Van Oostenbrugge: "Ster als bekroning op al het werk"

30 november 2012 |
Van Oostenbrugge: "Ster als bekroning op al het werk"<

Ongekende vreugde toen bekend werd dat restaurant Bord’Eau in het Amsterdamse De L'Europe hotel zijn eerste Michelinster heeft ontvangen.
Chef-kok Richard van Oostenbrugge is het met zijn vaste, ambitieuze team om in een relatief korte tijd een zeer goede reputatie op te bouwen.

Waanzinnig
“Het is werkelijk een fantastische bekroning op al het werk wat we hebben gedaan sinds de opening vorig jaar. Samen met het hele team hebben we Bord’Eau naar dit hoge niveau gebracht. Zowel het keukenteam als de servicebrigade hebben heel hard gewerkt. Ook voor hen ben ik ontzettend blij. Waanzinnig!”, aldus Van Oostenbrugge.

Ster na 14 maanden
“Geweldig dat Bord’Eau na slechts 14 maanden bekroond wordt met een ster. Bord’Eau staat nu op de kaart en dat is mooi, heel mooi”, vult Krooswijk hem aan.
Bord’Eau opende haar deuren in juli 2011 in het geheel gerenoveerde De L’Europe. De internationale keuken van het restaurant kenmerkt zich door het gebruik van pure, op het seizoen afgestemde kwaliteitsproducten die op een moderne wijze worden gepresenteerd.

Hoog aangeschreven concepten
Eerder werd Hoofdstad Brasserie in De L’Europe onderscheiden met een Bib Gourmand en werden zowel Bord’Eau als Hoofdstad Brasserie hoog aangeschreven in de GaultMillau.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Leegstaande hotelkamers worden verhuurd aan thuiswerkers

Door de coronacrisis werken veel Nederlanders vanuit huis. Met spelende kinderen, huilende baby's en bellende partners is dat een soms een flinke uitdaging. Tegelijkertijd staan er veel hotelkamers leeg door het het wegvallen van toerisme. Olivier Kruger en Seffie Treistman willen beide probleme...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Een faillissement kan worden voorkomen

In 2019 brak de Nederlandse hotelmarkt nog alle records. Nu hebben hotels massaal de deuren gesloten vanwege het coronavirus. Als dit maanden gaat duren, komen hotels onverminderd in zwaar weer. De NOW-regeling is slechts een tijdelijke en beperkte oplossing. De Wet homologatie onderhands akkoord (W...

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: