#TravelBrag nieuwe trend bij millenniumgeneratie

Auteur: Thijs Jacobs
14 december 2017
#TravelBrag nieuwe trend bij millenniumgeneratie

‘Travelbragging’ op social media, opscheppen over de reizen die je maakt, is de nieuwe trend onder millennials. Dit blijkt uit onderzoek van de mobiele Travel Tracker van Hotels.com®*. #TravelBrag levert ‘likes’ op, 22% van de jongeren geeft toe dat ze op vakantie drie uur per dag hun mobiele telefoon gebruiken. Ze hebben vaak meer aandacht voor het kleine scherm dan het strand... #sorrynotsorry.

Eten

Ervaren reizigers scheppen het meeste op over het eten (27%) tijdens hun vakantie. Travel braggers posten foto’s van vreemde en prachtige gerechten van over de hele wereld en tonen hun #foodporn aan de thuisblijvers die een boterham met pindakaas eten. Iemand zin in een gefrituurde sprinkhaan?

Het onderzoek, uitgevoerd door Hotels.com, stelt in zijn tweede jaarlijkse mobiele Travel Tracker Report een nieuwe trend vast in de manier waarop mobiele technologie wordt gebruikt op vakantie.

Selfie en opscheppen

“Bij Hotels.com weten we dat 28% van de Nederlanders niet van hun vakantie zou genieten zonder mobiele telefoon. Hoe moeten ze anders de beste selfie maken of opscheppen bij vrienden die thuisblijven!  Maar het gaat verder dan dat, want 22% van de millennials vindt de prefecte foto op vakantie nog belangrijker. Zij zouden overal poseren voor die volmaakte selfie, zonder na te denken over hun veiligheid”, zegt Daniel Craig, VP van Mobile bij Hotels.com.

“Een kwart van de reizigers weigert een hotel te boeken als er geen gratis wifi aanwezig is, dus is er een duidelijke vraag om te alle tijde met het internet verbonden te zijn. Bij Hotels.com bieden we veel bijzondere locaties aan, die allemaal geboekt kunnen worden met één klik op de knop via onze mobiele app. We zijn ervan overtuigd dat selfie-lovers genoeg mogelijkheden hebben om de ideale #nofilter-foto voor Instagram te maken, die perfect past binnen het #TravelBrag-plaatje.”

Overig nieuws