The Manhattan Hotel wordt Marriott

23 juni 2015 |
The Manhattan Hotel wordt Marriott<

Het Rotterdamse The Manhattan Hotel gaat vanaf 1 februari 2016 verder onder de naam Marriott Rotterdam. De samenwerking tussen The Manhattan Hotel en Marriott is gebaseerd op een franchise-overeenkomst. Het hotel houdt dezelfde eigenaar; ook het huidige management en personeelsbestand veranderen niet. Wel worden de internationale sales en marketingactiviteiten van het hotel straks door Marriott ondersteund en helpt de keten het hotel een aantal innovaties door te voeren om de klantbeleving naar een nog hoger niveau te tillen.

Rotterdamse mentaliteit
"Het feit dat Marriott besloten heeft met ons samen te werken aan deze rebranding, bevestigt de reputatie die wij de afgelopen jaren in Rotterdam hebben opgebouwd", stelt Bart van de Brug, hotelmanager bij The Manhattan Hotel. Als reden voor het succes noemt hij de professionaliteit en passie voor het vak van zijn hotelteam, plus de ambitie om de beste te willen zijn. "Met deze rebranding maken we de perfecte combinatie tussen internationale allure en onze typisch Rotterdamse mentaliteit."

Rotterdam internationaal op de kaart
Van de Brug denkt dat Rotterdam door de komst van Marriott nog prominenter internationaal op de kaart komt te staan. De New York Times plaatste de stad vorig jaar in de top tien van steden die je gezien moet hebben. "Rotterdam bruist als nooit tevoren en zit geweldig in de lift. De exposure die de stad hiermee erbij krijgt, is enorm. Alleen al dankzij de 50 miljoen loyale kaarthouders van Marriott is Rotterdam straks bij een nog groter wereldwijd publiek in beeld."

Arrival experience
Hoewel de naamsverandering van The Manhattan Hotel pas op 1 februari 2016 ingaat, kunnen gasten al vanaf 1 oktober via de Marriott-website een kamer boeken. De hotelkamers worden vanaf november 2015 gerenoveerd en ook de lobby van het hotel zal een metamorfose ondergaan. Einddoel is een volwaardige nieuwe ‘arrival experience’ en een levendige ontmoetingsplaats in het hart van Rotterdam voor zakenreizigers, toeristen, kantoorgebruikers en passanten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Ondernemen
Creatief ondernemerschap hielp deze hoteliers de zomer door

In mei van dit jaar, in het hart van de crisis, voorspelde het NBTC-NIPO dat 1,8 miljoen Nederlanders de vakantie in eigen land zouden vieren. Terwijl veel hotels de deuren dicht hadden, werd achter die gesloten deuren een plan gesmeed om het hotel vol te krijgen na de lockdown. Want het moest vo...

Economie
De stad, de kust en landelijk, werelden van verschil

Het zijn roerige tijden voor hoteliers, dat is bekend. Maar toch zijn de gevolgen van de Covid-19 crisis heel verschillend, sommige landelijke hotels en hotels aan de kust draaien in 2020 zelfs een beter jaar in vergelijking met vorig jaar. En een ding is duidelijk, de stadshotels die jarenlang mooi...

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie KHN
KHN pleit voor extra steunmaatregelen

De snelle toename in het aantal besmettingen was de aanleiding voor een extra persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge vanavond. Het aantal coronabesmettingen blijft stijgen, het kabinet grijpt daarom landelijk keihard in. Opnieuw krijgt de horeca harde klappen. Aanvullend op de maa...

Achtergronden Tech
Horeca gebruikt relatief vaak online platformen

Circa 8 procent van de Nederlandse bedrijven met twee of meer werkzame personen gaf aan in 2018 online platformen te hebben gebruikt om hun goederen en diensten af te zetten. De belangrijkste redenen waren de toegang tot een grotere afzetmarkt (83 procent) en gemak (75 procent). Dit blijkt uit het o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: