Blog Gijs Hendrikx, Theaterhotel Venlo: Een hotel is voor iedereen…

2 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Theaterhotel Venlo draait inmiddels op volle kracht. Het loopt gesmeerd, alhoewel we natuurlijk dagelijks nog tegen kinderziektes aanlopen. Die worden echter gelukkig snel opgelost. Zoals ik al in eerdere blogs vermeldde, benut ik graag de expertise van andere ondernemers, kennisinstellingen en inspirerende relaties uit mijn netwerk. Dat zorgt voor veel creativiteit, nieuwe ideeën en inzichten en dat komt mijn hotelgasten alleen maar ten goede.

Hotelkamers voor mindervaliden

Zo zijn er twee mindervalide hotelkamers gereserveerd in het hotel voor mensen met een beperking. Daarvoor heb ik de samenwerking gezocht met Ben Stammen van MenZZorg en dat heeft weer nieuwe deuren geopend. Voor mij, maar zeer zeker voor mindervalide gasten van mijn Theaterhotel.  Ik wil namelijk voor iedereen klaar staan met persoonlijke aandacht en zorg. Voor iederéén en dat is me gelukt!

Dat houdt uiteraard in dat het hotel eenvoudig toegankelijk dient te zijn en daar is dan ook veel energie ingestoken. Ook zijn twee kamers volledig aangepast aan de wensen en eisen van mindervalide gasten. De kamers zijn overigens bijna niet te onderscheiden van andere kamers, maar op de badkamer zijn hulpmiddelen toegepast en is er gekozen voor sanitair met ergonomische aanpassingen. Alles gericht op gebruiksgemak en ontspanning voor mijn gasten.

Thuiszorgfaciliteiten

Maar de krachtenbundeling met Ben behelst meer dan enkel de inrichting van hotel- en badkamer. De gasten kunnen altijd gebruik maken van de thuiszorgfaciliteiten van Ben. Zo zullen de medewerkers van MenZZorg mijn gasten uit welke willekeurige streek van Nederland altijd en overal in Venlo kunnen voorzien van goede (thuis)zorg en persoonlijke begeleiding en ondersteuning. Deze flexibiliteit kan Ben bieden omdat hij enkel en alleen werkt vanuit een zorgcoöperatie met zzp-ers als leden. Ik wil graag benoemen dat dit concept niet uniek is, maar wel dat het Theaterhotel het grote belang voor gasten die extra zorg nodig hebben, zo kan bedienen. Een mooier gebaar om participatie van mindervalide mensen of mensen met een bepaalde zorgbehoefte te stimuleren is haast ondenkbaar en daar werk ik graag aan mee. Dat geldt dus voor individuele zorg op alle gewenste tijdstippen tot en met de tijdelijke levering van aangepaste bedden of stoelen. Het moet zo zijn dat de toekomstige mindervalide gasten simpelweg geen reden meer moeten hebben om niet even een weekend weg te gaan.

Mijn samenwerking, ditmaal met Ben Stammen, toont aan dat gastvrijheid meer is dan passie en luxe. Ook begrip, fatsoen en oog voor de identiteit van alle gasten spelen hierin mee. Daar hecht ik dus echt heel veel waarde aan. Ik wil namelijk een hotelier zijn die niet slechts succes heeft, maar ook van waarde is voor het intieme geluk van iedereen en dat hoop ik hiermee een beetje te hebben bereikt. Alles wat je aandacht geeft, groeit immers!

Gijs Hendrikx
Directeur Theaterhotel Venlo

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: