Kruisherenhotel Maastricht wint Grand Prix Best Charming Hotel in Europe

15 oktober 2019 | redactie

Gisteravond werd tijdens een feestelijke ceremonie in Château de Ferrières, nabij Parijs, bekendgemaakt dat Kruisherenhotel Maastricht de award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' heeft gewonnen.

Award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' voor Kruisherenhotel Maastricht

Eigenaar Camille Oostwegel sr. en opvolger Camille Oostwegel jr. namen samen, onder toeziend oog van de Nederlandse ambassadeur in Frankrijk Pieter de Gooijer, de Prix Villégiature award voor 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' in ontvangst. Het Kruisherenhotel is daarmee het enige Nederlandse hotel dat tot nu toe deze prijs gewonnen heeft. 

Camille Oostwegel jr. zegt: “Het is mooi om deze gerenommeerde internationale award te winnen voor ons familiebedrijf. Deze award is een erkenning voor onze teams die dag in en dag uit de hoge verwachtingen van onze gasten waarmaken.”

Met 5 andere finalisten werd Kruisherenhotel Maastricht genomineerd voor deze award. Een deskundige jury van internationale journalisten hebben de locaties van de genomineerden persoonlijk bezocht en Kruisherenhotel Maastricht als winnaar geselecteerd. In totaal werden Oostwegel Collection, Château St. Gerlach en Kruisherenhotel Maastricht 7 keer genomineerd in 6 categorieën. 

Over Prix Villégiature Awards 

Sinds 2003 worden de Villégiature Awards uitgereikt aan de beste hotels in Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië. De jury bestaat uit 22 toonaangevende journalisten met 15 verschillende nationaliteiten die de hotels persoonlijk bezoeken en beoordelen. Tijdens deze 17e editie werden de winnaars bekend gemaakt in Château de Ferrières, nabij Parijs. www.prix-villegiature.com

Over Kruisherenhotel Maastricht 

In het centrum van Maastricht staat het voormalige 15e-eeuwse Kruisherenklooster. Samen met de monumentale, gotische kerk is het klooster getransformeerd tot designhotel. Het vijfsterrenhotel telt 60 moderne, comfortabele kamers. In het schip van het hotel, op de entresol, bevindt zich het Kruisherenrestaurant waar pure en regionaal georiënteerde gerechten worden geserveerd. Op de begane grond bevinden zich drie boardrooms (4-16 personen) en de Wine Bar Rouge & Blanc. Kruisherenhotel Maastricht maakt sinds 2005 deel uit van het Limburgse familiebedrijf Oostwegel Collection en is lid van Design Hotels. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

Toerisme Coronacrisis
NBTC: Boek- en zoekgedrag met 85 procent gedaald

NBTC, het marketingplatform voor toerisme in en naar Nederland, monitort de komende tijd relevante indicatoren die inzicht kunnen geven in het effect van de coronacrisis op het gedrag van bezoekers. Denk daarbij aan het zoek- en boekgedrag, maar ook het sentiment onder potentiële reizigers. ...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: