Hoteliers.com wordt partner van Google Hotel Ads

26 april 2017 | Roy Spijker

Hoteliers.com is een samenwerking aangegaan met Google om het Hotel Ads programma voor individuele hotels en hotelketens aan te bieden. Met Google Hotel Ads kunnen hotels een advertentie tonen in de zoekresultaten van Google met daarin actuele kamerprijzen en beschikbaarheden. Bezoekers die een advertentie aanklikken komen in de boekingsmodule van het hotel terecht en kunnen direct bij het hotel boeken.

Integratiepartners
Hoteliers.com is de eerste Nederlandse aanbieder van de 50 Google Hotel Ads Integratiepartners wereldwijd die dit product mogen aanbieden. Als integratiepartner helpt hoteliers.com hotels, van klein tot groot, om van start te gaan met Google Hotel Ads.

"We zijn zeer enthousiast om samen met hoteliers.com het Google Hotel Ads product uit te rollen in de Benelux. Hiermee maken we het mogelijk voor alle hoteliers - inclusief individuele hotels en kleine tot middelgrote ketens - om direct in contact te komen met reizigers via de zoekmachine van Google en op Google Maps", aldus Sher Khan, Business Leader for Google Travel Vertical Search, EMEA.

Hoe werkt Hotel Ads?
Er zijn verschillende afrekenmodellen mogelijk bij Google Hotel Ads. Hoteliers.com biedt het ‘kosten per klik’ model aan, ofwel CPC, dit houdt in dat er voor iedere bezoeker een klein bedrag in rekening wordt gebracht. Met dit model kan de beste zichtbaarheid in Google worden gegarandeerd. Door de uitgebreide rapportagemogelijkheden van Google Hotel Ads, kan er precies worden nagezien welke boekingen uit het programma voortkomen en wat de kosten per boeking zijn geweest. Het doel is om boekingen tegen lagere kosten te realiseren dan de gemiddelde commissie die berekend wordt door online travel agencies.  

Hoteliers.com is in 2005 opgericht en biedt een compleet portfolio van e-commerce producten en diensten aan hotels in Europa, om hotels te helpen het meeste uit de onlinestrategie te halen. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: