Golden Tulip Weert: vergaderzalen worden hotelkamers

18 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Bij Golden Tulip Weert, gelegen in het centrum van de stad, is letterlijk gebouwd aan het ‘nieuwe‘ Golden Tulip. Een deel van de zalen is namelijk omgebouwd tot negen hoogstaande hotelkamers. Deze verbouwing staat geheel in lijn met de nieuwe merkstrategie van Golden Tulip die door Louvre Hotels Group in het leven is geroepen om het label Golden Tulip nog beter te laten inspelen op de veranderende behoeften van hotelgasten. De sfeer die Golden Tulip voor de toekomst heeft geschetst is duidelijk terug te vinden in de kamers.

9 nieuwe hotelkamers


De nieuwe hotelkamers zijn voorzien van diverse technische snufjes. Zo kan je je telefoon draadloos opladen en zijn er lichtsensoren geïnstalleerd voor mensen die ’s nachts nog even het bed uitstappen. Je kan je verblijf personaliseren door je eigen muziek af te spelen op de televisie en is het tevens mogelijk je muziek te beluisteren via een box in de badkamer. Ook kunnen gasten hun favoriete Netflix serie volgen op de televisie. De koffiemachines en koffiecapsules zijn van Nespresso en door de luxueuze sanitair voorzieningen van Rituals kan Golden Tulip Weert een complete ervaring aanbieden. Voor deze voorzieningen is gekozen om alle gasten aangenaam te verrassen.

De doelgroep van Golden Tulip


De nieuwe merkstrategie is voor een deel gebaseerd op de wensen en behoeften van de  ‘millennials’, de doelgroep van de toekomst. Millennials zijn geboren tussen 1981 en 2000, leven vrijwel geheel gedigitaliseerd en zijn op zoek naar unieke ervaringen. De leefwijze van de millennial zorgt voor een aantal eisen die gesteld worden aan een hotel die mee gaat met de nieuwe merkvisie van Golden Tulip.


“Het gaat om een 'mix van werk & fun'. Tijdens het werk nemen ze regelmatig een pauze en hebben dan behoefte aan een hip drankje of een gezonde snack. Daarom kiezen we voor banken op de nieuwe kamers en geen fauteuils. De millennial werkt op de bank, kijkt even tv, eet wat in de bar en gaat weer verder. Voor onze interieurarchitect is het een prima inspiratiebron om een stijl te ontwikkelen die vernieuwend is zonder een enorme breuk met wat er al is. We zijn en blijven een provinciehotel en ik wil de gasten ook niet vervreemden. Herkenning, ook op dat vlak, is en blijft belangrijk”,  aldus Fred Romeynders directeur van de Hotel- & Leisuregroep Zuid-Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: