Zweedse man licht Nederlandse hotels op voor tienduizenden euro's

3 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Een Zweedse man, die in Libanon is geboren, heeft enkele Nederlandse hotels voor tienduizenden euro's opgelicht, zo lazen wij in Haarlems Dagblad. Hij verbleef in de hotels door gebruik te maken van valse creditcardgegevens, waarna de hotels met een niet te innen rekening achterbleven.

De Zweed reisde eerder af naar Irak om tegen IS te vechten, maar dat kwam hem bij terugkomst in Zweden duur te staan. Sympathisanten van IS bedreigden hem na terugkomst, mede omdat de Zweedse media in 2015 uitvoerig berichtten over de daden van de verdachte.

In Nederland verbleef hij onder meer in het Hilton Hotel op Schiphol, het Radisson Blu hotel op Schiphol-Rijk en Krasnapolsky in Amsterdam. Het Hilton hotel op Schiphol bleef zitten met een rekening van ruim tienduizend euro.

Massages en roomservice

De Zweed bestelde massages en roomservice en voerde dure internationale telefoongesprekken. Hij leefde als God in Frankrijk. Zijn raadsman stelt dat de verdachte een oorlogstrauma heeft en veiligheid zocht in de gedupeerde hotels. De Zweed liet zijn partner en dochtertje achter in Zweden en ging in Nederland even bij IKEA werken, maar dat liep uit op een fiasco, vanwege zijn mentale gesteldheid.

De eis? Een jaar cel en tienduizend euro schadevergoeding aan de gedupeerde hotels. De uitspraak volgt op 15 augustus.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: