Ruim 65.000 bezoekers voor Horecava

13 januari 2017 | Roy Spijker
Ruim 65.000 bezoekers voor Horecava<

De Horecava kan terugkijken op een succesvolle editie. In totaal bezochten 65.328 professionals de vakbeurs. Dat is 3,7% procent meer dan in 2017. Beursmanager Luuk Scholte kijkt dan ook positief terugkijken op het evenement.

“Het was een week waarin de positieve stemming overheerste. Aan alles is te zien dat de horeca weer groeit. Als Horecava zijn we bezig geweest om trends en ontwikkelingen tot leven te laten komen in een omgeving vol bijzondere ervaringen. Ook de deelnemers kiezen steeds meer voor prachtige presentaties waarin beleving de boventoon voert. De thema’s die we op deze editie belichtten, duurzaamheid, innovatie en beleving, sloten aan bij wat er in de markt gebeurt. We ontvingen veel positieve reacties op de grotere opzet waarin de Food-hal een centrale rol speelde en waarin veel nieuwe presentaties zoals het No Waste Village en een vernieuwde opzet van het InnovationLAB waren opgenomen,” aldus Scholte.

Duurzaamheid

Duurzaamheid kwam op een aantrekkelijke en speelse manier terug op de beursvloer. In het No Waste Village kregen bezoekers 10 tips van onder andere jonge enthousiaste start ups om verspilling tegen te gaan. Deze tips sparen niet alleen het milieu, maar ook de portemonnee.

Innovatie

Wie de toekomst wilde proeven moest vooral rondkijken op het InnovationLAB. Hier werden nieuwe ontwikkelingen in vier markten, Retail & Blurring, On the move, Leisure en Facility, doorvertaald naar inspirerende horecaconcepten. Ook digitalisering en technologie speelden een belangrijke rol; augmented en virtual reality alsmede robotisering kwamen volop aan bod. De trend van blurring (grensvervaging) was te zien in de Koffie en Brood hal. De doelstelling van de Horecava om horecasegmenten binnen On the move en Retail aan zich te binden is geslaagd, met een sterke groei in foodservice retail van bijna 10% en van speciaalzaken met ruim 8%. De Horecava Innovation Award had prachtige winnaars, met een duurzame overall winnaar: speciaalbier gebrouwen met lokaal opgevangen en gefilterd regenwater; Hemelswater: Code Blond van Hemelswater uit Amsterdam. 

Nieuwe food-hal

De reacties van bezoekers op de nieuwe Food-hal, waar versbeleving in overvloed aanwezig was, waren zeer positief. De concentratie van food in een eigen hal kon op veel bijval rekenen. 80% van de bezoekers beoordeelt de nieuwe Food-hal met een 7,5. Ruim zes van de tien bezoekers (62%) geeft zelfs een 8 of hoger.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: