SBIT presenteert Hospitality Cloud

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

SBIT Hospitality Services heeft zich ontwikkeld tot een vooraanstaande speler binnen de hotellerie. Wanneer het gaat om ICT, is het een aanbieder die met betrouwbare en vooruitstrevende oplossingen komt. Directeur Sjors Brul introduceert een nieuw concept, de SBIT Hospitality Cloud, waarbij diensten gestapeld kunnen worden.

Sjors: “We kunnen de complete infrastructuur ‘cloud managed’ uitrollen. Van zowel de switches als de access points gaat de configuratie helemaal op afstand. In ons Cloud Control Center kunnen we alles real time bekijken en direct ingrijpen als het moet. Daarnaast gebeurt er veel op het vlak van wifi. De ‘in-room access points’ zie je steeds vaker binnen de hotellerie. Vroeger had je wel drie kabels naar de hotelkamer lopen, maar nu gaan zowel de TV als de smart room control en de telefoon via één kabeltje. Je kunt alles centraal managen, van het opnieuw opstarten tot het maken van een nieuw wifi-segment bij evenementen… Het is allemaal mogelijk.”

Veiligheid staat voorop

En dan security, steeds meer in het nieuws en ook steeds belangrijker binnen hotels. “Onze nieuwe Cloud Controlled Firewall kunnen we optimaliseren en benaderen op afstand. De SBIT Guest Connector zorgt ervoor dat de hotelgasten veilig online kunnen via wifi.”

“We managen de lokale servers, voor zover die er nog zijn, vanuit de cloud. Lokale servers zijn namelijk nog amper nodig, enkel voor het inloggen op de werkstations op de kantoren. Vaak handig, want met een klein servertje kun je ook inloggen als internet eruit ligt. We pushen ook de updates van de werkstations; je kunt een melding drie keer wegklikken, maar daarna moet je het toch wel doen. Het kan ook anders ingesteld worden, maar met het oog op de veiligheid is regelmatig updaten wel een must. Met 2FA (Two Factor Authentication) kun je overal veilig werken!”

Zenderpakketten

De TV wordt steeds slimmer en volgens Sjors kun je nu zelfs de zenderpakketten optimaliseren door de inzichten in gebruikersgedrag. “We houden het gedrag van de gasten in de gaten en geven een seintje als er bijvoorbeeld wel betaald wordt voor het betrekkelijk dure CNN, terwijl er door de gasten maar weinig naar gekeken wordt. Misschien kun je dan bijvoorbeeld beter Al Jazeera of een andere zender nemen. Gelukkig zijn er steeds meer aanbieders die je uit allerlei buitenlandse kanalen laten kiezen. De TV leveren wij ook graag en de gast kan op de hotelkamer genieten van Netflix en YouTube. Een andere dienst is het TV kijken via de tablet, dat kan ook wanneer je als hotel kiest voor TV over internet (IPTV). Welke vereisten er zijn? Er moet glasvezel naar het hotel toe liggen of aangelegd worden. Binnen het hotel volstaan de standaard netwerkkabels, dat kan nog prima.”

Goedkoper en beter

De voordelen van het cloud based pakket zijn legio. “Niet alleen wat betreft de kostenstructuur - het is immers goedkoper - maar ook met betrekking tot updates en dergelijke. Klassieke software is vaak voor veel hotels duur en cloud based software is simpelweg beter te managen. Het kost je minder energie. Wat wij vanaf nu bieden, is een complete geïntegreerde infrastructuur. Je hoeft natuurlijk niet ineens alles af te nemen, het kan ook in blokjes. Met dit hybride systeem kun je bijvoorbeeld ook de securitycamera’s op afstand monitoren op je smartphone of het belgedrag uitlezen. Via één CMS kun je digital signage en televisie inregelen, zodat je bijvoorbeeld een passende welkomstboodschap aan de gasten kunt laten zien. Echt alles is te zien op het dashboard, van PMS tot telefonie. Mijn visie? Alles wat IP-gebaseerd is, heeft de toekomst. Wanneer je een andere keuze maakt, loop je binnenkort achter.”

Meer info: https://www.s-bit.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: Martin Hendricks, Black Label Hotels

Martin Hendricks, een ‘Sittardenaar’ in hart en nieren, ging in 2018 zijn eigen weg, nadat hij brak met zijn zakenpartner Danny Keppels, met wie hij onder de vlag van Estate Management Group een aantal zeer aantrekkelijke hotel- en evenementenlocaties in de portefeuille had. Het gaat goe...

Tech Advertorial
''Doe je gast een aanbieding tijdens het openen van de hoteldeur''

Dolf Mulder, de onbetwiste slotenkoning van Nederland, steekt zijn nek uit. Waar zijn bedrijf Hotek Hospitality Group bij vrijwel iedere hotelier bekend is vanwege de kwalitatief hoogstaande hotelsloten, doet hij tegenwoordig meer. Veel meer... De vriendelijke innovator vertelt over de nieuwe mogeli...

Economie
QL Hotels & Restaurants overgenomen door EHM Group

Met ingang van het nieuwe jaar zal QL Hotels & Restaurants worden voortgezet als onafhankelijk onderdeel van EHM Group. Het samenwerkingsverband van exclusieve hotels en restaurants, actief in 9 Europese landen en met bijna 140 leden, komt per 1 januari 2020 onder leiding van Sander Allegro. ...

Personalia
Sander Allegro nieuwe algemeen directeur van QL Hotels

Sander Allegro, vaste columnist voor Hospitality Management, maakte zojuist via social media bekend dat hij per 1 januari 2020 aan de slag gaat als algemeen directeur van QL Hotels. Hieronder lees je de bekendmaking van Sander, die hij op Facebook plaatste: 'Per 1 januari 2020 ga ik aan de sl...

Achtergronden Internationaal
Virtuoso feliciteert awardwinnende topmanagers

Wereldwijd reisnetwerk Virtuoso feliciteert de vijf leden en adviseurs van het reisbureau die de EMEA netwerkprijzen voor innovatie, leiderschap en verkoopkracht hebben gewonnen. De Virtuoso EMEA Member Awards tonen leden die het kaliber van het talent binnen het netwerk illustreren. De winnaars wer...

Opening Internationaal
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frank...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: