KHN ook de komende 25 jaar 'Koninklijk'

13 oktober 2017 | Thijs Jacobs
KHN ook de komende 25 jaar 'Koninklijk'<

KHN mag de komende 25 jaar het predicaat ‘Koninklijk’ blijven dragen. Vandaag, vrijdag 13 oktober 2017, maakte de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, dit goede nieuws bekend.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Wij zijn trots op ons ‘blauwe bloed’. Het onderstreept dat we een gezonde, solide en verantwoordelijke organisatie zijn. KHN staat midden in de samenleving. Met ruim 20.000 horecaondernemers zetten we ons iedere dag in voor goed werkgeverschap, maatschappelijke verantwoordelijk ondernemen, een duurzame bedrijfstak en een veilige en gezonde omgeving voor onze gasten. Dat doen we niet alleen vandaag en morgen, maar ook in de toekomst.”

Predicaat ‘Koninklijk’


Het predicaat ‘Koninklijk’ is een onderscheiding die kan worden verleend aan verenigingen, stichtingen, instellingen of grote ondernemingen. Het symboliseert het respect, de waardering en het vertrouwen van de Koning tegenover de ontvanger. In 1991 verleende  Koningin Beatrix aan het toenmalige Horeca Nederland voor de eerste keer het predicaat Koninklijk. De koninklijke status van de vereniging komt onder meer tot uiting in het KHN-logo, waarin een kroon is verwerkt.

 

Zorgvuldig proces

Het predicaat wordt voor een periode van 25 jaar verleend. Na afloop van die periode kan een verzoek worden ingediend tot bestendiging van het ‘Recht tot het voeren van het Predicaat ‘Koninklijk’. Pas na een zorgvuldig onderzoek van mij als burgemeester, van de commissaris van de Koning in Utrecht en van het Kabinet van de Koning kan het predicaat bij gunstige uitslag worden bestendigd. Vandaag heeft de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, bekend gemaakt dat KHN ook de komende 25 jaar het predicaat ‘Koninklijk’ mag voeren.

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: