87% van Nederlanders heeft bucketlist

20 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Bucketlists met alleen maar traditionele bestemmingen bestaan niet meer. Nieuw onderzoek van Hotels.com laat zien dat avontuurlijke activiteiten op een bucketlist steeds populairder worden.

 De top 5 bucketlist-ervaringen zijn:

  1. Het Noorderlicht zien (39%)
  2. Een roadtrip maken naar afgelegen dorpjes (35%)
  3. Skydiven (30%)
  4. De Niagara falls bezoeken (29%)
  5. De Route 66 rijden (28%)

 

Reispartner

87% van de Nederlanders heeft een bucketlist. Dit is vooral belangrijk voor millennials die de reis van hun leven boeken. Daarnaast wil bijna een kwart van de millennials activiteiten van hun bucketlist afstrepen met ouders, opa’s of oma’s – dat is meer dan met celebrities (8%) of alleen reizen (19%).

En waar halen millennials hun inspiratie voor een bucketlist vandaan? De nieuwste trend laat zien dat (groot)ouders niet alleen een goede reispartner zijn, maar ook een grote inspiratiebron voor jonge reizigers. Zij leren hen om het meest uit hun leven te halen waardoor een vijfde (19%) van de mensen onder de 30 jaar inspiratie haalt uit avonturen van hun (groot)ouders.

Bucketlist activiteiten

Reizigers bezoeken liever wereldwonderen (45%), leren een nieuwe cultuur kennen (44%) en ontmoeten nieuwe mensen (37%), dan dat ze musea willen bezoeken (15%) of in een Michelin-sterrenrestaurant willen eten (16%). Meer dan een op de tien reizigers wil iets ongebruikelijks of eigenzinnigs proberen, zoals de Kerstman ontmoeten in Lapland of graffiti spuiten in een stad.

Een selfie nemen met een waterval of op een bergtop staat op bijna een kwart van de bucket lists (resp. 23% en 24%). Klassieke toeristische hotspots worden steeds minder populair. Een derde van de ondervraagden wil afgelegen dorpjes bezoeken, terwijl slechts 13% de Eiffeltoren het liefst toevoegt aan zijn bucketlist.

Rewards programma

Het onderzoek is wereldwijd uitgevoerd door Hotels.com om zijn Rewards programma te vieren. Het programma geeft leden één gratis hotelovernachting voor elke tien betaalde overnachtingen. Ondervraagden willen het liefst een gratis overnachting in New York (40%) en Las Vegas (32%), gevolgd door Dubai (20%), Tokio (17%) en Sydney (16%).

Reizigers willen graag overnachten in een kasteel, een strandhut of een boomhuthotel, maar op een gedeelde nummer 1 staan het Emirates Palace in Abu Dhabi, The Plaza in New York en het slapen in een onderwaterhotel.

De top 10 bucketlist plaatsen om te overnachten zijn:

  1. Emirates Palace, Abu Dhabi (24%)
  2. The Plaza, New York (24%)
  3. Een onderwaterhotel (24%)
  4. Burj Al Arab Jumeriah, Dubai (23%)
  5. Een kasteel (22%)
  6. Bellago, Las Vegas (21%)
  7. Een strandhut (20%)
  8. The Beverley Hills Hotel, Beverley Hills (20%)
  9. The Riz, Parijs (17%)
  10. Een boomhuthotel (16%)

 

Isabelle Pinson, vice president, EMEA voor het merk Hotels.com, zegt: “Millennials die voor reisinspiratie bij hun (groot)ouders aankloppen is een nieuwe trend. We willen iedereen aanmoedigen om dingen op hun bucketlist af te vinken. Wanneer je op een hele bijzondere locatie wilt overnachten, kun je bij ons bijvoorbeeld terecht in een boomhuthotel, maar ook in een kasteel of paleis.”

Badass Instagram beroemdheid Baddie Winkle, laat op dit moment met haar #BadAssBucketList tour samen met Hotels.com, aan millennials zien hoe ze de wereld rond kunnen reizen. Ze komt op bestemmingen die bij iedereen op de bucketlist staan, van het maken van een cocktail op een dak in New York tot sambadansen in Brazilië en het genieten van de opvallende optredens bij Moulin Rouge in Parijs. Volg haar belevenissen op haar Instagram account en op de social media kanalen van Hotels.com Instagram en Facebook.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: