Golden Tulip Weert: vergaderzalen worden hotelkamers

18 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Bij Golden Tulip Weert, gelegen in het centrum van de stad, is letterlijk gebouwd aan het ‘nieuwe‘ Golden Tulip. Een deel van de zalen is namelijk omgebouwd tot negen hoogstaande hotelkamers. Deze verbouwing staat geheel in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip die door Louvre Hotels Group in het leven is geroepen om het label Golden Tulip nog beter te laten inspelen op de veranderende behoeften van hotelgasten. De sfeer die Golden Tulip voor de toekomst heeft geschetst is duidelijk terug te vinden in de kamers.

9 nieuwe hotelkamers


De nieuwe hotelkamers zijn voorzien van diverse technische snufjes. Zo kan je je telefoon draadloos opladen en zijn er lichtsensoren geïnstalleerd voor mensen die ’s nachts nog even het bed uitstappen. Je kan je verblijf personaliseren door je eigen muziek af te spelen op de televisie en is het tevens mogelijk je muziek te beluisteren via een box in de badkamer. Ook kunnen gasten hun favoriete Netflix serie volgen op de televisie. De koffiemachines en koffiecapsules zijn van Nespresso en door de luxueuze sanitair voorzieningen van Rituals kan Golden Tulip Weert een complete ervaring aanbieden. Voor deze voorzieningen is gekozen om alle gasten aangenaam te verrassen.

De doelgroep van Golden Tulip


De nieuwe merkstrategie is voor een deel gebaseerd op de wensen en behoeften van de  ‘millennials’, de doelgroep van de toekomst. Millennials zijn geboren tussen 1981 en 2000, leven vrijwel geheel gedigitaliseerd en zijn op zoek naar unieke ervaringen. De leefwijze van de millennial zorgt voor een aantal eisen die gesteld worden aan een hotel die mee gaat met de nieuwe merkvisie van Golden Tulip.


“Het gaat om een 'mix van werk & fun'. Tijdens het werk nemen ze regelmatig een pauze en hebben dan behoefte aan een hip drankje of een gezonde snack. Daarom kiezen we voor banken op de nieuwe kamers en geen fauteuils. De millennial werkt op de bank, kijkt even tv, eet wat in de bar en gaat weer verder. Voor onze interieurarchitect is het een prima inspiratiebron om een stijl te ontwikkelen die vernieuwend is zonder een enorme breuk met wat er al is. We zijn en blijven een provinciehotel en ik wil de gasten ook niet vervreemden. Herkenning, ook op dat vlak, is en blijft belangrijk”,  aldus Fred Romeynders directeur van de Hotel- & Leisuregroep Zuid-Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie
Nederlandse economie krimpt historisch met 8,5 procent

Volgens de eerste berekening van het CBS, op basis van nu beschikbare gegevens, is het bruto binnenlands product (bbp) in het tweede kwartaal van 2020 met 8,5 procent gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder. Een dergelijke krimp is niet eerder door het CBS gemeten. De daling van het bbp in h...

Coronacrisis
CEO van Generator Hostels reageert op de quarantaineregels van het VK na verblijf in Nederland

Nederland is voor veel landen roodgekleurd, wanneer het corona betreft. Het aantal besmettingen per 100.000 inwoners is immers behoorlijk opgelopen in ons land, waardoor ons land een risicogebied is en enkel essentiële reizen door Britten naar ons land worden aangeraden. Britten die terugkeren ...

Economie Toerisme
Onderzoek: coronacrisis treft hotelindustrie zwaarder dan platforms zoals Airbnb

Op het hoogtepunt van de zomervakantie overtreffen de 'short-term rentals' op platforms zoals Airbnb de prestaties van de hotelmarkt. Deze platforms presteerden over het algemeen duidelijk beter dan vergelijkbare kwaliteitshotelconcurrenten, volgens een STR- en AirDNA-studie van 15 stedelijk...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: