Van Oostenbrugge: "Ster als bekroning op al het werk"

30 november 2012 |
Van Oostenbrugge: "Ster als bekroning op al het werk"<

Ongekende vreugde toen bekend werd dat restaurant Bord’Eau in het Amsterdamse De L'Europe hotel zijn eerste Michelinster heeft ontvangen.
Chef-kok Richard van Oostenbrugge is het met zijn vaste, ambitieuze team om in een relatief korte tijd een zeer goede reputatie op te bouwen.

Waanzinnig
“Het is werkelijk een fantastische bekroning op al het werk wat we hebben gedaan sinds de opening vorig jaar. Samen met het hele team hebben we Bord’Eau naar dit hoge niveau gebracht. Zowel het keukenteam als de servicebrigade hebben heel hard gewerkt. Ook voor hen ben ik ontzettend blij. Waanzinnig!”, aldus Van Oostenbrugge.

Ster na 14 maanden
“Geweldig dat Bord’Eau na slechts 14 maanden bekroond wordt met een ster. Bord’Eau staat nu op de kaart en dat is mooi, heel mooi”, vult Krooswijk hem aan.
Bord’Eau opende haar deuren in juli 2011 in het geheel gerenoveerde De L’Europe. De internationale keuken van het restaurant kenmerkt zich door het gebruik van pure, op het seizoen afgestemde kwaliteitsproducten die op een moderne wijze worden gepresenteerd.

Hoog aangeschreven concepten
Eerder werd Hoofdstad Brasserie in De L’Europe onderscheiden met een Bib Gourmand en werden zowel Bord’Eau als Hoofdstad Brasserie hoog aangeschreven in de GaultMillau.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: