Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Een hotel is voor iedereen…

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Theaterhotel Venlo draait inmiddels op volle kracht. Het loopt gesmeerd, alhoewel we natuurlijk dagelijks nog tegen kinderziektes aanlopen. Die worden echter gelukkig snel opgelost. Zoals ik al in eerdere blogs vermeldde, benut ik graag de expertise van andere ondernemers, kennisinstellingen en inspirerende relaties uit mijn netwerk. Dat zorgt voor veel creativiteit, nieuwe ideeën en inzichten en dat komt mijn hotelgasten alleen maar ten goede.

Hotelkamers voor mindervaliden

Zo zijn er twee mindervalide hotelkamers gereserveerd in het hotel voor mensen met een beperking. Daarvoor heb ik de samenwerking gezocht met Ben Stammen van MenZZorg en dat heeft weer nieuwe deuren geopend. Voor mij, maar zeer zeker voor mindervalide gasten van mijn Theaterhotel.  Ik wil namelijk voor iedereen klaar staan met persoonlijke aandacht en zorg. Voor iederéén en dat is me gelukt!

Dat houdt uiteraard in dat het hotel eenvoudig toegankelijk dient te zijn en daar is dan ook veel energie ingestoken. Ook zijn twee kamers volledig aangepast aan de wensen en eisen van mindervalide gasten. De kamers zijn overigens bijna niet te onderscheiden van andere kamers, maar op de badkamer zijn hulpmiddelen toegepast en is er gekozen voor sanitair met ergonomische aanpassingen. Alles gericht op gebruiksgemak en ontspanning voor mijn gasten.

Thuiszorgfaciliteiten

Maar de krachtenbundeling met Ben behelst meer dan enkel de inrichting van hotel- en badkamer. De gasten kunnen altijd gebruik maken van de thuiszorgfaciliteiten van Ben. Zo zullen de medewerkers van MenZZorg mijn gasten uit welke willekeurige streek van Nederland altijd en overal in Venlo kunnen voorzien van goede (thuis)zorg en persoonlijke begeleiding en ondersteuning. Deze flexibiliteit kan Ben bieden omdat hij enkel en alleen werkt vanuit een zorgcoöperatie met zzp-ers als leden. Ik wil graag benoemen dat dit concept niet uniek is, maar wel dat het Theaterhotel het grote belang voor gasten die extra zorg nodig hebben, zo kan bedienen. Een mooier gebaar om participatie van mindervalide mensen of mensen met een bepaalde zorgbehoefte te stimuleren is haast ondenkbaar en daar werk ik graag aan mee. Dat geldt dus voor individuele zorg op alle gewenste tijdstippen tot en met de tijdelijke levering van aangepaste bedden of stoelen. Het moet zo zijn dat de toekomstige mindervalide gasten simpelweg geen reden meer moeten hebben om niet even een weekend weg te gaan.

Mijn samenwerking, ditmaal met Ben Stammen, toont aan dat gastvrijheid meer is dan passie en luxe. Ook begrip, fatsoen en oog voor de identiteit van alle gasten spelen hierin mee. Daar hecht ik dus echt heel veel waarde aan. Ik wil namelijk een hotelier zijn die niet slechts succes heeft, maar ook van waarde is voor het intieme geluk van iedereen en dat hoop ik hiermee een beetje te hebben bereikt. Alles wat je aandacht geeft, groeit immers!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: