Standaardwerk voor hotellerie gepresenteerd

26 mei 2014 |
Standaardwerk voor hotellerie gepresenteerd<

Op 22 mei is in Breda, op de NHTV Hogere Hotelschool, het nieuwe boek 'Hospitality Experience; An introduction to Hospitality Management'
gepresenteerd. Hospitality Experience biedt studenten en professionals houvast voor het ontwerpen, realiseren en managen van het product waar het in de gastvrijheidsindustrie draait: hospitality experiences. Het boek is tot stand gekomen met medewerking van professoren, onderzoekers en docenten van alle vijf de hogere hotelscholen die Nederland rijk is. Het eerste exemplaar van Hospitality Experience is donderdag 22 mei overhandigd aan de heer Eus Peters van Koninklijke Horeca Nederland, als vertegenwoordiger van de horecabranche.

Nieuw standaardwerk
Onder de bezielende leiding van Frans Melissen, Jean-Pierre van der Rest, Stan Josephi en Rob Blomme heeft een team van 18 professoren, onderzoekers en docenten van de hogere hotelscholen in Nederland het nieuwe standaardwerk geschreven om eerstejaars studenten met de wereld achter gastvrijheid kennis te laten maken. Het boek is ook van belang voor gevorderde studenten Hospitality Management en verwante opleidingen, maar ook voor professionals die werkzaam zijn in de business. Hospitality Experience biedt de lezer een inleiding in de belangrijkste aspecten van hospitality management en is een bundeling van alle belangrijke theorieën, methoden en modellen op dit vakgebied. Het doet dit door expliciet een link te leggen met de cruciale rol van experiences, beleving, in onze hedendaagse competitieve, steeds veranderende markt en deze link wordt verder geïllustreerd en uitgewerkt in een reeks van praktische voorbeelden.

Toekomstbestendig
"De gedachtegang vanuit nieuwe theorieën maakt het meer toekomstbestendig dan de huidige naslagwerken. Het geeft veel theorie die voor de hospitality industrie erg relevant is. Het stelt de beleving en ervaring in de horeca centraal", aldus Eus Peters. De leden van KHN hebben 'samenwerken' gekozen als één van hun speerpunten en KHN maakt zich al enkele jaren sterk voor samenwerking tussen de hogere hotelscholen in Nederland, die elk afzonderlijk, maar gezamenlijk nóg meer een uitstekende internationale reputatie hebben. KHN ziet de samenwerking in dit boek als mogelijke opmaat voor verdergaande samenwerking op het gebied van toegepast onderzoek die echt werkt voor de hospitality industrie.

De vijf Nederlandse hogere hotelscholen zijn Hogere Hotelschool NHTV Breda, Hotelschool The Hague in Den Haag en Amsterdam, Hoger Hotelonderwijs Saxion Apeldoorn, Hotel Management School Stenden in Leeuwarden en Hotel Management School Maastricht - Hogeschool Zuyd.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: