Kruisherenhotel Maastricht wint Grand Prix Best Charming Hotel in Europe

15 oktober 2019 | redactie

Gisteravond werd tijdens een feestelijke ceremonie in Château de Ferrières, nabij Parijs, bekendgemaakt dat Kruisherenhotel Maastricht de award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' heeft gewonnen.

Award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' voor Kruisherenhotel Maastricht

Eigenaar Camille Oostwegel sr. en opvolger Camille Oostwegel jr. namen samen, onder toeziend oog van de Nederlandse ambassadeur in Frankrijk Pieter de Gooijer, de Prix Villégiature award voor 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' in ontvangst. Het Kruisherenhotel is daarmee het enige Nederlandse hotel dat tot nu toe deze prijs gewonnen heeft. 

Camille Oostwegel jr. zegt: “Het is mooi om deze gerenommeerde internationale award te winnen voor ons familiebedrijf. Deze award is een erkenning voor onze teams die dag in en dag uit de hoge verwachtingen van onze gasten waarmaken.”

Met 5 andere finalisten werd Kruisherenhotel Maastricht genomineerd voor deze award. Een deskundige jury van internationale journalisten hebben de locaties van de genomineerden persoonlijk bezocht en Kruisherenhotel Maastricht als winnaar geselecteerd. In totaal werden Oostwegel Collection, Château St. Gerlach en Kruisherenhotel Maastricht 7 keer genomineerd in 6 categorieën. 

Over Prix Villégiature Awards 

Sinds 2003 worden de Villégiature Awards uitgereikt aan de beste hotels in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. De jury bestaat uit 22 toonaangevende journalisten met 15 verschillende nationaliteiten die de hotels persoonlijk bezoeken en beoordelen. Tijdens deze 17e editie werden de winnaars bekend gemaakt in Château de Ferrières, nabij Parijs. www.prix-villegiature.com

Over Kruisherenhotel Maastricht 

In het centrum van Maastricht staat het voormalige 15e-eeuwse Kruisherenklooster. Samen met de monumentale, gotische kerk is het klooster getransformeerd tot designhotel. Het vijfsterrenhotel telt 60 moderne, comfortabele kamers. In het schip van het hotel, op de entresol, bevindt zich het Kruisherenrestaurant waar pure en regionaal georiënteerde gerechten worden geserveerd. Op de begane grond bevinden zich drie boardrooms (4-16 personen) en de Wine Bar Rouge & Blanc. Kruisherenhotel Maastricht maakt sinds 2005 deel uit van het Limburgse familiebedrijf Oostwegel Collection en is lid van Design Hotels. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Hotel Den Haag
Kennisnetwerk Destinatie Nederland zet in op gastvrijheidsbeleving door samenwerking met Hotelschool The Hague

Hoe kun je als destinatiemanagement organisatie (DMO) een bijdrage leveren aan de gastvrijheidsbeleving van jouw stad of streek? Dat is de vraag die regelmatig gesteld wordt binnen Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Gastvrijheid is één van de pijlers binnen Perspectief2030, de visie o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: