Je hebt gezocht op: marketing

Fletchers wellnessconcept Blue Wellness bestaat 5 jaar
17 april 2024Nieuws

Fletchers wellnessconcept Blue Wellness bestaat 5 jaar

Dit jaar bestaat BLUE Wellness, Spa en Beauty vijf jaar. BLUE is het wellnessconcept van Fletcher Hotels, dat bestaat uit diverse wellness-, spa- en b...

“Het succes van de stage is de verantwoordelijkheid van de stagiair”
16 april 2024Nieuws

“Het succes van de stage is de verantwoordelijkheid van de stagiair”

De hotellerie is een internationale business. In de rubriek ‘De Correspondenten’ vertellen Nederlandse hoteliers – werkzaam in het b...

De Rooi Pannen en BUas spelen in op vraag naar praktisch opgeleide studenten met unieke mhbo-trajecten
3 april 2024Nieuws

De Rooi Pannen en BUas spelen in op vraag naar praktisch opgeleide studenten met unieke mhbo-trajecten

Werkgevers staan te springen om mbo’ers vanwege hun praktische vaardigheden en directe inzetbaarheid. De behoefte aan deze goed opgeleide profes...

“Ik denk dat we de enige hotelketen zijn waar je een Perzisch tapijt tegenkomt”
29 maart 2024Nieuws

“Ik denk dat we de enige hotelketen zijn waar je een Perzisch tapijt tegenkomt”

In de supermarktwereld leerde Dave Pieters wat er nodig is voor servicegericht werken in een filiaalorganisatie. En als CEO van bouwmaterialenhandel P...

Versterk de merkidentiteit van jouw hotel met gepersonaliseerde producten
21 maart 2024Nieuws

Versterk de merkidentiteit van jouw hotel met gepersonaliseerde producten

In de wereld van de horeca spelen herkenbaarheid, professionaliteit, gastvrijheid en creativiteit een cruciale rol. De merkidentiteit vormt het hart v...

Amsterdams hotel springt in op behoefte GenZ-personeel
20 maart 2024Nieuws

Amsterdams hotel springt in op behoefte GenZ-personeel

Generatie Z, ook wel GenZ, wil op werk ontwikkeld en gestimuleerd worden, zodat zij meer verbinding voelen en langer voor dat bedrijf willen werken. D...

Onderwijshotel De Rooi Pannen Tilburg onder leiding van Claudia Termaten
14 maart 2024Nieuws

Onderwijshotel De Rooi Pannen Tilburg onder leiding van Claudia Termaten

In februari is Claudia Termaten gestart als de nieuwe hotelmanager bij het onderwijshotel van De Rooi Pannen Tilburg Horeca. Met ruim dertig jaar aan...

Hotel Haarhuis winnaar ‘Hotel Website of the Year’ 2024
14 maart 2024Nieuws

Hotel Haarhuis winnaar ‘Hotel Website of the Year’ 2024

Tijdens de Independent Hotel Show, een vakbeurs voor hotels die deze week plaatsvond in de RAI, is Hotel Haarhuis in Arnhem uitgeroepen tot winnaar va...

“Zonde wanneer acht van de tien hotelmedewerkers niet zoveel doen”
8 maart 2024Nieuws

“Zonde wanneer acht van de tien hotelmedewerkers niet zoveel doen”

‘Synergie’ is een woord dat een aantal keer valt in gesprek met Ali Abbach. De Haagse ondernemer beheert met zijn bedrijf Homey Housing zo...

Hoteliers.com en SmartHOTEL samen verder en verwelkomen Connected Capital als investeerder
4 maart 2024Nieuws

Hoteliers.com en SmartHOTEL samen verder en verwelkomen Connected Capital als investeerder

SmartHOTEL en Hoteliers.com kondigen met trots de bundeling van hun krachten aan, waarbij zij gezamenlijk verder zullen gaan als één ent...

IHCP gaat Hilton Garden Inn Hotel Leiden in eigen beheer franchisen
1 maart 2024Nieuws

IHCP gaat Hilton Garden Inn Hotel Leiden in eigen beheer franchisen

Na de aankoop van Hilton Garden Inn Leiden in augustus vorig jaar, kan hotelgroep International Hotel Capital Partners (IHCP) melden dat het Hilton Ga...

Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse: meer mogelijkheden voor onafhankelijke hotels
15 februari 2024Nieuws

Stardekk wordt onderdeel van Lighthouse: meer mogelijkheden voor onafhankelijke hotels

Stardekk, een toonaangevende speler op het gebied van channelmanagement- en distributiesoftware voor de logiessector, heeft vandaag aangekondigd dat h...

Investeren in jezelf: Nederlands hotelbedrijf maakt dromen medewerkers waar
13 februari 2024Nieuws

Investeren in jezelf: Nederlands hotelbedrijf maakt dromen medewerkers waar

Hoe zet je als werkgever een extra stapje voor je medewerkers? Het Nederlandse hotelmanagementbedrijf International Hotel Capital Partners (IHCP) stel...

Hoteltrends: we kunnen niet meer om geurbeleving heen
8 februari 2024Nieuws

Hoteltrends: we kunnen niet meer om geurbeleving heen

In aanloop naar de Independent Hotel Show Amsterdam werpt trend-forecaster Vincent van Dijk vast licht op enkele ontwikkelingen binnen de ho...

Quality Lodgings en Mastercard bieden bijzondere overnachtingen aan kaarthouders
7 februari 2024Nieuws

Quality Lodgings en Mastercard bieden bijzondere overnachtingen aan kaarthouders

Woensdag 7 februari kondigt Quality Lodgings met trots een meerjarige samenwerking aan met Mastercard. Als verzameling van meer dan 110 onafhankelijke...

Hoteltrends: oplossingen voor personeelstekort
6 februari 2024Nieuws

Hoteltrends: oplossingen voor personeelstekort

In aanloop naar de Independent Hotel Show Amsterdam werpt trend-forecaster Vincent van Dijk vast licht op enkele ontwikkelingen binnen de hospitality-...

Landgoed De Rosep gaat na bijna veertig jaar in andere handen over
2 februari 2024Nieuws

Landgoed De Rosep gaat na bijna veertig jaar in andere handen over

Landgoed De Rosep in Oisterwijk is na bijna veertig jaar in andere handen overgegaan. Hoteleigenaren Ingrid en Henri Verhoeven droegen onlangs het sto...

MICE bij Amrâth en Van der Valk: ‘beleving’ versus voordelen van modern congreshotel
30 januari 2024Nieuws

MICE bij Amrâth en Van der Valk: ‘beleving’ versus voordelen van modern congreshotel

Focus op de MICE-markt kan een interessante en waardevolle toevoeging zijn voor een hotel. Joeri Nuijten trad in augustus aan als general manager van...

Nieuwe hotel manager en director of operations voor The Dylan Amsterdam
25 januari 2024Nieuws

Nieuwe hotel manager en director of operations voor The Dylan Amsterdam

Sam Hilkens is gestart als director of operations, en Robbert van Rijsbergen als hotel manager voor The Dylan Amsterdam. Beide werken al geruime tijd...

Phishingmails vermomd als dieetwensenlijst of klachtenbrief: WestCord leert over nieuwste cybertrucs
19 januari 2024Nieuws

Phishingmails vermomd als dieetwensenlijst of klachtenbrief: WestCord leert over nieuwste cybertrucs

Bij de meeste bedrijven wordt maar liefst 70 procent van alle veiligheidsincidenten veroorzaakt door menselijke fouten. Bij hotels is dat niet anders....

Loyaliteitsprogramma’s en de verwerking van persoonsgegevens: wat zijn de spelregels?
16 januari 2024Nieuws

Loyaliteitsprogramma’s en de verwerking van persoonsgegevens: wat zijn de spelregels?

Een loyaliteitsprogramma: het is het ultieme middel om gasten aan uw organisatie te binden en een bestendige relatie met hen op te bouwen. De afgelope...

Hotelfamilie wordt nieuwe hoofdredactie Hospitality Management
15 januari 2024Nieuws

Hotelfamilie wordt nieuwe hoofdredactie Hospitality Management

De familie Kloeg vormt de gasthoofdredactie van de juni-editie van Hospitality Management. Na Caro van Eekelen, Lucas Petit, Roberto Payer en Githa en...

International Hotel Capital Partners nieuwe partner van HotelloTOP
12 januari 2024Nieuws

International Hotel Capital Partners nieuwe partner van HotelloTOP

Vanaf begin dit jaar is International Hotel Capital Partners (IHCP) partner van HotelloTOP, het netwerk van hotelmanagementscholen in Nederland. Dit h...

Beschikbaar voedsel voor ‘mij’ versus ‘ons’
5 januari 2024Nieuws

Beschikbaar voedsel voor ‘mij’ versus ‘ons’

Voedselverspilling door consumenten is een wereldwijd probleem, niet alleen vanuit financieel oogpunt, maar ook vanuit milieu- en sociaal oogpunt. Toc...

“Wij zijn blij dat het vastgoed niet van ons is”
27 december 2023Nieuws

“Wij zijn blij dat het vastgoed niet van ons is”

Alco en Evelyn van Berkel runden onder de vlag van hun bedrijf Van Berkel Hospitality al Landgoed Hotel & Restaurant Carelshaven en nog twee locat...

Accountmanager bij Uitgeverij PS: 16-24 uur per week
15 december 2023Nieuws

Accountmanager bij Uitgeverij PS: 16-24 uur per week

Wil jij deel uitmaken van een dynamisch team en ben je gedreven om commerciële doelstellingen te behalen? Uitgeverij PS: zoekt een enthousiaste a...

“Het is logisch dat de kosten bij een B&B hoger zijn dan bij een hotel”
5 december 2023Nieuws

“Het is logisch dat de kosten bij een B&B hoger zijn dan bij een hotel”

Het plan om een bed & breakfast te beginnen was er al wel bij Floor van Boxtel en haar partner Gijs van der Grinten, maar dat de locatie van HAERT...

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”
29 november 2023Nieuws

“Wij beseffen ook niet altijd hoe uniek dit hotel is”

Oranje is geen gebruikelijke huiskleur voor een hotel, maar bij Hotel Papendal is er vrijwel geen ontkomen aan. Dat is niet zonder reden, aangezien he...

Hoe integraties van hoteltechnologie uw team tot sterke concurrent maakt
9 november 2023Nieuws

Hoe integraties van hoteltechnologie uw team tot sterke concurrent maakt

Het beheren van een hotel wordt steeds complexer, vooral voor exploitanten die het alleen proberen te runnen. Het is geen eenvoudige taak voor hotelie...

Pauline Verhoef volgt Mathilde van der Weerd op als directeur Quality Lodgings
7 november 2023Nieuws

Pauline Verhoef volgt Mathilde van der Weerd op als directeur Quality Lodgings

Quality Lodgings, de collectie van kwaliteitshotels, maakt bekend dat Pauline Verhoef met ingang van december 2023 de rol van directeur op zich zal ne...

10 ESG Trends voor 2024:  Dit komt er op duurzaamheidsgebied onontkoombaar aan
6 november 2023Nieuws

10 ESG Trends voor 2024: Dit komt er op duurzaamheidsgebied onontkoombaar aan

In deze laatste bijdrage presenteert ELAN tien ESG (Environmental, Social, Governance) toekomstvoorspellingen voor 2024, de bron van inspiratie voor i...

A ‘5 out of 5’ rating
6 november 2023Nieuws

A ‘5 out of 5’ rating

Stel, u bent hotelmanager en u heeft een mooie 5-sterren review van uw laatste gast gekregen. Wilt u dan dat potentiële gasten deze review als in...

De Librije en Librije’s Hotel voerden vierdaagse werkweek in: "Personeel staat weer te knallen"
31 oktober 2023Nieuws

De Librije en Librije’s Hotel voerden vierdaagse werkweek in: "Personeel staat weer te knallen"

Bij driesterrenrestaurant De Librije eten en drinken gasten niet alleen op topniveau, een meerderheid van de dinergasten overnacht ook in de Librijewe...

Green Key certificering voor alle hotels van IHCP
26 oktober 2023Nieuws

Green Key certificering voor alle hotels van IHCP

International Hotel Capital Partners (IHCP) heeft een Green Key certificering ontvangen voor al haar hotels. De hotelgroep zet zich maximaal in om mil...

Nederlandse hoteliers sluiten succesvolle zomer af
24 oktober 2023Nieuws

Nederlandse hoteliers sluiten succesvolle zomer af

Hoteliers in Nederland sluiten de zomer met succes af. De accommodatiesector meldt namelijk een significante stijging in de bezettingsgraad en de gemi...

HotelSummit 2023. Wegens succes geprolongeerd: de Private Summit met…
20 oktober 2023Nieuws

HotelSummit 2023. Wegens succes geprolongeerd: de Private Summit met…

Maandag 30 oktober vindt Hotelsummit 2023 plaats in het Postillion Hotel Utrecht Bunnik. HotelSummit is hét jaarcongres voor hotelondernemers e...

“Wij zitten tussen een hotel en een vakantiepark in”
13 oktober 2023Nieuws

“Wij zitten tussen een hotel en een vakantiepark in”

Nog geen jaar is de Dormio Group gevestigd in zijn nieuwe hoofdkwartier in het centrum van Arnhem. Wat bij binnenkomst direct opvalt is dat er echter...

Let op, medewerkers zijn essentieel voor uw succes
13 oktober 2023Nieuws

Let op, medewerkers zijn essentieel voor uw succes

Alweer het vierde artikel in deze reeks over ESG (Environmental, Social, Governance). In deze bijdrage gaan we specifiek in op de ‘S’ van...

5 Mythes over revenue management ontkracht
13 oktober 2023Nieuws

5 Mythes over revenue management ontkracht

Er zijn veel mythes over revenue management, maar er zijn er vijf die ik het vaakst hoor. Mythe #1: Revenue management is alleen belangrijk als de za...

“Gasten die via Relais & Châteaux komen houden ons scherp”
27 september 2023Nieuws

“Gasten die via Relais & Châteaux komen houden ons scherp”

Hun horecabedrijf bestond al ruim tien jaar, maar een fine dining restaurant en een hotel hadden Sharon en Lennart van Gastel nog niet. Toch startten...