Fancy cocktails en een vette hap

Auteur: Redactie
F&B Ondernemen 22 mei 2015
Fancy cocktails en een vette hap

Bij de term ‘Cocktail Stripping’ kunt u zich een geheel verkeerde voorstelling maken, en daarom leggen wij het eerst even voor u uit. Inntel Hotels Rotterdam Centre biedt een arrangement aan, waarbij gasten een ‘cocktailstrippenkaart’ krijgen. Met deze kaart kunnen zij op bezoek bij de drie hipste cocktailbars in de stad om de nieuwste trends op cocktailgebied te ontdekken

Bar & Brasserie Water is de bar van Inntel Hotels Rotterdam Centre en een van de mooiste hotelbars van de stad. Het uitzicht over het water is fenomenaal. Het begrip ‘all day dining’ staat centraal en het is niet alleen een ontmoetingsplek voor hotelgasten, maar ook voor locals. Geen hoogdravend geneuzel, want daar houdt de Rotterdammer niet van. De menukaart biedt dan ook robuuste gerechten en, zeker voor een hotelrestaurant, verrassende keuzes, zoals de typisch Rotterdamse kapsalon en karakteristieke fish & chips. De cocktails zijn een vast onderdeel van de kaart en het cocktail stripping arrangement past dan ook uitstekend bij dit hotel en bij gasten die Rotterdam op culinair gebied willen verkennen.

Het arrangement

Voor een kleine negentig euro per persoon wordt de gast verwend met een welkomstcocktail bij aankomst, een 3-strippenkaart die te gebruiken is bij de cocktailbars Blender, Level en Elit, een overnachting in een luxe Waterfront kamer met privé-sauna en nog veel meer. Klinkt als een goede deal. Dat vindt ook Kristian Kabbedijk, Marketing & Communications Executive van Inntel Rotterdam Centre. Wij bevragen hem over F&B en het cocktailarrangement.

Bieden jullie vaker arrangementen met daarin als onderdeel F&B?

“Diversiteit vinden wij belangrijk. Daarom is er binnen het aanbod van arrangementen voor ieder wat wils. Van een welkomstcocktail bij aankomst tot aan een uitgebreid diner voor twee; F&B speelt hierin een belangrijke rol. Maar ook voor hen die op eigen initiatief de andere culinaire hoogstandjes van de stad willen ontdekken, bieden we een aantrekkelijke ervaring zonder F&B. Al blijft ons uitgebreide ontbijtbuffet hierin toch altijd onmisbaar.”

Is er een duidelijke cocktailtrend op dit moment?

“Cocktails zijn van alle tijden, maar het aanbod hierin is de afgelopen jaren zeer gestegen. Die ontwikkeling wilden wij niet zomaar voorbij laten gaan en dus hebben we hier binnen Bar & Brasserie Water op ingespeeld. Voor het arrangement daarentegen wilden we de gast niet weerhouden om ook de andere cocktail hotspots van Rotterdam te kunnen bezoeken, en daarom hebben we in samenwerking met Blender, Level & Elit een beleving samengesteld voor de echte liefhebber. De combinatie met een heerlijke hotelovernachting maakt het natuurlijk helemaal af.”    

Fish & chips en kapsalon op de kaart. Een verrassende keuze, of niet? Was er ook vraag naar vanuit de doelgroep? Krijgen jullie hiermee andere gasten over de vloer?

“Vanwege het internationale karakter van het hotel, vinden wij het belangrijk het aanbod hier op aan te passen. Fish & chips is hier een goed voorbeeld van. De kapsalon daarentegen verwijst eerder naar het lokale aspect van de Brasserie; dit is tenslotte een echt Rotterdams gerecht. Dit neemt niet weg dat ook de internationale gasten erg te spreken zijn over de kapsalon en dat het heel grappig is dat het een van onze bestsellers is.”

Wat is er typisch Rotterdams aan jullie hotel, afgezien van de locatie?

“Inntel Hotels Rotterdam Centre is ingericht met het oog op de verschillende eigenschappen van het omringende water. Water beweegt, water verfrist en water ontspant. Rotterdam bestaat voor een groot deel uit water en zo zijn er overal in het hotel details te zien die een relatie hebben met water en/of de Rotterdamse havens; denk aan meerpalen in de hotellobby, afvoerputjes in de tafels en een waterkranendisplay in de Brasserie. Het echte Rotterdamse gevoel zie je ook terug in de decoratie in de liften en op de kamers. Daarnaast heeft de gast vanuit vrijwel ieder raam in het hotel een schitterend uitzicht op het water van de Maas. En natuurlijk wederom niet te vergeten de van origine Rotterdamse kapsalon op de kaart van Bar & Brasserie Water.”

Zouden jullie andere hotels het aanbieden van een arrangement aanraden?

“Het succes van een arrangement hangt in onze ogen af van een aantal aspecten. Men is niet op zoek naar een erg complex pakket, maar het gaat om duidelijkheid en eenvoud. Wel moeten de extra’s vernieuwend zijn, al blijft een traditioneel uitje zoals een hoogtebezoek aan de Euromast of een rondvaart met de Spido een trekpleister. Het cocktail stripping arrangement is hier zeker een voorbeeld van: we communiceren één vast tarief, de gast blijft flexibel wat betreft het moment waarop de strippenkaart gebruikt wordt, en daarnaast is de hotelgast vooraf verzekerd van een verrassend leuke avond!”   

Nightlife en hotel. Is het een goede combi?

“Dat dit een perfecte combinatie is, valt niet te ontkennen, tenslotte is een overnachting in het hartje van de stad een erg praktische bijkomstigheid na een avondje stappen. We zien dan ook veel vrienden en vriendinnen die de auto willen laten staan, de kosten van een hotelkamer delen en daardoor een geweldige avond Rotterdam beleven. Naast het praktische aspect zijn we ook zeker van mening dat de moderne en no-nonsense omgeving van Inntel Hotels Rotterdam Centre een positieve sfeer creëert voorafgaand aan de avond. En niet te vergeten de volgende ochtend, waarop gasten heerlijk kunnen bijkomen in Wellness Club H2O op de 8e verdieping met uitzicht over de stad.”

Wil de leisure gast meer luxe dan vroeger en meer faciliteiten in het hotel?

“De hedendaagse hotelgast is inderdaad niet meer alleen op zoek naar een bed; er spelen meerdere aspecten een belangrijke rol. Inntel Hotels Rotterdam Centre is hierin een onderscheidende speler binnen de markt. Zo bieden we een erg uitgebreid ontbijtbuffet en zijn er naast de reeds aanwezige faciliteiten in alle kamers, een aantal kamers voorzien van whirlpool, sunshower of privésauna. Ook kunnen alle gasten gratis genieten van Wellness Club H2O met sauna, stoombad en (als enige hotel in Rotterdam) een zwembad. Naast de Life Fitness Gym is er ook een uitgebreid aanbod aan massages en worden er yogasessies aangeboden.”      

Wat is de doelgroep met betrekking tot het cocktail stripping arrangement?

“Het cocktail stripping arrangement is in onze ogen echt voor alle cocktailliefhebbers, maar we merken wel dat het over het algemeen wat jonger publiek aantrekt. Opvallend is ook dat dit arrangement goed aansluit bij vrijgezellenuitjes, een vriendinnenweekend of aan iemand cadeau wordt gedaan.”

Is de populariteit van Rotterdam toegenomen?

“Rotterdam heeft in twee jaar tijd enorm veel publiciteit gekend vanwege alle nieuwe bezienswaardigheden zoals de Markthal en ‘de Rotterdam’, zowel vanuit binnen- en buitenland. Dit heeft zeker bijgedragen aan het imago van de stad. Ook is er een opvallende groei te zien in de komst van innovatieve horecazaken die deze aantrekkingskracht alleen maar versterken. Rotterdam is helemaal van nu en Rotterdammers zijn trotser dan ooit op deze metropool!”

Welk arrangement loopt het best?

“Het ‘You’ll be surprised’ arrangement; ons ‘signature’ arrangement dat bij alle vestigingen van Inntel Hotels geboekt kan worden.” Dit arrangement biedt de gast een overnachting, gebruik van alle faciliteiten en een verrassing op de kamer.

Komen er veel niet-hotelgasten in het restaurant?

“Bar & Brasserie Water is ideaal gelegen in het centrum van de stad, aan de voet van de Erasmusbrug en heeft rondom een ruimtelijk panoramisch uitzicht. Doordat het een eigen ingang heeft, voelt ook lokaal Rotterdam zich meer dan welkom voor gewoon een borrel of een informeel diner.”  

Wat zijn de F&B-trends binnen de hotellerie op dit moment?

“Zoals eerder genoemd wordt er steeds vaker gevraagd naar een smaakvolle cocktail, waar onze bartenders dan ook met verrassende ingrediënten op inspelen. Een andere opvallende ontwikkeling is de groeiende vraag naar de Gin & Tonic. Een iets langer bestaande trend is het koken met biologische producten, waar veel gasten interesse in hebben. Zo spelen wij hier op in door gebruik te maken van streekproducten; op die manier stimuleren wij niet alleen het succes van de lokale ondernemer om de hoek, maar wordt ook het milieu bespaard doordat producten geen lange reis meer afleggen naar onze keuken.”

HM302015

Overig nieuws