Sinterklaasontbijt in Hotel Casa

29 november 2017 | Thijs Jacobs

Op 3 december verzorgt Hotel Casa een sinterklaasontbijt voor gezinnen uit Amsterdam die het financieel niet breed hebben. De ochtend staat in het teken van het sinterklaasfeest. Er zijn verschillende activiteiten waar de kinderen aan deel kunnen nemen en ook brengt de Sint met zijn pieten een bezoek aan het hotel. De organisatie is in samenwerking met de Voedselbank.

Het ontbijt is een initiatief van Hotel Casa, dat arme gezinnen met kinderen in Amsterdam een mooie dag wil bezorgen in de dure decembermaand. ‘De decembermaand is niet voor alle gezinnen in Nederland altijd even feestelijk. Vaak gaat hij gepaard met grote uitgaven, zoals cadeaus voor de kinderen en dat is niet voor iedereen even vanzelfsprekend. In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. Het sinterklaasfeest is een bijzonder feest dat voor iedereen toegankelijk moet zijn. Ook voor ouders die het financieel niet zo breed hebben’, aldus Hans Vugts, directeur van Hotel Casa. 

Onbezorgd samen Sinterklaas vieren
In aanloop naar het ontbijt hebben gezinnen in Amsterdam - aangesloten bij de plaatselijke voedselbank in Oost - een persoonlijke uitnodiging ontvangen. Hierbij zat voor de kinderen een gouden envelop met een sinterklaasgedicht. Ook ontvingen de gezinnen OV-kaarten, waarmee ze gratis met het openbaar vervoer naar het hotel kunnen reizen. Kosten noch moeite worden gespaard om het ontbijt tot een groot en feestelijk succes te maken. Voor de kinderen staat er een springkussen in de lobby van het hotel; ook krijgen ze allemaal een eigen cadeau uit handen van Sinterklaas. Als extra activiteit mogen de kinderen samen met de koks van Casa hun eigen pepernoten bakken. 

Er wordt ook aan de ouders gedacht. De keuken van Hotel Casa draait op volle toeren om de gezinnen in de watten te leggen met onder andere lekkere broodjes, goede koffie, een uitgebreid yoghurtbuffet en natuurlijk genoeg snoepgoed. Vugts: ‘Het is bijna niet voor te stellen dat er gezinnen zijn die niet mee kunnen doen aan deze feestvreugd. We pakken extra uit om ook alle ouders een leuke ochtend te bezorgen.’

Over Hotel Casa 
Eind jaren ’50 werd Hotel Casa opgericht met als doel woningnood onder studenten op te lossen. Door kamers door het jaar heen gedeeltelijk beschikbaar te stellen aan hotelgasten, kan Casa tot op de dag van vandaag studenten voorzien van betaalbare huisvesting. Naast een overnachtingsgelegenheid is Hotel Casa de afgelopen jaren ontpopt tot een heuse hotspot met specialty coffeebar, restaurant East57 en niet te vergeten dakterras ‘Nest’. Het maatschappelijke karakter van de organisatie maakt het mogelijk om iets terug te doen voor studenten in onze hoofdstad, maar ook voor de inwoners in omgeving Amsterdam Oost. Meer informatie over Hotel Casa is te vinden op www.hotelcasa.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: