Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Auteur: Thijs Jacobs
Hotelketens Internationaal 19 februari 2020
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe merk Scandic GO - vier in Stockholm en Oslo in het vierde kwartaal van 2020 en één in Kopenhagen in het tweede kwartaal van 2021.

Scandic GO zal een fenomenale nachtrust bieden op een geweldige locatie voor een competitieve prijs. Full-service restaurants, vergaderfaciliteiten en sportscholen zijn verwijderd, voor stadsreizigers die het brede scala aan restaurants en entertainment buiten het hotel willen ervaren. Gasten die toch willen eten, zullen kunnen genieten van een beperkt, maar zorgvuldig geselecteerd, aanbod aan eten en drinken.  

Gasten spenderen hun tijd buiten de hotels

"In de grotere steden hebben we veranderingen gezien in de manier waarop nieuwe en terugkerende gasten hun tijd zowel in als buiten de hotels doorbrengen. Dit is het perfecte moment om ons aanbod uit te breiden en Scandic te vestigen in een segment waar we een sterk potentieel zien om te groeien", zegt Jens Mathiesen, President & CEO van Scandic Hotels. 

Het segment van de economy hotels is de afgelopen jaren gestaag gegroeid en zal naar verwachting verder toenemen met veranderingen in het gedrag van de reizigers. Scandic wil de marktleider zijn in het segment in de Scandinavische landen, voornamelijk door middel van nieuwbouw en overnames. Vandaag de dag heeft Scandic een aantrekkelijke pijplijn die overeenkomt met een jaarlijkse groei van gemiddeld ongeveer 1.500 kamers per jaar. Met Scandic GO verwacht het bedrijf dat deze groei zal toenemen tot 2.500-3.000 kamers per jaar.  

Dit nieuwe type configuratie opent mogelijkheden voor hotels met compactere kamers en minder gedeelde ruimtes in vergelijking met de full-service hotels van het bedrijf.

"Scandic GO is de ideale aanvulling op ons toonaangevende Scandic-hotelaanbod. We hebben veel geleerd van eerdere projecten - kennis waarvan we profiteren bij de lancering van Scandic GO - en ik ben ervan overtuigd dat dit initiatief ons groeipotentieel zal versterken", besluit Jens. 

Speels en jong

De belangrijkste focus van Scandic GO is een speels, jong en stedelijk ontwerp, kamers gemaakt voor compact wonen en een verblijf begeleid door persoonlijke apparaten. Gasten zullen de check-in, check-out en toegang tot de kamers in de Scandic-app beheren en de casting van de persoonlijke apparaten van de gasten naar de TV-schermen zal voorrang krijgen op het aanbieden van een breed scala aan TV-kanalen. 

De eerste 5 hotels die zullen worden opgeknapt en gelanceerd onder het merk Scandic GO zijn: 

1. Scandic No.53, Stockholm
2. Scandic Upplandsgatan, Stockholm
3. Scandic Karl Johan, Oslo
4. Scandic Grensen, Oslo
5. Scandic Webers, Kopenhagen

Overig nieuws