Vliegtickets.be wint award tijdens Digital Marketing Awards 2016

22 november 2016 | Jorien Slager

Vliegtickets.be heeft vorige week een award gewonnen tijdens de Digital Marketing Awards 2016. De Belgische webwinkel voor vliegtickets is met de Zotte Solden case tweede geworden in de categorie Most performing campaign for the travelscene. 

Nek-aan-nek race 

Volgens de jury was er sprake van een heuse nek-aan-nek race. Vliegtickets.be is uiteindelijk als tweede geëindigd, net onder de Correndon case van FairEtail. NMG is derde geworden in deze categorie met de Hotel Navarra case. 

De Zotte Solden case, waarvoor Vliegtickets.be de award heeft gewonnen, heeft goed gescoord op de volgende drie onderdelen
1.    Resultaten met betrekking tot campagne doelstellingen
2.    Performance cijfers
3.    Strategie 

De sterke punten van de strategie die vliegticketmaatschappij heeft toegepast zijn dat er is gekozen voor een multi-channel aanpak, dat zij radio hebben ingezet om de brand awareness te vergroten en dat zij strategische samenwerkingen zijn aangegaan met Brussels Airlines.

Inhouse marketing

Opmerkelijk is dat Vliegtickets.be als enige geen extern (reclame)bureau heeft ingeschakeld voor de campagne. Puur aan de hand van inhouse marketing hebben zij de Zotte Solden campagne weten te realiseren en optimaliseren. Sander van Veen, Manager Marketing & E-Commerce “De tweede prijs voelt als een overwinning, omdat wij het echt helemaal zelf met ons eigen team hebben klaargespeeld. Toch hopen wij het volgend jaar nog beter te doen en die eerste prijs mee naar huis te kunnen nemen.”  

The Internet’s highest honor for the digital scene in Belgium

De Digital Marketing Awards zijn georganiseerd door Feweb en Bloovi om de beste digitale marketingcampagnes te kunnen vieren. De genomineerden en winnaars zijn bepaald door een panel en geëvalueerd op een aantal criteria. Volgens de organisatoren is dit Internet’s hoogste eer voor de digitale scene in België.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: