Vliegtickets.be wint award tijdens Digital Marketing Awards 2016

22 november 2016 | Jorien Slager

Vliegtickets.be heeft vorige week een award gewonnen tijdens de Digital Marketing Awards 2016. De Belgische webwinkel voor vliegtickets is met de Zotte Solden case tweede geworden in de categorie Most performing campaign for the travelscene. 

Nek-aan-nek race 

Volgens de jury was er sprake van een heuse nek-aan-nek race. Vliegtickets.be is uiteindelijk als tweede geëindigd, net onder de Correndon case van FairEtail. NMG is derde geworden in deze categorie met de Hotel Navarra case. 

De Zotte Solden case, waarvoor Vliegtickets.be de award heeft gewonnen, heeft goed gescoord op de volgende drie onderdelen
1.    Resultaten met betrekking tot campagne doelstellingen
2.    Performance cijfers
3.    Strategie 

De sterke punten van de strategie die vliegticketmaatschappij heeft toegepast zijn dat er is gekozen voor een multi-channel aanpak, dat zij radio hebben ingezet om de brand awareness te vergroten en dat zij strategische samenwerkingen zijn aangegaan met Brussels Airlines.

Inhouse marketing

Opmerkelijk is dat Vliegtickets.be als enige geen extern (reclame)bureau heeft ingeschakeld voor de campagne. Puur aan de hand van inhouse marketing hebben zij de Zotte Solden campagne weten te realiseren en optimaliseren. Sander van Veen, Manager Marketing & E-Commerce “De tweede prijs voelt als een overwinning, omdat wij het echt helemaal zelf met ons eigen team hebben klaargespeeld. Toch hopen wij het volgend jaar nog beter te doen en die eerste prijs mee naar huis te kunnen nemen.”  

The Internet’s highest honor for the digital scene in Belgium

De Digital Marketing Awards zijn georganiseerd door Feweb en Bloovi om de beste digitale marketingcampagnes te kunnen vieren. De genomineerden en winnaars zijn bepaald door een panel en geëvalueerd op een aantal criteria. Volgens de organisatoren is dit Internet’s hoogste eer voor de digitale scene in België.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ook in hotels geen alcohol meer na 20.00 uur

In bars en restaurants van hotels mag vanaf vanavond 20.00 uur geen alcohol meer worden geserveerd. Ook niet via roomservice. Hiermee trekt het kabinet de lijn met het verbod op de verkoop van alcohol in winkels tussen 20.00 en 07.00 uur door. In winkels is dat sinds vorige week woensdag niet meer t ...

Interview Longread
Martin Lindelauf met pensioen: een interview in 41 vragen, deel 4

Na 41 dienstjaren houdt Martin Lindelauf (61) het voor gezien. Hij laat de hotellerie achter zich. In 41 vragen portretteert Hospitality Management de gedreven hotelier. Dit is deel 4 uit de reeks, die uit vier delen bestaat. Let je extra op de kwaliteit van de bouw van een hotel? ...

Columns
Column Ewout Hoogendoorn: Het nut van data is nul

‘72 procent van de grotere ondernemingen is er nog niet in geslaagd om een datagedreven cultuur te creëren. Dat getal zal onder MKB-bedrijven nog veel hoger uitvallen’. Veel bedrijven investeren erin, maar zijn dus niet niet in staat een cultuurverandering tot stand te brengen. Hoe ...

Opening Internationaal
Ruby Hotels: een derde hotel in Londen én uitbreiding in Wenen

Ruby Hotels heeft vertrouwen in de toekomst. Ondanks de huidige uitdagende tijd waarin ook deze hotelgroep hard geraakt wordt door de gevolgen van Covid-19, wordt er nog steeds uitgebreid. Zowel in het openen van nieuwe hotels als in het uitbreiden van bestaande. Meet Ruby Zoe! Na de succesvol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: