Ciel Bleu Restaurant voor het tiende jaar op rij bekroond met twee Michelinsterren

11 december 2017 | Thijs Jacobs

Tijdens de presentatie van de Nederlandse Michelingids voor 2018 is bekend gemaakt dat Ciel Bleu Restaurant zich voor het tiende jaar op rij de trotse bezitter van twee Michelinsterren mag noemen. Het tweesterrenrestaurant – gevestigd op de 23e verdieping van Hotel Okura Amsterdam – ontving in 2005 de eerste ster onder leiding van Onno Kokmeijer en Arjan Speelman. In 2007 mochten zij de tweede Michelinster in ontvangst nemen. Ook Okura’s Yamazato Restaurant heeft een sterrenjubileum: het traditioneel Japanse restaurant kreeg dit jaar voor de 15e keer één Michelinster toegekend.

 

Onno Kokmeijer, Executive Chef en Manager van Ciel Bleu: “Arjan en ik zijn ontzettend trots op het team. We brengen heel veel tijd met elkaar door in de keuken en proberen steeds te blijven innoveren om onze internationale gasten te blijven verrassen en overrompelen. De gast staat centraal in alles wat we doen en we willen onze gasten avond na avond een unieke totaalbeleving bieden. Dat houdt niet op bij het eten maar werkt ook door in de service en ambiance. Blijven verrassen, innoveren en oog voor perfectie is de kern van Ciel Bleu. Dat we daar al een decennium lang voor worden beloond met twee Michelinsterren is een grote eer.”

 

Naast Ciel Bleu en Yamazato beschikt Hotel Okura Amsterdam over nog twee restaurants die gewaardeerd zijn door Michelin. Chef Masanori Tomikawa heeft naast Yamazato ook Teppanyaki Restaurant Sazanka onder zijn hoede, het eerste en momenteel enige teppanyaki restaurant in Europa dat is gewaardeerd met een Michelinster. Daarnaast is Serre onderscheiden met een Bib Gourmand, Michelins onderscheiding voor een uitmuntende prijs-kwaliteitsverhouding. Met in totaal vier sterren en een Bib Gourmand onder één dak is Hotel Okura Amsterdam een unieke culinaire bestemming.

 

Over Hotel Okura Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam is lid van The Leading Hotels of the World en onderdeel van een internationale keten met wereldwijd meer dan 80 luxe hotels, bestaande uit Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City. Hotel Okura Amsterdam is het enige hotel van de Okura-groep in Europa en beschikt over 300 kamers. Het hotel biedt haar gasten hoogstaande hotelaccommodatie, culinaire verwennerij met keuze uit vier restaurants met een Michelin-onderscheiding en ultramoderne spa-faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van belangrijke toeristische attracties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: