#TravelBrag nieuwe trend bij millenniumgeneratie

14 december 2017 | Thijs Jacobs

‘Travelbragging’ op social media, opscheppen over de reizen die je maakt, is de nieuwe trend onder millennials. Dit blijkt uit onderzoek van de mobiele Travel Tracker van Hotels.com®*. #TravelBrag levert ‘likes’ op, 22% van de jongeren geeft toe dat ze op vakantie drie uur per dag hun mobiele telefoon gebruiken. Ze hebben vaak meer aandacht voor het kleine scherm dan het strand... #sorrynotsorry.

Eten

Ervaren reizigers scheppen het meeste op over het eten (27%) tijdens hun vakantie. Travel braggers posten foto’s van vreemde en prachtige gerechten van over de hele wereld en tonen hun #foodporn aan de thuisblijvers die een boterham met pindakaas eten. Iemand zin in een gefrituurde sprinkhaan?

Het onderzoek, uitgevoerd door Hotels.com, stelt in zijn tweede jaarlijkse mobiele Travel Tracker Report een nieuwe trend vast in de manier waarop mobiele technologie wordt gebruikt op vakantie.

Selfie en opscheppen

“Bij Hotels.com weten we dat 28% van de Nederlanders niet van hun vakantie zou genieten zonder mobiele telefoon. Hoe moeten ze anders de beste selfie maken of opscheppen bij vrienden die thuisblijven!  Maar het gaat verder dan dat, want 22% van de millennials vindt de prefecte foto op vakantie nog belangrijker. Zij zouden overal poseren voor die volmaakte selfie, zonder na te denken over hun veiligheid”, zegt Daniel Craig, VP van Mobile bij Hotels.com.

“Een kwart van de reizigers weigert een hotel te boeken als er geen gratis wifi aanwezig is, dus is er een duidelijke vraag om te alle tijde met het internet verbonden te zijn. Bij Hotels.com bieden we veel bijzondere locaties aan, die allemaal geboekt kunnen worden met één klik op de knop via onze mobiele app. We zijn ervan overtuigd dat selfie-lovers genoeg mogelijkheden hebben om de ideale #nofilter-foto voor Instagram te maken, die perfect past binnen het #TravelBrag-plaatje.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: