87% van Nederlanders heeft bucketlist

20 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Bucketlists met alleen maar traditionele bestemmingen bestaan niet meer. Nieuw onderzoek van Hotels.com laat zien dat avontuurlijke activiteiten op een bucketlist steeds populairder worden.

 De top 5 bucketlist-ervaringen zijn:

  1. Het Noorderlicht zien (39%)
  2. Een roadtrip maken naar afgelegen dorpjes (35%)
  3. Skydiven (30%)
  4. De Niagara falls bezoeken (29%)
  5. De Route 66 rijden (28%)

 

Reispartner

87% van de Nederlanders heeft een bucketlist. Dit is vooral belangrijk voor millennials die de reis van hun leven boeken. Daarnaast wil bijna een kwart van de millennials activiteiten van hun bucketlist afstrepen met ouders, opa’s of oma’s – dat is meer dan met celebrities (8%) of alleen reizen (19%).

En waar halen millennials hun inspiratie voor een bucketlist vandaan? De nieuwste trend laat zien dat (groot)ouders niet alleen een goede reispartner zijn, maar ook een grote inspiratiebron voor jonge reizigers. Zij leren hen om het meest uit hun leven te halen waardoor een vijfde (19%) van de mensen onder de 30 jaar inspiratie haalt uit avonturen van hun (groot)ouders.

Bucketlist activiteiten

Reizigers bezoeken liever wereldwonderen (45%), leren een nieuwe cultuur kennen (44%) en ontmoeten nieuwe mensen (37%), dan dat ze musea willen bezoeken (15%) of in een Michelin-sterrenrestaurant willen eten (16%). Meer dan een op de tien reizigers wil iets ongebruikelijks of eigenzinnigs proberen, zoals de Kerstman ontmoeten in Lapland of graffiti spuiten in een stad.

Een selfie nemen met een waterval of op een bergtop staat op bijna een kwart van de bucket lists (resp. 23% en 24%). Klassieke toeristische hotspots worden steeds minder populair. Een derde van de ondervraagden wil afgelegen dorpjes bezoeken, terwijl slechts 13% de Eiffeltoren het liefst toevoegt aan zijn bucketlist.

Rewards programma

Het onderzoek is wereldwijd uitgevoerd door Hotels.com om zijn Rewards programma te vieren. Het programma geeft leden één gratis hotelovernachting voor elke tien betaalde overnachtingen. Ondervraagden willen het liefst een gratis overnachting in New York (40%) en Las Vegas (32%), gevolgd door Dubai (20%), Tokio (17%) en Sydney (16%).

Reizigers willen graag overnachten in een kasteel, een strandhut of een boomhuthotel, maar op een gedeelde nummer 1 staan het Emirates Palace in Abu Dhabi, The Plaza in New York en het slapen in een onderwaterhotel.

De top 10 bucketlist plaatsen om te overnachten zijn:

  1. Emirates Palace, Abu Dhabi (24%)
  2. The Plaza, New York (24%)
  3. Een onderwaterhotel (24%)
  4. Burj Al Arab Jumeriah, Dubai (23%)
  5. Een kasteel (22%)
  6. Bellago, Las Vegas (21%)
  7. Een strandhut (20%)
  8. The Beverley Hills Hotel, Beverley Hills (20%)
  9. The Riz, Parijs (17%)
  10. Een boomhuthotel (16%)

 

Isabelle Pinson, vice president, EMEA voor het merk Hotels.com, zegt: “Millennials die voor reisinspiratie bij hun (groot)ouders aankloppen is een nieuwe trend. We willen iedereen aanmoedigen om dingen op hun bucketlist af te vinken. Wanneer je op een hele bijzondere locatie wilt overnachten, kun je bij ons bijvoorbeeld terecht in een boomhuthotel, maar ook in een kasteel of paleis.”

Badass Instagram beroemdheid Baddie Winkle, laat op dit moment met haar #BadAssBucketList tour samen met Hotels.com, aan millennials zien hoe ze de wereld rond kunnen reizen. Ze komt op bestemmingen die bij iedereen op de bucketlist staan, van het maken van een cocktail op een dak in New York tot sambadansen in Brazilië en het genieten van de opvallende optredens bij Moulin Rouge in Parijs. Volg haar belevenissen op haar Instagram account en op de social media kanalen van Hotels.com Instagram en Facebook.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
citizenM lanceert nieuwe subscriptions als antwoord op veranderd consumentengedrag

citizenM zet twee subscriptions in de markt die zich richten op de digital nomads, de thuiswerkers en de bedrijven die op zoek zijn naar invulling van het nieuwe hybride werken. Dit aanbod wordt wereldwijd beschikbaar. Vanaf vandaag kunnen remote workers en digital nomads werken én ontspannen ...

Toerisme
46 procent meer herfstboekingen in Nederlandse vakantieparken 

Vakantieparken in Nederland zien deze herfstvakantie een boekingenstijging van 46 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van BungalowSpecials, waar grote parken van onder andere Landal, Roompot en Center Parcs bij zijn aangesloten. Het aantal boekingen voor de herfstvakantie ...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Nieuwbouw Van der Valk Hotel Venlo bereikt hoogste punt

Het is alweer ruim een jaar geleden dat er werd gestart met de sloop, maar nu heeft de nieuwbouw van het Van der Valk Hotel in Venlo het hoogste punt bereikt. De bestaande toren bleef staan en heeft zestig kamers, maar daarnaast wordt een compleet nieuwe hotelvleugel gebouwd. In de nieuwe vleugel ...

Awards Duurzaamheid
Bucuti haalt als eerste resort wereldwijd een perfecte score bij Green Globe

Bucuti & Tara Beach Resort heeft ’s werelds eerste perfecte score van 100 punten gehaald bij Green Globe, het wereldwijd erkende duurzaamheidslabel. Daarnaast heeft Bucuti & Tara wederom de certificering verkregen als CO2-neutraal resort en blijft het het eerste en enige energie-neutra ...

Hotelbouwplannen Internationaal
Louvre Hotels Group blijft uitbreiden: 10 nieuwe hotels

Ondanks de impact van COVID-19 op de internationale hotelindustrie, blijft Louvre Hotels Group (LHG) - de op één na grootste hotelgroep van Europa en een dochteronderneming van Jin Jiang International - haar netwerk in Europa ontwikkelen door tien '7 Days Premium’ hotels over ...

Columns
Column Tanja Seegers: Ik pas me aan

Ik fiets door prachtige groene wijngaarden en verlaten Franse dorpen. De wind waait door mijn haren. Heel even voel ik me zo vrij als een vogel. Een moment van geluk. Vrijheid; de mogelijkheid om naar eigen wil te handelen. In maatschappelijke zin behelst het de mogelijkheid van groepen en individue ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: