Twee Michelin Sterren voor Hotel Okura Amsterdam

27 januari 2005 |

Culinair Nederland is een uniek hotel rijker: Hotel Okura Amsterdam is het enige hotel in Nederland en zelfs in Europa dat voor twee verschillende keukens een Michelin Ster heeft ontvangen. Naast het traditionele Japanse restaurant Yamazato is nu ook het Franse Ciel Bleu restaurant bekroond met een Michelin-ster! Afgelopen maandag werden de Michelin winnaars bekend gemaakt op de Fine Food Fair in Amsterdam. Marcel van Aelst, Vice President & General Manager van Hotel Okura Amsterdam: 'Het is te mooi om waar te zijn! Voor twee restaurants in één hotel, met een Japanse en een Franse keuken, elk een ster. Zowel Akira Oshima als Onno Kokmeijer en uiteraard hun keuken- en restaurantbrigades hebben hard gewerkt voor deze onderscheiding.' Onno Kokmeijer, sinds 2002 werkzaam als Executive Chef & Manager van het Franse Ciel Bleu Restaurant, is supertrots op deze onderscheiding. Kokmeijer: 'Ik had het niet durven geloven, maar een droom is werkelijkheid geworden!' Samen met zijn ambitieuze equipe presenteert Kokmeijer de 'Cuisine Creative', waarvan de Franse keuken en seizoensproducten de basis vormen en waarvoor innovatie de toon zet. Kokmeijer: 'De passie voor het koksvak krijg je niet, maar moet in je zitten.' Het Japanse specialiteitenrestaurant Yamazato is sinds 2002 de trotse bezitter van een Michelin-ster en is nog steeds het enige traditionele Japanse restaurant met één ster in Europa. Oshima: 'Ik ben erg vereerd met wederom een ster! Het is een bekroning op het werk van het gehele keuken- en restaurantteam.' Naast de Michelin ster hebben beide restaurants ook nog een hoge vermelding behaald in de culinaire gids Gault Millau Nederland, waarin 350 Nederlandse restaurants staan beschreven. Van de 20 punten die behaald kunnen worden heeft het Yamazato er 15 gekregen en werd het Ciel Bleu toebedeeld met maar liefst 16 punten!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: