Ruth Engels (INK Hotel) F&B Professional '18

3 februari 2018 | Thijs Jacobs
Ruth Engels (INK Hotel) F&B Professional '18<

De jaarlijkse strijd om de titel ‘F&B Professional of the Year’ is inmiddels een gegeven binnen de branche. Onverminderd fanatiek namen Ruth Engels van INK Hotel Amsterdam, Jeroen Taillie van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam en Aukje van Dongen van NH Collection Eindhoven City Centre het dit jaar in het allerspannendste gedeelte, de finale, tegen elkaar op.

Vloggende finalisten

De nieuwe generatie F&B Professionals verandert in rap tempo, zo ook de selectiecriteria rondom de bloedstollende finale. Zo gaven de finalisten de toeschouwers en de jury dit jaar een kijkje in hun leven middels een vlog. Naast een presentatie in Koninklijk Theater Carré, met daarin hun aantoonbare successen en kwaliteiten, gaven deze vlogs een goed en dynamisch beeld van hun werkdag én hun team. Ook werd er nadruk gelegd op hun prestaties op het gebied van culinair ondernemerschap, social media, new generation en ambassadeurschap. Een belangrijk scala aan benodigde kwaliteiten voor een F&B Professional anno nu.

Jury

En wie kunnen nu beter oordelen over de kwaliteiten en successen van de finalisten dan een zorgvuldig samengestelde jury bestaande uit vakgenoten? Onder leiding van juryvoorzitter Maarten Wessels (Wessels Trainingen) namen F&B Professional of the Year 2017 Maurice van Rossum, Soenil Bahadoer (Restaurant de Lindehof ), Iris Kranenburg (Entree Magazine), Demian van der Reijden (Misset Horeca) en Paul Sprakel (Hospitality Management), de drie finalisten zorgvuldig onder de loep.

Winnares!

Op geheel passende wijze werd tijdens het AF&BM jaargala op de SS te Rotterdam de award, door voorzitter René Giel, uitgereikt aan de winnares Ruth Engels. "Ruth is een dame die vanuit haar hart vertelt. Alles wat ze zegt ademt F&B, ze deelt haar kennis en dat doet ze niet alleen binnen haar team maar ook internationaal binnen de Accor-groep. Tussen de mensen, daar staat ze. Van zelf koffie maken voor de ontbijtgasten tot het samen met haar collega's proeven van de wijnen voor een nieuw wijn/spijs combinatie. Met haar gepassioneerde aanpak maakt zij F&B aantrekkelijk voor haar medewerkers en stimuleert zij ze om zich verder te ontwikkelen in het vak. En met de creatieve events die zij organiseert bij INK maakt zij F&B aantrekkelijk voor de hotelgasten én de locals. Wat ze doet is écht! Het is een eer om haar de titel F&B Professional of the Year 2018 te geven."

Professionals

Winnaar of niet, ook professionals als Jeroen en Aukje blijven belangrijk en het verschil maken voor het F&B-vak. Ook minstens zo belangrijk zijn de geluiden en de feedback uit hun teams. Jeroen heeft volgens hen de kracht om uniek te zijn en wordt geprezen om zijn enthousiasme, vindingrijkheid en creativiteit. Aukje wordt getypeerd als toegewijd en energiek en prikkelt haar team tot ultieme prestaties. Ze zijn uiteindelijk alle drie een aanwinst voor de branche!

Meer info: www.afbm.nl,  info@afbm.nl
Foto: Henk-Jan Winkeldermaat, www.punkmedia.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: