Je hebt gezocht op: ergernissen

Zes jaar geleden in Hospitality Management: Ergernissen van de gast
1 oktober 2021Nieuws

Zes jaar geleden in Hospitality Management: Ergernissen van de gast

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redact...

Hotelondernemer Sander Hendrix zit niet in de klaagzang
1 februari 2021Nieuws

Hotelondernemer Sander Hendrix zit niet in de klaagzang

Veel hoteliers zullen in het afgelopen ‘coronajaar’ meer dan ooit beseft hebben dat de meeste hotelgasten niet komen voor het&nb...

Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?
6 december 2019Nieuws

Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels...

Terras-etiquette: sta jij terrasterreur toe?
28 juni 2019Nieuws

Terras-etiquette: sta jij terrasterreur toe?

Als horecaondernemer ben je gastvrij, vriendelijk en geduldig. Maar er zijn van die momenten dat je letterlijk uit je vel kunt springen omdat gasten v...

Onderzoek: dit zijn de 'OTA-ergernissen' van hoteliers
3 mei 2019Nieuws

Onderzoek: dit zijn de 'OTA-ergernissen' van hoteliers

Nieuw onderzoek over de delicate relatie tussen hotels en boekingssites geeft de laatste inzichten weer over zowel frustraties als lichtpuntjes. Distr...

Hotelpersoneel ontslaan, kan dat zomaar?
2 mei 2019Nieuws

Hotelpersoneel ontslaan, kan dat zomaar?

Veel personeelsleden werken prima, zij zijn gedreven en loyaal. Toch is er ook een groep die het niet zo nauw neemt met instructies van de werkge...

Grootste hotelergernissen: slechte hygiëne en chagrijnig personeel
26 oktober 2017Nieuws

Grootste hotelergernissen: slechte hygiëne en chagrijnig personeel

Nederlanders ergeren zich het meest aan de slechte hygiëne bij hotels. Als het gaat om gastvrijheid is een verzorgde omgeving - ook bij zorginste...

​​Htel Serviced Apartments ontvangt certificaat voor stille hotelkamers
14 september 2017Nieuws

​​Htel Serviced Apartments ontvangt certificaat voor stille hotelkamers

Htel Serviced Apartments is de eerste en grootste short-stay provider van Nederland. Hun bekende en hoogwaardige appartementen zijn nu bekroond met he...

Dit zijn de zeven grootste ergernissen van hotelgasten
4 oktober 2016Nieuws

Dit zijn de zeven grootste ergernissen van hotelgasten

De afdeling housekeeping is misschien wel de belangrijkste van ieder hotel. De gast anno nu let er steeds beter op of alles helemaal ‘spic and s...

Grootste ergernissen hotelgasten
25 november 2015Nieuws

Grootste ergernissen hotelgasten

Heerlijk ontspannen overnachten in een luxe hotelkamer. Het klinkt allemaal perfect, maar toch kunnen hotelgasten zich behoorlijk ergeren. De boekin...

Minder wespen op het terras (VIDEO)
13 juli 2015Nieuws

Minder wespen op het terras (VIDEO)

Tot twee weken geleden zagen we door de slechte start van de zomer aanzienlijk minder wespen op het terras dan vorig jaar. Ongediertebestrijder "Rento...

Nederlandse hotelgasten willen rustige buren
16 juni 2015Nieuws

Nederlandse hotelgasten willen rustige buren

Heerlijk ontspannen en slapen in een mooie hotelkamer met een groot, zacht bed is cruciaal om helemaal tot rust te komen tijdens een vakantie. Tenmins...

Vrouwen gestresst door toiletlucht
1 mei 2015Nieuws

Vrouwen gestresst door toiletlucht

Vind jij stinkende luchtjes op het toilet ook zo vervelend? Je bent niet de enige! 80% van de Nederlanders stoort zich aan stank op het toilet. Waar m...

Columbus Trofee voor Zweedse innovatie
10 februari 2015Nieuws

Columbus Trofee voor Zweedse innovatie

Vandaag werd voor de 11e keer de Columbus Trofee uitgereikt aan een succesvolle jonge ondernemer die actief is in de gastvrijheidsindustrie. Ditmaal...

Kerstdiner door velen gehaat
8 december 2014Nieuws

Kerstdiner door velen gehaat

De feestdagen staan in Nederland garant voor uitgebreid tafelen met familie of vrienden en gezelligheid. Met stip de belangrijkste aspecten van Kers...

Top 10 ergernissen van hotelgasten
28 juli 2014Nieuws

Top 10 ergernissen van hotelgasten

“Het smerigste 4-sterren-hotel dat ik ooit heb gezien!", een dergelijke beoordeling is een doorn in het oog zijn voor iedere hotelier. Uit onderzoek...

Top 10 ergernissen in een hotel
18 juni 2014Nieuws

Top 10 ergernissen in een hotel

De doelgroep zakelijke gasten telt veel meer vrouwen dan enkele jaren geleden; toch laten de producten en diensten van hotels die afgestemd zijn op vr...

Oranjefans zorgen voor troep in horeca
13 juni 2014Nieuws

Oranjefans zorgen voor troep in horeca

Beschonken WK-supporters behoren tot de grote ergernissen van het horecapersoneel in Nederland. Ook agressieve gasten zorgen voor de nodige irritatie....

Room Mate geeft zijn gasten wifi mee
29 juli 2013Nieuws

Room Mate geeft zijn gasten wifi mee

Gratis draadloos internet op de hotelkamer? De Spaanse hotelketen Room Mate tilt het naar een hoger plan en biedt gasten overal waar ze gaan WiFi aan....

Hotel Grand Central slechtste van land
16 april 2013Nieuws

Hotel Grand Central slechtste van land

Volgens bezoekers van Zoover is het slechtste hotel van Nederland dit jaar Hotel Grand Central in Rotterdam. Het enige pluspunt van dit hotel zou de c...

Europa kritisch over toilethygiëne
11 april 2013Nieuws

Europa kritisch over toilethygiëne

Toilethygiëne in de Europese horeca krijgt van haar bezoekers geen hoog cijfer. Acht van de tien Europeanen geeft aan toiletruimtes in restaurants en...

Van spiraalbodem tot topdek
23 juni 2011Nieuws

Van spiraalbodem tot topdek

De mens kan niet zonder slaap. Voldoende nachtrust maakt ons fit, helder van geest en vrolijk(er). Vorig jaar werden in Nederland 33,7 miljoen hotelov...

Televisie favoriet slaapmiddel hotelgast
15 juni 2011Nieuws

Televisie favoriet slaapmiddel hotelgast

Voor veel hotelgasten is de televisie het belangrijkste middel tegen slapeloze nachten. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek naar de slaapgewoontes...

Van schuimpjes naar degelijk eten
19 mei 2011Nieuws

Van schuimpjes naar degelijk eten

Geleitjes, espumas, wolken, schaafsel, sferen en extracten – typische termen uit de moleculaire keuken die een tijdlang in zwang was. Na de klei...

Ontbijt en lunch als visitekaartje
13 april 2010Nieuws

Ontbijt en lunch als visitekaartje

De meeste Nederlanders ontbijten met een kopje thee en een bruine boterham met zoet beleg, of met een plakje kaas; dat blijkt uit een onderzoek (TNS N...

Meer dan een designhotel: Suitehotel Pincoffs
1 november 2008Nieuws

Meer dan een designhotel: Suitehotel Pincoffs

Nog geen jaar open en nu al is het Suitehotel Pincoffs in Rotterdam succesvol. Een unieke sfeer in combinatie met een vernieuwend design, veel luxe co...

Ergernissen aan de ontbijttafel
15 april 2008Nieuws

Ergernissen aan de ontbijttafel

Dat de mens een verantwoord ontbijt nodig heeft om de nieuwe dag monter en energiek tegemoet te kunnen treden; daarover bestaat consensus. Dit beteken...

Column Sander Allegro: De ergernis Top 4
21 december 2007Nieuws

Column Sander Allegro: De ergernis Top 4

Als consultant blijf je altijd 'de beste stuurman aan de wal'. Kan ik het mij - vanuit die positie - veroorloven kritiek te leveren op hardwerkende ho...

Van vreemde smetten vrij
17 september 2003Nieuws

Van vreemde smetten vrij

Van alle waarschuwingen die hotelbezoekers geven aan potentiële nieuwe gasten, is liefst 49 procent op het conto van de hotelkamer te schrijven....

Column Sander Allegro: De beste stuurlui...
22 juni 2000Nieuws

Column Sander Allegro: De beste stuurlui...

De afgelopen weken was ik voor verschillende projecten op reis. Hoewel het reizen een aanslag op mijn ritme, tijd en privéleven vormt, ervaar i...

Vaatwassers niet langer het stiefkindje van de keuken
19 november 1995Nieuws

Vaatwassers niet langer het stiefkindje van de keuken

Stripverhalen willen ons nog wel eens doen geloven dat afwassen het vervelendste karwei in de horeca is. Met zekere regelmaat worden de Donald Ducks v...

Prominent tafelen met Cacao De Zaans' Dirk Jonkhof
22 september 1995Nieuws

Prominent tafelen met Cacao De Zaans' Dirk Jonkhof

'In het begin is alles fantastisch, maar op een zeker moment blijkt dat je erg kritisch bent geworden. Opeens had ik nogal wat kritiek op het desb...