Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

19 februari 2020 | Thijs Jacobs

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe merk Scandic GO - vier in Stockholm en Oslo in het vierde kwartaal van 2020 en één in Kopenhagen in het tweede kwartaal van 2021.

Scandic GO zal een fenomenale nachtrust bieden op een geweldige locatie voor een competitieve prijs. Full-service restaurants, vergaderfaciliteiten en sportscholen zijn verwijderd, voor stadsreizigers die het brede scala aan restaurants en entertainment buiten het hotel willen ervaren. Gasten die toch willen eten, zullen kunnen genieten van een beperkt, maar zorgvuldig geselecteerd, aanbod aan eten en drinken.  

Gasten spenderen hun tijd buiten de hotels

"In de grotere steden hebben we veranderingen gezien in de manier waarop nieuwe en terugkerende gasten hun tijd zowel in als buiten de hotels doorbrengen. Dit is het perfecte moment om ons aanbod uit te breiden en Scandic te vestigen in een segment waar we een sterk potentieel zien om te groeien", zegt Jens Mathiesen, President & CEO van Scandic Hotels. 

Het segment van de economy hotels is de afgelopen jaren gestaag gegroeid en zal naar verwachting verder toenemen met veranderingen in het gedrag van de reizigers. Scandic wil de marktleider zijn in het segment in de Scandinavische landen, voornamelijk door middel van nieuwbouw en overnames. Vandaag de dag heeft Scandic een aantrekkelijke pijplijn die overeenkomt met een jaarlijkse groei van gemiddeld ongeveer 1.500 kamers per jaar. Met Scandic GO verwacht het bedrijf dat deze groei zal toenemen tot 2.500-3.000 kamers per jaar.  

Dit nieuwe type configuratie opent mogelijkheden voor hotels met compactere kamers en minder gedeelde ruimtes in vergelijking met de full-service hotels van het bedrijf.

"Scandic GO is de ideale aanvulling op ons toonaangevende Scandic-hotelaanbod. We hebben veel geleerd van eerdere projecten - kennis waarvan we profiteren bij de lancering van Scandic GO - en ik ben ervan overtuigd dat dit initiatief ons groeipotentieel zal versterken", besluit Jens. 

Speels en jong

De belangrijkste focus van Scandic GO is een speels, jong en stedelijk ontwerp, kamers gemaakt voor compact wonen en een verblijf begeleid door persoonlijke apparaten. Gasten zullen de check-in, check-out en toegang tot de kamers in de Scandic-app beheren en de casting van de persoonlijke apparaten van de gasten naar de TV-schermen zal voorrang krijgen op het aanbieden van een breed scala aan TV-kanalen. 

De eerste 5 hotels die zullen worden opgeknapt en gelanceerd onder het merk Scandic GO zijn: 

1. Scandic No.53, Stockholm
2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm
3. Scandic Karl Johan, Oslo
4. Scandic Grensen, Oslo
5. Scandic Webers, Kopenhagen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: ''Gelukkig hebben wij long-stay appartementen''

Loppersum. De Groningse plaats staat bekend als epicentrum van de aardbevingen, veroorzaakt door de gaswinning door de NAM. Tegelijkertijd is het een oase van rust, een plek waar je ruimte vindt en veilig kunt vertoeven. Cees de Vries, eigenaar van Hotel Spoorzicht & Spa, neemt ons mee door zijn ...

Tech Branded Content
Netflix streamen kan nu ook op de hotelkamer

Het Van der Valk Hotel in Vianen heeft een primeur te pakken. In dit hotel kunnen de hotelgasten, op dit moment op 12 kamers, alle content vanaf hun eigen device streamen naar de hotel-tv. Dit is nieuw, want met name Netflix kon in hotels tot op heden niet zomaar gestreamd worden. Thuis kan vrijw ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Rijksmonument Prinshendrikhof wordt uniek Hotel Palazzo aan het water

Rijksmonument Prinshendrikhof in Haarlem krijgt zo goed als zeker een nieuwe bestemming. Het grote pand aan de Prins Hendrikstraat, met de natuurstenen gevel en risalto, voorzien van Toscaanse halfzuilen en fronton, wordt als het aan Cobraspen ligt omgetoverd tot Hotel Palazzo. Het meest bijzondere ...

Hotelketens
Palace Hotel neemt afscheid van de Radisson Hotel Group

Per 1 januari 2021 maakt het Palace Hotel uit Noordwijk aan Zee geen deel meer uit van de Radisson Hotel Group. Sinds 2014 was het hotel op basis van een franschisecontract aangesloten bij het merk Radisson Blu. Afgelopen zomer is de keuze gemaakt om als zelfstandig hotel verder te gaan. Andr&eac ...

Longread
De GM-AM-relatie in brand-managed hotels

Het afgelopen jaar werden op de Hoge Hotelschool in Breda twee scripties geschreven, vanuit verschillend perspectief, maar over hetzelfde onderwerp: wat zijn ‘best practices’ voor het creëren en in stand houden van een vruchtbare werkrelatie tussen asset managers (verder: AM’s ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: