Hotel Mariënhage opent in november in Eindhoven

14 mei 2019 | Yonne van Geene

Coöperatie DELA gaat samenwerkingen aan met LBG Hotels uit Maastricht en Hutten uit Veghel. Zij tekenen voor de exploitatie van het toekomstige hotel, de congresfaciliteiten en de restaurants als onderdeel van DOMUSDELA in het centrum van Eindhoven.

De herontwikkeling van de Paterskerk, het voormalige Augustinianum en de Studentenkapel is in volle gang. In november dit jaar wordt DOMUSDELA geopend. Er komen twee ceremoniehuizen, vergaderzalen, een hotel, brasserie en restaurant. De tuin wordt vrij toegankelijk voor bezoekers waardoor de verbinding met de openbare ruimte natuurlijk wordt gelegd.

Bijzonder hotelconcept

Hotel Mariënhage zal uiteindelijk 80 luxe designkamers omvatten, twee restaurants en congres- en vergaderfaciliteiten. Verder is er een centraal gelegen bar, een groot terras en zijn er welness– en fitnessfaciliteiten. Een bijzonder element in het nieuwe hotel is de oude kerkmuur uit 1420. Deze kwam tevoorschijn tijdens de bouwwerkzaamheden. Rino Soeters, algemeen directeur LBG Hotels: “DOMUSDELA is als plek voor ontmoeting, verdieping en verbinding uniek in opzet. LBG Hotels verbindt zich daar graag aan. We hebben de ambitie om te groeien door nieuwe hotelconcepten te realiseren. Door nu op deze prachtige historische plek in Eindhoven aan de slag te gaan, komt een droom voor ons uit. Het is een karakteristiek complex dat goed past bij onze onderscheidende kernwaarden.”

Restaurants

Hutten is als horeca-exploitant en eventspecialist geen onbekende in Eindhoven. Zo is Hutten aanwezig in het Philips Stadion, op Strijp-T en in het Evoluon. Met de exploitatie van DOMUSDELA komt daar een authentieke locatie bij. Naast de exploitatie van de brasserie en het restaurant zal Hutten de eventpartner zijn voor alle grote - en kleine - events die in het complex georganiseerd gaan worden. Directeur Bob Hutten: “We zijn erg blij met de samenwerking met DELA en LBG Hotels. Het is een belangrijke stap in de ambitie die we hebben om verder te groeien als horeca- en maatwerk eventspecialist. We krijgen door deze exploitatie de kans om elkaar maximaal te versterken, onze gasten compleet te ontzorgen en hun een bijzondere ervaring te bieden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: