronder Los Angeles en Washington D.C., een nieuw programma 'Residence Inn Mix' geïntroduceerd. Dit programma bestaat uit thema-avonden waar gasten rondom een kampvuur met elkaar kunnen kletsen en bij food trucks kunnen eten. Voor de 'Mix' is de keten gaan samenwerken met Blippar, een zogenaamde 'visual discovery' app.

Augmented reality
Met de app kunnen gebruikers via beeldherkenning een uitgebreide versie van de realiteit zien. Zo kunnen zij bijvoorbeeld hun telefoon richten op een bierviltje, waarna er allerlei extra informatie op het scherm komt over het merk en de soorten bier. Deze uitgebreide versie van de werkelijkheid wordt 'augmented reality' genoemd. Dit is dus het zien van een live weergave van de omgeving, waar geluid, video en plaatjes aan zijn toegevoegd. Blippar, de app die het programma Residence Inn Mix ondersteunt, draait op basis van augmented reality. Residence Inn is niet de eerste hotelketen die zulke nieuwe technologie uitprobeert. Marriott Hotels & Resorts experimenteert continu met nieuwe tech-concepten. Alles wordt uit de kast gehaald om de hotels zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor de millennials.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Advertorial
Travel Suit Collection by NCF

Na een succesvolle entree van de Corporate Identity Concept Collectie hebben wij met de introductie van de Corporate Travel Suit Collectie het programma-aanbod bij Nieuwenhuis Corporate Fashion aanzienlijk uitgebreid. Met behoud van uniek ontwikkelde pasvormen vanuit onze bestaande concepten kara...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: