Top 10 ergernissen in een hotel

18 juni 2014 | Redactie

De doelgroep zakelijke gasten telt veel meer vrouwen dan enkele jaren geleden; toch laten de producten en diensten van hotels die afgestemd zijn op vrouwen, nog steeds te wensen over. Hier een Top Tien van de grootste ergernissen, opgesteld door… een vrouw:

Slechte haardrogers

Daar waar we met onze eigen föhn al 15 minuten voor de spiegel staan, doen we er met de föhns in de hotels minstens twee keer zo lang over. Niet alleen is het snoer vaak te kort, ook moeten we vaak constant onze vinger op de knop houden om een luchtstroom te krijgen, en het zuchtje dat we dan krijgen, is niet genoeg om onze lokken droog te krijgen. 

Slechte strijkijzers

Niet alle hotels hebben er één op de kamer, maar als ze er zijn, vormen ze een gevaar voor onze garderobe. De strijkijzers in hotels worden niet warm genoeg of zijn zo roestig dat we ze niet op onze mooie witte blousejes vertrouwen.

De kamernummers…

Wij vrouwen willen ons graag veilig voelen en houden van discretie. In veel hotels wordt echter nonchalant omgesprongen met ons kamernummer en kunnen omstanders met gemak te weten komen waar we verblijven.

Kamers op een ongunstige plek

Op de begane grond, in een bijgebouw, aan het eind van een donkere gang, direct naast de lift… Nee! Wij willen gewoon een fijne, simpele kamer, zodat we ons op ons gemak kunnen voelen als we er terug komen na dat zakendiner.

2 in 1 badproducten

Douchegel en shampoo in één; daar krijgen we de kriebels van. Omdat we licht willen reizen, gaat de favoriete shampoo, douchegel of bodylotion vaak niet mee. Dan wensen we minstens aparte producten voor haar en lichaam.

Burgers, pizza en spaghetti carbonara

In principe hebben we niks tegen deze gerechten, maar vrouwen die veel reizen hebben liever wat meer keuze. Gezonde, ‘low-carb’ opties, vers bereid en aan de kamerdeur bezorgd; dát willen wij!

Trage bediening

Zakenvrouwen zijn vaak genoodzaakt om alleen in een hotel te dineren, wat op zich al enigszins ongemakkelijk is. Maar als het personeel er dan ook nog alle tijd voor neemt om ons de gerechten te serveren… Wij willen gewoon snel eten; erin en eruit, zodat we verder kunnen met de avond.

Maatje XXXL badjas en slippers

Veel hotels verstrekken als extraatje een zachte badjas en badslippers. Deze zijn vaak zó groot dat we erin verzuipen, laat staan dat we op die slippers kunnen lopen. We willen er nog enigszins presentabel uitzien als de roomservice (met gezonde opties) op de deur klopt.

Nonchalante behandeling

Iedereen wil zich graag speciaal voelen. Net een beetje extra aandacht, de vraag of we lekker hebben geslapen, advies over een goed restaurant, of  hulp met de bagage. Het zijn kleine dingen, maar ze zorgen er wel voor dat we als individu behandeld worden en niet het idee hebben dat we totaal genegeerd worden.

Dure of slecht functionerende Wi-Fi

Het wordt langzamerhand beter, maar niks is zo vervelend als het niet kunnen checken van de e-mail, zeker voor zakenvrouwen.  Als we daar dan ook nog voor moeten betalen, is de maat snel vol. Maak Wi-Fi gratis en goed, want als je het goed doet, zorgen wij voor die gratis reclame voor je hotel via Foursquare, Twitter of Facebook.

HM302014

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel
Hotelpersoneel in trek binnen andere sectoren

Alhoewel onze branche in last is, zijn mensen met een hospitality-achtergrond in trek binnen andere sectoren. Niet alleen de zorg zit verlegen om mensen met een sterke dienstverlenende achtergrond, maar ook de uitvaartverzorging is een sector waar deze professionals welkom zijn. Tegelijkertijd zien ...

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: