Wieteke en Ed Breuren van Stadshotel Van Rossum Woerden Meest Markante Horecaondernemer van Nederland

2 oktober 2019 | David Bakker

Wieteke en Ed Breuren van Stadshotel Van Rossum in Woerden zijn maandagavond 30 september 2019 uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2019/2020. De bekendmaking vond plaats in de Beurs van Berlage in Amsterdam. 

De trotse winnaars ontvingen de prijs uit handen van Robert Kranenborg, voorzitter van de landelijke jury. Ed: “Binnenkort vieren we ons vijfjarig bestaan, deze titel maakt dit jubileum helemaal compleet.” Wieteke en Ed werden gekozen uit veertien regionale winnaars die gedurende de avond allemaal in de schijnwerpers werden gezet.

Wieteke en Ed Breuren, Stadshotel Van Rossum, Breuren, Woerden

Wieteke en Ed Breuren zijn eigenaar van Stadshotel Van Rossum en Breuren, beide gevestigd in Woerden. “Wieteke en Ed zijn met hun liefde, cultivatie en nieuwsgierigheid een inspirerend voorbeeld voor anderen”, aldus juryvoorzitter Robert Kranenborg. “Deze ondernemers zijn creatief in hun aanpak en lopen voorop als het gaat om duurzaam ondernemen. Als je als jongeman vanaf de Middelbare School bij Ed en Wieteke komt werken en je blijft er twee of drie jaar werken dan ben je daarna klaargestoomd om ondernemer te worden. Als je je mensen alle facetten van het horecavak in die tijd kan bijbrengen, dan ben je markant. De passie en het enthousiasme straalt van dit stel af, terechte winnaars.”

Wieteke en Ed Breuren hebben in een oud monumentaal pand een hypermodern horecabedrijf neergezet. Op hun boerderij telen ze hun eigen groente en fokken ze vee. De koks werken niet alleen in de keuken, maar worden ook betrokken bij de boerderij. 

Tijdens de avond werden de drie genomineerden voor de landelijke titel bekendgemaakt. Wieteke en Ed wonnen het uiteindelijk van hun concurrenten René Bogaart van BIG Horeca, Meest Markante Horecaondernemer Zuid-Holland-Noord en Mike Bosman van Blooming, Meest Markante Horecaondernemer Noord-Holland. 

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer

KHN (Koninklijke Horeca Nederland) organiseert de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars is de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: