Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Een hotel is voor iedereen…

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Theaterhotel Venlo draait inmiddels op volle kracht. Het loopt gesmeerd, alhoewel we natuurlijk dagelijks nog tegen kinderziektes aanlopen. Die worden echter gelukkig snel opgelost. Zoals ik al in eerdere blogs vermeldde, benut ik graag de expertise van andere ondernemers, kennisinstellingen en inspirerende relaties uit mijn netwerk. Dat zorgt voor veel creativiteit, nieuwe ideeën en inzichten en dat komt mijn hotelgasten alleen maar ten goede.

Hotelkamers voor mindervaliden

Zo zijn er twee mindervalide hotelkamers gereserveerd in het hotel voor mensen met een beperking. Daarvoor heb ik de samenwerking gezocht met Ben Stammen van MenZZorg en dat heeft weer nieuwe deuren geopend. Voor mij, maar zeer zeker voor mindervalide gasten van mijn Theaterhotel.  Ik wil namelijk voor iedereen klaar staan met persoonlijke aandacht en zorg. Voor iederéén en dat is me gelukt!

Dat houdt uiteraard in dat het hotel eenvoudig toegankelijk dient te zijn en daar is dan ook veel energie ingestoken. Ook zijn twee kamers volledig aangepast aan de wensen en eisen van mindervalide gasten. De kamers zijn overigens bijna niet te onderscheiden van andere kamers, maar op de badkamer zijn hulpmiddelen toegepast en is er gekozen voor sanitair met ergonomische aanpassingen. Alles gericht op gebruiksgemak en ontspanning voor mijn gasten.

Thuiszorgfaciliteiten

Maar de krachtenbundeling met Ben behelst meer dan enkel de inrichting van hotel- en badkamer. De gasten kunnen altijd gebruik maken van de thuiszorgfaciliteiten van Ben. Zo zullen de medewerkers van MenZZorg mijn gasten uit welke willekeurige streek van Nederland altijd en overal in Venlo kunnen voorzien van goede (thuis)zorg en persoonlijke begeleiding en ondersteuning. Deze flexibiliteit kan Ben bieden omdat hij enkel en alleen werkt vanuit een zorgcoöperatie met zzp-ers als leden. Ik wil graag benoemen dat dit concept niet uniek is, maar wel dat het Theaterhotel het grote belang voor gasten die extra zorg nodig hebben, zo kan bedienen. Een mooier gebaar om participatie van mindervalide mensen of mensen met een bepaalde zorgbehoefte te stimuleren is haast ondenkbaar en daar werk ik graag aan mee. Dat geldt dus voor individuele zorg op alle gewenste tijdstippen tot en met de tijdelijke levering van aangepaste bedden of stoelen. Het moet zo zijn dat de toekomstige mindervalide gasten simpelweg geen reden meer moeten hebben om niet even een weekend weg te gaan.

Mijn samenwerking, ditmaal met Ben Stammen, toont aan dat gastvrijheid meer is dan passie en luxe. Ook begrip, fatsoen en oog voor de identiteit van alle gasten spelen hierin mee. Daar hecht ik dus echt heel veel waarde aan. Ik wil namelijk een hotelier zijn die niet slechts succes heeft, maar ook van waarde is voor het intieme geluk van iedereen en dat hoop ik hiermee een beetje te hebben bereikt. Alles wat je aandacht geeft, groeit immers!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: