Thais bedrijf wil NH Hotel Group kopen

7 juni 2018 | David Bakker

Het Spaanse NH Hotel Group komt mogelijk in Thaise handen. De Thaise horecagigant Minor International (MINT) zou een overnamebod aan het voorbereiden zijn. Dat meldt NU.nl. Mocht de overnamen slagen dan ontstaat er een netwerk van ongeveer 540 hotels. 

Mint kocht afgelopen dinsdag voor ruim 600 miljoen euro het aandeel van het Chinese bedrijf HNA Group in de hotelketen. Nog diezelfde dag gaf het Thaise bedrijf aan een overnamebod voor te bereiden van 1,64 miljard euro

MINT heeft met de overname van de Chinese aandelen bijna 35 procent van alle aandelen in handen, wat volgens een Reuters-rapport de 30 procent eigendomsdrempel overschrijdt om een ??volledige overname van het bedrijf te starten naar Spaans recht.

Met de overnamen wil MINT 51 tot 55 procent van de aandelen in eigen beheer houden, de rest wordt op de beurs verhandeld. 

NH Hotel Group

Het Spaanse NH Hotel Group zit nog niet in Azië. Alle 379 hotels zijn verdeeld over Afrika, Amerika en Europa. MINT bezit op dit moment ruim 150 hotels die vooral te vinden zijn in Australië, Dubai en Nieuw-Zeeland

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: