Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

19 februari 2020 | Thijs Jacobs

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe merk Scandic GO - vier in Stockholm en Oslo in het vierde kwartaal van 2020 en één in Kopenhagen in het tweede kwartaal van 2021.

Scandic GO zal een fenomenale nachtrust bieden op een geweldige locatie voor een competitieve prijs. Full-service restaurants, vergaderfaciliteiten en sportscholen zijn verwijderd, voor stadsreizigers die het brede scala aan restaurants en entertainment buiten het hotel willen ervaren. Gasten die toch willen eten, zullen kunnen genieten van een beperkt, maar zorgvuldig geselecteerd, aanbod aan eten en drinken.  

Gasten spenderen hun tijd buiten de hotels

"In de grotere steden hebben we veranderingen gezien in de manier waarop nieuwe en terugkerende gasten hun tijd zowel in als buiten de hotels doorbrengen. Dit is het perfecte moment om ons aanbod uit te breiden en Scandic te vestigen in een segment waar we een sterk potentieel zien om te groeien", zegt Jens Mathiesen, President & CEO van Scandic Hotels. 

Het segment van de economy hotels is de afgelopen jaren gestaag gegroeid en zal naar verwachting verder toenemen met veranderingen in het gedrag van de reizigers. Scandic wil de marktleider zijn in het segment in de Scandinavische landen, voornamelijk door middel van nieuwbouw en overnames. Vandaag de dag heeft Scandic een aantrekkelijke pijplijn die overeenkomt met een jaarlijkse groei van gemiddeld ongeveer 1.500 kamers per jaar. Met Scandic GO verwacht het bedrijf dat deze groei zal toenemen tot 2.500-3.000 kamers per jaar.  

Dit nieuwe type configuratie opent mogelijkheden voor hotels met compactere kamers en minder gedeelde ruimtes in vergelijking met de full-service hotels van het bedrijf.

"Scandic GO is de ideale aanvulling op ons toonaangevende Scandic-hotelaanbod. We hebben veel geleerd van eerdere projecten - kennis waarvan we profiteren bij de lancering van Scandic GO - en ik ben ervan overtuigd dat dit initiatief ons groeipotentieel zal versterken", besluit Jens. 

Speels en jong

De belangrijkste focus van Scandic GO is een speels, jong en stedelijk ontwerp, kamers gemaakt voor compact wonen en een verblijf begeleid door persoonlijke apparaten. Gasten zullen de check-in, check-out en toegang tot de kamers in de Scandic-app beheren en de casting van de persoonlijke apparaten van de gasten naar de TV-schermen zal voorrang krijgen op het aanbieden van een breed scala aan TV-kanalen. 

De eerste 5 hotels die zullen worden opgeknapt en gelanceerd onder het merk Scandic GO zijn: 

1. Scandic No.53, Stockholm
2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm
3. Scandic Karl Johan, Oslo
4. Scandic Grensen, Oslo
5. Scandic Webers, Kopenhagen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Nederlandse economie krimpt historisch met 8,5 procent

Volgens de eerste berekening van het CBS, op basis van nu beschikbare gegevens, is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwartaal van 2020 met 8,5 procent gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder. Een dergelijke krimp is niet eerder door het CBS gemeten. De daling van het bbp in h...

Coronacrisis
CEO van Generator Hostels reageert op de quarantaineregels van het VK na verblijf in Nederland

Nederland is voor veel landen roodgekleurd, wanneer het corona betreft. Het aantal besmettingen per 100.000 inwoners is immers behoorlijk opgelopen in ons land, waardoor ons land een risicogebied is en enkel essentiële reizen door Britten naar ons land worden aangeraden. Britten die terugkeren ...

Economie Toerisme
Onderzoek: coronacrisis treft hotelindustrie zwaarder dan platforms zoals Airbnb

Op het hoogtepunt van de zomervakantie overtreffen de 'short-term rentals' op platforms zoals Airbnb de prestaties van de hotelmarkt. Deze platforms presteerden over het algemeen duidelijk beter dan vergelijkbare kwaliteitshotelconcurrenten, volgens een STR- en AirDNA-studie van 15 stedelijk...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: