Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Een hotel is voor iedereen…

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Theaterhotel Venlo draait inmiddels op volle kracht. Het loopt gesmeerd, alhoewel we natuurlijk dagelijks nog tegen kinderziektes aanlopen. Die worden echter gelukkig snel opgelost. Zoals ik al in eerdere blogs vermeldde, benut ik graag de expertise van andere ondernemers, kennisinstellingen en inspirerende relaties uit mijn netwerk. Dat zorgt voor veel creativiteit, nieuwe ideeën en inzichten en dat komt mijn hotelgasten alleen maar ten goede.

Hotelkamers voor mindervaliden

Zo zijn er twee mindervalide hotelkamers gereserveerd in het hotel voor mensen met een beperking. Daarvoor heb ik de samenwerking gezocht met Ben Stammen van MenZZorg en dat heeft weer nieuwe deuren geopend. Voor mij, maar zeer zeker voor mindervalide gasten van mijn Theaterhotel.  Ik wil namelijk voor iedereen klaar staan met persoonlijke aandacht en zorg. Voor iederéén en dat is me gelukt!

Dat houdt uiteraard in dat het hotel eenvoudig toegankelijk dient te zijn en daar is dan ook veel energie ingestoken. Ook zijn twee kamers volledig aangepast aan de wensen en eisen van mindervalide gasten. De kamers zijn overigens bijna niet te onderscheiden van andere kamers, maar op de badkamer zijn hulpmiddelen toegepast en is er gekozen voor sanitair met ergonomische aanpassingen. Alles gericht op gebruiksgemak en ontspanning voor mijn gasten.

Thuiszorgfaciliteiten

Maar de krachtenbundeling met Ben behelst meer dan enkel de inrichting van hotel- en badkamer. De gasten kunnen altijd gebruik maken van de thuiszorgfaciliteiten van Ben. Zo zullen de medewerkers van MenZZorg mijn gasten uit welke willekeurige streek van Nederland altijd en overal in Venlo kunnen voorzien van goede (thuis)zorg en persoonlijke begeleiding en ondersteuning. Deze flexibiliteit kan Ben bieden omdat hij enkel en alleen werkt vanuit een zorgcoöperatie met zzp-ers als leden. Ik wil graag benoemen dat dit concept niet uniek is, maar wel dat het Theaterhotel het grote belang voor gasten die extra zorg nodig hebben, zo kan bedienen. Een mooier gebaar om participatie van mindervalide mensen of mensen met een bepaalde zorgbehoefte te stimuleren is haast ondenkbaar en daar werk ik graag aan mee. Dat geldt dus voor individuele zorg op alle gewenste tijdstippen tot en met de tijdelijke levering van aangepaste bedden of stoelen. Het moet zo zijn dat de toekomstige mindervalide gasten simpelweg geen reden meer moeten hebben om niet even een weekend weg te gaan.

Mijn samenwerking, ditmaal met Ben Stammen, toont aan dat gastvrijheid meer is dan passie en luxe. Ook begrip, fatsoen en oog voor de identiteit van alle gasten spelen hierin mee. Daar hecht ik dus echt heel veel waarde aan. Ik wil namelijk een hotelier zijn die niet slechts succes heeft, maar ook van waarde is voor het intieme geluk van iedereen en dat hoop ik hiermee een beetje te hebben bereikt. Alles wat je aandacht geeft, groeit immers!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: