Restyling Townhouse Designhotel Maastricht

9 mei 2016 |
Restyling Townhouse Designhotel Maastricht<

De woonkamer van het Townhouse Designhotel Maastricht is van top tot teen in een nieuw jasje gestoken. Gasten krijgen nu nóg meer het gevoel
thuis te komen. Dat is onveranderd gebleven en is ook de basis van het hotelconcept achter Townhouse Designhotel Maastricht: dagelijkse dingen bijzonder maken.

De lobby: een woonkamer
In Townhouse Designhotel Maastricht is de lobby een woonkamer, net zoals de receptie een keuken is in het midden van die woonkamer. Hotelkamers zijn logeerkamers, bij Townhouse Designhotel Maastricht kom je namelijk logeren in plaats van overnachten. De ervaring leert bovendien dat logees meer en meer belang hechten aan die huiselijkheid inclusief de nodige ontspanning als tegenhanger van een gejaagde omgeving. Huiselijkheid die nu nog sterker terugkomt in het hotel door gezellige hoeken die zijn ingericht in de woonkamer, net zoals thuis, waaronder een leeshoek, kleine bibliotheek, spellenhoek, bar en een nieuw ingedeelde ontbijtkamer.

Nog gezelliger
Op basis van het originele concept van interieurdesigner Tim der Haag is de restyling gedaan door FFoon (Debbie Pool), in samenwerking met Mosa en Kringloop Zuyd is de nieuwe look en feel vormgegeven. Op een aantal plekken in het hotel zijn kleurrijke Mosa tegels toegevoegd en ook is het serviesgoed verder uitgebreid. Fotolijstjes, lampen en andere accessoires zoals een ouderwetse letterbak en boeken van Kringloop Zuid maken het geheel af. Een van de etalages wordt gesierd door een mooie schommelstoel van HAY, het eerste element van de nieuwe samenwerking tussen Townhouse Designhotel Maastricht , Stijl Fashion Group en Flinders. In welke hoek gasten ook gaan zitten, het nodigt uit om met andere logees samen te komen om koffie, thee of een slaapmutsje te pakken, een boek of tijdschrift te lezen, een spel te spelen of wat te werken. Net zoals thuis en nog gezelliger dan voorheen.

Ook de huisstijl en kleding in een nieuw jasje
Net als de woonkamer heeft ook de huisstijl van Townhouse Designhotel Maastricht een opfrisbeurt ondergaan. Er zijn nieuwe kleuren bijgekomen en die komen niet alleen terug op de bordjes her en der in de woonkamer, maar ook in de Mosa-tegels in de etalage en op een aantal muren. De kleding van de receptie-medewerkers is een mix van nieuwe kleding van onder andere onze kledingpartners Noir en Stijl Fashion Group én mooie vintage details die op meerdere manieren met elkaar te combineren zijn. Zo draagt iedereen iets anders en bij elkaar is het toch een perfect geheel.

Nieuwe informatie app voor logees
De restyling is nog niet alles, tevens is de service aan logees nog verder uitgebreid. Was de receptie al het persoonlijke aanspreekpunt voor alle vragen en persoonlijk advies, nu kunnen gasten nu ook informatie terugvinden via een handige informatie-app zodra ze zijn ingecheckt. De inhoud verandert mee met het moment van de dag waardoor ze altijd toegang hebben tot informatie die op dat moment relevant is, van ontbijt- en uitchecktijden tot een uitnodiging om een slaapmutsje te komen drinken in de avond.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: