Zingen onder de hoteldouche

8 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Zingen onder de douche; iedereen doet het weleens. Het is de plek waar je vaak het best klinkt en niemand je kan horen. Voor iedereen die het stiekem toch wel leuk vindt om gehoord te worden tijdens het zingen onder de douche, heeft Aloft Hotels, onderdeel van Marriott International, een oplossing bedacht. Bij geselecteerde Aloft Hotels in Europa, waaronder Aloft Brussels Schuman, zijn hotelkamerdouches eenmalig omgetoverd tot professionele studiocabines. Je kunt hier zingen onder de douche, dit professioneel opnemen, terugluisteren en delen met anderen. De douche is voorzien van waterdichte opnameapparatuur waarmee gasten in het comfort van de hotelkamer hun talent kunnen laten horen.


Filmregisseur en muziekliefhebber Jon Karthaus, één van de juryleden voor de competitie Aloft: Project Star heeft de installatie gisteravond alvast uitgeprobeerd in Aloft Brussels Schuman, zoals je ziet op de foto. 

Aloft Hotels x UMG&B

Dit alles is onderdeel van de samenwerking tussen Aloft Hotels en Universal Music Group & Brands, bekend onder de naam Project: Aloft Star. De competitie heeft als doel veelbelovende Europese artiesten een kans te geven om hun talent aan de wereld te laten zien. Gisteren vond de Belgische finale plaats in Aloft Brussels Schuman, waarbij de drie geselecteerde artiesten Whyse, Melanie Mertens Polak en Inky Midway streden om de winnaar van België te worden. Ex-deelneemster aan de Voice van Vlaanderen, Melanie Mertens Polak werd door de driekoppige jury; filmregisseur en muziekliefhebber Jon Karthaus, A&R manager van UMG&B België Stijn Debontridder en singer-songwriter Milo Meskens tot winnaar gekroond. Zij neemt het op 15 november op tegen de winnaars van de overige landen die aan Project: Aloft Star meedoen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Oekraïne. De uiteindelijke winnaar van de Europese competitie krijgt een vliegende carrièrestart bij UMG&B en onder andere de kans om een single op te nemen en uit te brengen via één van UMG’s labels.

Muziekcompetitie

"Elk jaar zien we ongelooflijk, onontdekt talent opkomen via Project: Aloft Star. Dit jaar gaan we een stap verder met een nieuwe samenwerking met Universal Music Group om opkomende muzikanten verder te helpen en te ondersteunen," aldus John Licence, Vice President van Premium en Select Brands bij Marriott International Europa. "Douches en zingen staan nauw met elkaar verbonden, dus we hebben er een leuke draai aan gegeven door deze opnamecabine’s met innovatieve technologie te lanceren om nog meer opkomend talent aan te moedigen hun zangtalent uit de douche te halen en in de schijnwerpers te zetten.”

Het wereldwijde hotelmerk organiseert gelijktijdig wedstrijden in Amerika, het Midden-Oosten, Afrika en Azië / Oceanië om de volgende grote muzieksterren in deze regio's te vinden. De winnaars krijgen allemaal de mogelijkheid om een single op te nemen met UMG en krijgen toegang tot coaching mogelijkheden met UMG-vertegenwoordigers. Meer informatie over de wereldwijde competitie is te vinden op alofthotels.com.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Jan Luyken Hotel geopend

Vandaag opent Jan Luyken Hotel, een eigenzinnig viersterren boutique hotel in een aantal oude herenhuizen in het hart van het Museumkwartier. Gelegen op steenworpafstand van de P.C.Hooftstraat, het Museumplein, het Concertgebouw en het Vondelpark is Jan Luyken een fijne uitvalsbasis voor gasten die ...

Hotel & Recht
De rol van knowhow in een franchiseketen wordt bedreigd

De licentie van intellectuele eigendomsrechten, waaronder de formule, en de overdracht van knowhow vormt een belangrijk element van een franchiseovereenkomst naast uniformiteit, kwaliteit en controle daarvan door de franchisegever. De franchisegever verstrekt doorgaans operationele, commerciële ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Corona
Officieel: terrassen niet open op 21 april

De terrassen gaan niet open op 21 april. Dat maakte demissionair minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zojuist bekend tijdens de persconferentie. Het nieuws lekte afgelopen week al naar buiten. Het kabinet gaat per week bekijken of en hoe de samenleving weer open kan. Op z'n vroegst kunnen ...

Interview Ewout Hoogendoorn
De visie van John Fentener van Vlissingen

Met een omzet van 27,5 miljard dollar - inclusief 10,9 miljard dollar partneromzet in 2019 - is BCD Travel een van de grootste zakenreisorganisaties ter wereld. Oprichter John Fentener van Vlissingen loodst zijn multinational door de storm van de coronacrisis heen. In gesprek met Ewout Hoogendoorn d ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: