Zingen onder de hoteldouche

8 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Zingen onder de douche; iedereen doet het weleens. Het is de plek waar je vaak het best klinkt en niemand je kan horen. Voor iedereen die het stiekem toch wel leuk vindt om gehoord te worden tijdens het zingen onder de douche, heeft Aloft Hotels, onderdeel van Marriott International, een oplossing bedacht. Bij geselecteerde Aloft Hotels in Europa, waaronder Aloft Brussels Schuman, zijn hotelkamerdouches eenmalig omgetoverd tot professionele studiocabines. Je kunt hier zingen onder de douche, dit professioneel opnemen, terugluisteren en delen met anderen. De douche is voorzien van waterdichte opnameapparatuur waarmee gasten in het comfort van de hotelkamer hun talent kunnen laten horen.


Filmregisseur en muziekliefhebber Jon Karthaus, één van de juryleden voor de competitie Aloft: Project Star heeft de installatie gisteravond alvast uitgeprobeerd in Aloft Brussels Schuman, zoals je ziet op de foto. 

Aloft Hotels x UMG&B

Dit alles is onderdeel van de samenwerking tussen Aloft Hotels en Universal Music Group & Brands, bekend onder de naam Project: Aloft Star. De competitie heeft als doel veelbelovende Europese artiesten een kans te geven om hun talent aan de wereld te laten zien. Gisteren vond de Belgische finale plaats in Aloft Brussels Schuman, waarbij de drie geselecteerde artiesten Whyse, Melanie Mertens Polak en Inky Midway streden om de winnaar van België te worden. Ex-deelneemster aan de Voice van Vlaanderen, Melanie Mertens Polak werd door de driekoppige jury; filmregisseur en muziekliefhebber Jon Karthaus, A&R manager van UMG&B België Stijn Debontridder en singer-songwriter Milo Meskens tot winnaar gekroond. Zij neemt het op 15 november op tegen de winnaars van de overige landen die aan Project: Aloft Star meedoen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Oekraïne. De uiteindelijke winnaar van de Europese competitie krijgt een vliegende carrièrestart bij UMG&B en onder andere de kans om een single op te nemen en uit te brengen via één van UMG’s labels.

Muziekcompetitie

"Elk jaar zien we ongelooflijk, onontdekt talent opkomen via Project: Aloft Star. Dit jaar gaan we een stap verder met een nieuwe samenwerking met Universal Music Group om opkomende muzikanten verder te helpen en te ondersteunen," aldus John Licence, Vice President van Premium en Select Brands bij Marriott International Europa. "Douches en zingen staan nauw met elkaar verbonden, dus we hebben er een leuke draai aan gegeven door deze opnamecabine’s met innovatieve technologie te lanceren om nog meer opkomend talent aan te moedigen hun zangtalent uit de douche te halen en in de schijnwerpers te zetten.”

Het wereldwijde hotelmerk organiseert gelijktijdig wedstrijden in Amerika, het Midden-Oosten, Afrika en Azië / Oceanië om de volgende grote muzieksterren in deze regio's te vinden. De winnaars krijgen allemaal de mogelijkheid om een single op te nemen met UMG en krijgen toegang tot coaching mogelijkheden met UMG-vertegenwoordigers. Meer informatie over de wereldwijde competitie is te vinden op alofthotels.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: