Vliegtickets.be wint award tijdens Digital Marketing Awards 2016

22 november 2016 | Jorien Slager

Vliegtickets.be heeft vorige week een award gewonnen tijdens de Digital Marketing Awards 2016. De Belgische webwinkel voor vliegtickets is met de Zotte Solden case tweede geworden in de categorie Most performing campaign for the travelscene. 

Nek-aan-nek race 

Volgens de jury was er sprake van een heuse nek-aan-nek race. Vliegtickets.be is uiteindelijk als tweede geëindigd, net onder de Correndon case van FairEtail. NMG is derde geworden in deze categorie met de Hotel Navarra case. 

De Zotte Solden case, waarvoor Vliegtickets.be de award heeft gewonnen, heeft goed gescoord op de volgende drie onderdelen
1.    Resultaten met betrekking tot campagne doelstellingen
2.    Performance cijfers
3.    Strategie 

De sterke punten van de strategie die vliegticketmaatschappij heeft toegepast zijn dat er is gekozen voor een multi-channel aanpak, dat zij radio hebben ingezet om de brand awareness te vergroten en dat zij strategische samenwerkingen zijn aangegaan met Brussels Airlines.

Inhouse marketing

Opmerkelijk is dat Vliegtickets.be als enige geen extern (reclame)bureau heeft ingeschakeld voor de campagne. Puur aan de hand van inhouse marketing hebben zij de Zotte Solden campagne weten te realiseren en optimaliseren. Sander van Veen, Manager Marketing & E-Commerce “De tweede prijs voelt als een overwinning, omdat wij het echt helemaal zelf met ons eigen team hebben klaargespeeld. Toch hopen wij het volgend jaar nog beter te doen en die eerste prijs mee naar huis te kunnen nemen.”  

The Internet’s highest honor for the digital scene in Belgium

De Digital Marketing Awards zijn georganiseerd door Feweb en Bloovi om de beste digitale marketingcampagnes te kunnen vieren. De genomineerden en winnaars zijn bepaald door een panel en geëvalueerd op een aantal criteria. Volgens de organisatoren is dit Internet’s hoogste eer voor de digitale scene in België.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Opening theaterseizoen en vernieuwde filmtheaterfoyer Figi

Afgelopen vrijdag stond Figi wederom in het teken van feestelijke vernieuwing! Met de uitverkochte voorstelling Driving Miss Daisy, met in de hoofdrol Anne Wil Blankers, werd het nieuwe theaterseizoen 2018-2019 geopend. Voorafgaande aan de voorstelling werd de nieuwe sfeervolle culturele filmtheate...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Tech BUAS
Hoe wordt AR op dit moment toegepast in hotels en waar gaat het naartoe?

In mijn laatste column deelde ik een aantal gedachten over de kansen en de uitdagingen van augmented en virtual reality-technologie in onze branche. Ik probeeerde daarmee wat veelbelovende routes maar ook een kritische reflectie te bieden op het nut van deze technologie in de gastvrijheidscontext. A...

Hotelbouwplannen Utrecht
Overeenkomst bouw Amrâth Galaxy Jaarbeurs Hotel

De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam hebben een aannemingsovereenkomst gesloten voor de bouw van de Galaxy Tower in het hartje van Utrecht. De Lelie Vastgoed B.V. en Ballast Nedam sloten eerder een bouwteamovereenkomst waarin zij samen de engineering van de Galaxy Tower verder uitwerkten. De bouw...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Hoteltech Advertorial BUAS
Stan Josephi over revenue management

In de loop van de jaren is de focus van revenue management flink aan verandering onderhevig. Waarbij er in de beginjaren met name gekeken werd naar het aantal kamers dat voor een bepaalde prijs moest worden verkocht, oftewel capacity management, houden revenue managers zich vandaag de dag zich in de...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: