Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

19 februari 2020 | Thijs Jacobs

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe merk Scandic GO - vier in Stockholm en Oslo in het vierde kwartaal van 2020 en één in Kopenhagen in het tweede kwartaal van 2021.

Scandic GO zal een fenomenale nachtrust bieden op een geweldige locatie voor een competitieve prijs. Full-service restaurants, vergaderfaciliteiten en sportscholen zijn verwijderd, voor stadsreizigers die het brede scala aan restaurants en entertainment buiten het hotel willen ervaren. Gasten die toch willen eten, zullen kunnen genieten van een beperkt, maar zorgvuldig geselecteerd, aanbod aan eten en drinken.  

Gasten spenderen hun tijd buiten de hotels

"In de grotere steden hebben we veranderingen gezien in de manier waarop nieuwe en terugkerende gasten hun tijd zowel in als buiten de hotels doorbrengen. Dit is het perfecte moment om ons aanbod uit te breiden en Scandic te vestigen in een segment waar we een sterk potentieel zien om te groeien", zegt Jens Mathiesen, President & CEO van Scandic Hotels. 

Het segment van de economy hotels is de afgelopen jaren gestaag gegroeid en zal naar verwachting verder toenemen met veranderingen in het gedrag van de reizigers. Scandic wil de marktleider zijn in het segment in de Scandinavische landen, voornamelijk door middel van nieuwbouw en overnames. Vandaag de dag heeft Scandic een aantrekkelijke pijplijn die overeenkomt met een jaarlijkse groei van gemiddeld ongeveer 1.500 kamers per jaar. Met Scandic GO verwacht het bedrijf dat deze groei zal toenemen tot 2.500-3.000 kamers per jaar.  

Dit nieuwe type configuratie opent mogelijkheden voor hotels met compactere kamers en minder gedeelde ruimtes in vergelijking met de full-service hotels van het bedrijf.

"Scandic GO is de ideale aanvulling op ons toonaangevende Scandic-hotelaanbod. We hebben veel geleerd van eerdere projecten - kennis waarvan we profiteren bij de lancering van Scandic GO - en ik ben ervan overtuigd dat dit initiatief ons groeipotentieel zal versterken", besluit Jens. 

Speels en jong

De belangrijkste focus van Scandic GO is een speels, jong en stedelijk ontwerp, kamers gemaakt voor compact wonen en een verblijf begeleid door persoonlijke apparaten. Gasten zullen de check-in, check-out en toegang tot de kamers in de Scandic-app beheren en de casting van de persoonlijke apparaten van de gasten naar de TV-schermen zal voorrang krijgen op het aanbieden van een breed scala aan TV-kanalen. 

De eerste 5 hotels die zullen worden opgeknapt en gelanceerd onder het merk Scandic GO zijn: 

1. Scandic No.53, Stockholm
2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm
3. Scandic Karl Johan, Oslo
4. Scandic Grensen, Oslo
5. Scandic Webers, Kopenhagen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: