Amsterdamse Houthavens is hotelpand van negen verdiepingen rijker

7 november 2016 | Jorien Slager

Vorige week bereikte de bouw van het hotelpand op de kop van de Danzigerkade het hoogste punt. Ontwikkelaar Heren2 en exploitant Cycas Hospitality proostten bovenin het pand op de gerealiseerde negen verdiepingen. In het moderne pand, dat is ontworpen door architectenbureau ZZDP, worden twee in Nederland unieke hotels gerealiseerd.

Het betreft het hippe MOXY, het hotelconcept van Marriott International dat zich richt op Generatie X en Y en een Residence Inn by Marriott, een Extended Stay hotel dat zich richt op gasten die langer in de stad verblijven. Het pand belooft in het najaar van 2017, wanneer de hotels naar verwachting hun deuren openen, de dynamische havensfeer van de Houthavens een impuls te geven.

De 120 kamers tellende MOXY en de Residence Inn, dat 60 hotelkamers krijgt, zijn een aanwinst voor zowel de stad als geheel als de Houthavens als opbloeiende toplocatie. Het Extended Stay karakter van de Residence Inn is een primeur voor Amsterdam. Beide merken behoren tot de internationale Marriott organisatie. In het pand, dat uitkijkt over het IJ en het Westelijk Havengebied, is het interieur ontworpen door het architectenbureau Atelier Floor in samenwerking met Koning Ellis. Verder bevat het pand een gym met zwembad, dat zal worden geëxploiteerd door The Athletic Club.

Succesvolle samenwerking

Bij de bouw van de twee hotels treedt Heren2 op als beleggende ontwikkelaar en aannemer. Heren2 heeft een sterke focus op het duurzaam ontwikkelen van de IJ-oevers in Amsterdam. Zij betrokken Cycas Hospitality als ervaren partij, die vanaf het begin het potentieel van het Houthavengebied zag. Cycas Hospitality verzorgt – onder een langdurige huurovereenkomst met Heren2 – de exploitatie van de hotels, die beiden met hun eigen karakter zowel de zakelijke klanten als de toeristen beogen te bedienen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: