Hotelschool The Hague wint prestigieuze Worldwide Hospitality Awards

9 november 2018 | Thijs Jacobs

Gisteravond won Hotelschool The Hague de toonaangevende award in de categorie ‘best professional success’ tijdens de Worldwide Hospitality Awards in Parijs. Daarnaast maakte Hotelschool The Hague deel uit van de drie finalisten in de categorie ‘best innovation in an educational programme’. Tijdens de award ceremonie werden innovatieve processen en concepten gepresenteerd aan de top van de internationale hospitality branche. Dit fantastisch resultaat is een internationale bevestiging van de kwaliteit die Hotelschool The Hague biedt.

Relaties versterken

De prijs voor ‘best professional success’ gaat naar een afgestudeerde met maximaal vijf jaar werkervaring die zich onderscheidt door zijn/haar academische resultaten en succesvolle carrière in de hotelbranche. De prijs ‘best innovation in an educational programme’ wordt toegekend aan een initiatief dat verschillende gebieden bestrijkt en studenten de nodige tools biedt om meer operationeel te zijn op het gebied van hospitality. Daarnaast moet het de relaties verder versterken tussen bedrijven en opleidingsinstellingen.

Regine von Stieglitz, voorzitter van het College van Bestuur: "Ik ben zeer trots op deze geweldige prestatie! Dit resultaat toont de kracht en kwaliteit van onze community, door een unieke integratie van theorie en praktijk. Deze vorm van vernieuwend onderwijs levert bovendien een directe bijdrage aan de UN Sustainable Development Goals. Het is een prachtig voorbeeld van waar de Hotelschool voor staat. Tevens ben ik erg trots op het succes van onze alumna Ellen Schmid en haar belangrijke bijdrage aan de hospitality branche.”

Uitstekende student

Hotelschool The Hague alumna Ellen Schmid won de award in de categorie ‘best professional success’. Zij was een uitstekende student tijdens haar jaren op Hotelschool The Hague. Ze behaalde toen al een bovengemiddelde scores in veel onderdelen van de opleiding, zoals leiderschap, financiën en professionele vaardigheden. Ellen studeerde in 2013 af met een ongekend hoge score voor haar scriptie. Sindsdien heeft zij zich professioneel snel ontwikkeld in de hospitality branche. Zij is nu al verantwoordelijk voor de ontwikkeling van Premier Inn in heel Duitsland.

Binnen het vak Managing an Outlet (MO) heeft Hotelschool The Hague een project ontworpen met de naam Practical And Theoretical Education (PATE). Met dit project maakte de Hotelschool deel uit van de drie finalisten in de categorie ‘best innovation in an educational programme’. Tijdens het project krijgen studenten de kans een positieve impact te maken op de Hotelschool The Hague community en waar mogelijk de gehele samenleving. De UN Sustainable Development Goals (UN SDG) fungeren als een kader voor PATE om een ??betere en duurzamere toekomst voor iedereen te realiseren. Sinds PATE aan het curriculum is toegevoegd, zijn er al veel mooie resultaten behaald. Zo hebben de studenten 3000 duizend kilo tomaten gered, welke verwerkt zijn in heerlijke tomatensoep. Hierdoor hebben zij een directe bijdrage geleverd aan de UN SDG 12.3: het verantwoord consumeren en produceren van voedsel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: