SBIT presenteert Hospitality Cloud

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

SBIT Hospitality Services heeft zich ontwikkeld tot een vooraanstaande speler binnen de hotellerie. Wanneer het gaat om ICT, is het een aanbieder die met betrouwbare en vooruitstrevende oplossingen komt. Directeur Sjors Brul introduceert een nieuw concept, de SBIT Hospitality Cloud, waarbij diensten gestapeld kunnen worden.

Sjors: “We kunnen de complete infrastructuur ‘cloud managed’ uitrollen. Van zowel de switches als de access points gaat de configuratie helemaal op afstand. In ons Cloud Control Center kunnen we alles real time bekijken en direct ingrijpen als het moet. Daarnaast gebeurt er veel op het vlak van wifi. De ‘in-room access points’ zie je steeds vaker binnen de hotellerie. Vroeger had je wel drie kabels naar de hotelkamer lopen, maar nu gaan zowel de TV als de smart room control en de telefoon via één kabeltje. Je kunt alles centraal managen, van het opnieuw opstarten tot het maken van een nieuw wifi-segment bij evenementen… Het is allemaal mogelijk.”

Veiligheid staat voorop

En dan security, steeds meer in het nieuws en ook steeds belangrijker binnen hotels. “Onze nieuwe Cloud Controlled Firewall kunnen we optimaliseren en benaderen op afstand. De SBIT Guest Connector zorgt ervoor dat de hotelgasten veilig online kunnen via wifi.”

“We managen de lokale servers, voor zover die er nog zijn, vanuit de cloud. Lokale servers zijn namelijk nog amper nodig, enkel voor het inloggen op de werkstations op de kantoren. Vaak handig, want met een klein servertje kun je ook inloggen als internet eruit ligt. We pushen ook de updates van de werkstations; je kunt een melding drie keer wegklikken, maar daarna moet je het toch wel doen. Het kan ook anders ingesteld worden, maar met het oog op de veiligheid is regelmatig updaten wel een must. Met 2FA (Two Factor Authentication) kun je overal veilig werken!”

Zenderpakketten

De TV wordt steeds slimmer en volgens Sjors kun je nu zelfs de zenderpakketten optimaliseren door de inzichten in gebruikersgedrag. “We houden het gedrag van de gasten in de gaten en geven een seintje als er bijvoorbeeld wel betaald wordt voor het betrekkelijk dure CNN, terwijl er door de gasten maar weinig naar gekeken wordt. Misschien kun je dan bijvoorbeeld beter Al Jazeera of een andere zender nemen. Gelukkig zijn er steeds meer aanbieders die je uit allerlei buitenlandse kanalen laten kiezen. De TV leveren wij ook graag en de gast kan op de hotelkamer genieten van Netflix en YouTube. Een andere dienst is het TV kijken via de tablet, dat kan ook wanneer je als hotel kiest voor TV over internet (IPTV). Welke vereisten er zijn? Er moet glasvezel naar het hotel toe liggen of aangelegd worden. Binnen het hotel volstaan de standaard netwerkkabels, dat kan nog prima.”

Goedkoper en beter

De voordelen van het cloud based pakket zijn legio. “Niet alleen wat betreft de kostenstructuur - het is immers goedkoper - maar ook met betrekking tot updates en dergelijke. Klassieke software is vaak voor veel hotels duur en cloud based software is simpelweg beter te managen. Het kost je minder energie. Wat wij vanaf nu bieden, is een complete geïntegreerde infrastructuur. Je hoeft natuurlijk niet ineens alles af te nemen, het kan ook in blokjes. Met dit hybride systeem kun je bijvoorbeeld ook de securitycamera’s op afstand monitoren op je smartphone of het belgedrag uitlezen. Via één CMS kun je digital signage en televisie inregelen, zodat je bijvoorbeeld een passende welkomstboodschap aan de gasten kunt laten zien. Echt alles is te zien op het dashboard, van PMS tot telefonie. Mijn visie? Alles wat IP-gebaseerd is, heeft de toekomst. Wanneer je een andere keuze maakt, loop je binnenkort achter.”

Meer info: https://www.s-bit.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns
Column Jantiene Berg: Mijn hele hebben en houwen op tafel

Het is nu vijf maanden geleden dat mijn compagnon en ik de sleutel van ons urban boutique hotel in Rotterdam inleverden bij de curator. Per direct geen zeggenschap meer, maar nog wel een hoop verplichtingen richting de curator. Een eenzaam proces zonder echt afscheid van je gasten en medewerkers te ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig gemiddeld 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies, dus een gemiddelde. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitma ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: