Vliegtickets.be wint award tijdens Digital Marketing Awards 2016

22 november 2016 | Jorien Slager

Vliegtickets.be heeft vorige week een award gewonnen tijdens de Digital Marketing Awards 2016. De Belgische webwinkel voor vliegtickets is met de Zotte Solden case tweede geworden in de categorie Most performing campaign for the travelscene. 

Nek-aan-nek race 

Volgens de jury was er sprake van een heuse nek-aan-nek race. Vliegtickets.be is uiteindelijk als tweede geëindigd, net onder de Correndon case van FairEtail. NMG is derde geworden in deze categorie met de Hotel Navarra case. 

De Zotte Solden case, waarvoor Vliegtickets.be de award heeft gewonnen, heeft goed gescoord op de volgende drie onderdelen
1.    Resultaten met betrekking tot campagne doelstellingen
2.    Performance cijfers
3.    Strategie 

De sterke punten van de strategie die vliegticketmaatschappij heeft toegepast zijn dat er is gekozen voor een multi-channel aanpak, dat zij radio hebben ingezet om de brand awareness te vergroten en dat zij strategische samenwerkingen zijn aangegaan met Brussels Airlines.

Inhouse marketing

Opmerkelijk is dat Vliegtickets.be als enige geen extern (reclame)bureau heeft ingeschakeld voor de campagne. Puur aan de hand van inhouse marketing hebben zij de Zotte Solden campagne weten te realiseren en optimaliseren. Sander van Veen, Manager Marketing & E-Commerce “De tweede prijs voelt als een overwinning, omdat wij het echt helemaal zelf met ons eigen team hebben klaargespeeld. Toch hopen wij het volgend jaar nog beter te doen en die eerste prijs mee naar huis te kunnen nemen.”  

The Internet’s highest honor for the digital scene in Belgium

De Digital Marketing Awards zijn georganiseerd door Feweb en Bloovi om de beste digitale marketingcampagnes te kunnen vieren. De genomineerden en winnaars zijn bepaald door een panel en geëvalueerd op een aantal criteria. Volgens de organisatoren is dit Internet’s hoogste eer voor de digitale scene in België.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Tech Advertorial
Best Western City Hotel de Jonge kiest voor PMS van Guestline

Het Best Western City Hotel de Jonge is sinds 1874 een begrip in de hoofdstad van Drenthe en beschikt over 72 hotelkamers, restaurant en 8 vergaderzalen. Het hotel kiest voor een PMS-systeem van Guestline. Rob Riper, algemeen directeur van Best Western City Hotel de Jonge: Met de installatie heb...

Personalia
Transfers binnen Hotel Okura

Met het aantreden van Michiel Roelfsema als general manager van Hotel Okura Amsterdam vinden er verschuivingen binnen het managementteam plaats. Michiel Roelfsema maakt bekend dat Femke Groeneveld-Weller en Jos Pallandt, beiden reeds werkzaam in het hotel, nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen....

Opening
Bühne vrij voor Ruby Leni Hotel Düsseldorf

Niet ver van de beroemde Königsallee opende de Ruby Group afgelopen maandag 13 mei met Ruby Leni haar tweede hotel in Düsseldorf. Het hotel heeft 170 kamers, een bar, een café en een buitenterras. De ruimtes die vroeger als kantoorruimte van het Mischimmobilie dienden, herbergen teg...

Events
Van Hessen viert honderd jarig bestaan met speciaal event

Ronald Huiskamp is conceptontwikkelaar, eigenaar van H-Hospitality en eigenaar van het restaurant Arles. Drie goede redenen om Ronald uit te nodigen om te spreken tijdens het 100-jarig event van Van Hessen. Een restaurant starten is één. Je doelstellingen realiseren is twee. Ronald ...

Video Achtergronden
Politie deelt beelden van aanslag in hotel Zaandijk

De politie heeft beelden van de gigantische explosie in een hotel in Zaandijk openbaar gemaakt. De poltie meldt dat het een wonder is dat niemand gewond is geraakt. De bewuste video, waarin je ziet hoe de dader op een scooter zonder kentekenplaat te werk gaat, geeft duidelijk weer hoe groot de schad...

Achtergronden
Dit is wat je wil weten over de sterrenclassificatie, deel 1

In het verleden hoefde het niet zo te zijn dat je in een viersterrenhotel in Duitsland hetzelfde kon verwachten als in een viersterrenhotel in Nederland. Dit kwam doordat ieder Europees land er een eigen classificatiesysteem op nahield. Om meer eenheid te krijgen binnen de Europese landen is er besl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: