Restyling Townhouse Designhotel Maastricht

9 mei 2016 |
Restyling Townhouse Designhotel Maastricht<

De woonkamer van het Townhouse Designhotel Maastricht is van top tot teen in een nieuw jasje gestoken. Gasten krijgen nu nóg meer het gevoel
thuis te komen. Dat is onveranderd gebleven en is ook de basis van het hotelconcept achter Townhouse Designhotel Maastricht: dagelijkse dingen bijzonder maken.

De lobby: een woonkamer
In Townhouse Designhotel Maastricht is de lobby een woonkamer, net zoals de receptie een keuken is in het midden van die woonkamer. Hotelkamers zijn logeerkamers, bij Townhouse Designhotel Maastricht kom je namelijk logeren in plaats van overnachten. De ervaring leert bovendien dat logees meer en meer belang hechten aan die huiselijkheid inclusief de nodige ontspanning als tegenhanger van een gejaagde omgeving. Huiselijkheid die nu nog sterker terugkomt in het hotel door gezellige hoeken die zijn ingericht in de woonkamer, net zoals thuis, waaronder een leeshoek, kleine bibliotheek, spellenhoek, bar en een nieuw ingedeelde ontbijtkamer.

Nog gezelliger
Op basis van het originele concept van interieurdesigner Tim der Haag is de restyling gedaan door FFoon (Debbie Pool), in samenwerking met Mosa en Kringloop Zuyd is de nieuwe look en feel vormgegeven. Op een aantal plekken in het hotel zijn kleurrijke Mosa tegels toegevoegd en ook is het serviesgoed verder uitgebreid. Fotolijstjes, lampen en andere accessoires zoals een ouderwetse letterbak en boeken van Kringloop Zuid maken het geheel af. Een van de etalages wordt gesierd door een mooie schommelstoel van HAY, het eerste element van de nieuwe samenwerking tussen Townhouse Designhotel Maastricht , Stijl Fashion Group en Flinders. In welke hoek gasten ook gaan zitten, het nodigt uit om met andere logees samen te komen om koffie, thee of een slaapmutsje te pakken, een boek of tijdschrift te lezen, een spel te spelen of wat te werken. Net zoals thuis en nog gezelliger dan voorheen.

Ook de huisstijl en kleding in een nieuw jasje
Net als de woonkamer heeft ook de huisstijl van Townhouse Designhotel Maastricht een opfrisbeurt ondergaan. Er zijn nieuwe kleuren bijgekomen en die komen niet alleen terug op de bordjes her en der in de woonkamer, maar ook in de Mosa-tegels in de etalage en op een aantal muren. De kleding van de receptie-medewerkers is een mix van nieuwe kleding van onder andere onze kledingpartners Noir en Stijl Fashion Group én mooie vintage details die op meerdere manieren met elkaar te combineren zijn. Zo draagt iedereen iets anders en bij elkaar is het toch een perfect geheel.

Nieuwe informatie app voor logees
De restyling is nog niet alles, tevens is de service aan logees nog verder uitgebreid. Was de receptie al het persoonlijke aanspreekpunt voor alle vragen en persoonlijk advies, nu kunnen gasten nu ook informatie terugvinden via een handige informatie-app zodra ze zijn ingecheckt. De inhoud verandert mee met het moment van de dag waardoor ze altijd toegang hebben tot informatie die op dat moment relevant is, van ontbijt- en uitchecktijden tot een uitnodiging om een slaapmutsje te komen drinken in de avond.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: