Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Auteur: Thijs Jacobs
Internationaal 11 december 2019
Louvre Hotels Group opent twee hotels in ‘Le Belaroïa’

Louvre Hotels Group zet zijn ontwikkelingsstrategie voort door uit te breiden op belangrijke locaties. Deze keer richten zij zich in Montpellier specifiek op Le Belaroïa, een complex van 9000 m2, ontworpen door de Franse architect Manuelle Gautrand. In dit complex worden voor het eerst in Frankrijk twee iconische merken van de groep samengebracht. Zowel Campanile als Golden Tulip vestigen zich in dit complex en delen samen een monumentaal huis. Met dit concept voldoen ze aan de behoeften van de hotelgasten die vrije tijd willen combineren met een geschikte werkomgeving.

Een unieke multifunctionele locatie aangepast aan de behoeften van een nieuwe generatie reizigers. De twee nieuwe hotels - Campanile en Golden Tulip - zijn net geopend in het hart van het historische centrum van Montpellier nabij het treinstation St Roch. Deze hotellocatie is ontworpen als een uniek kruispunt voor gebruikers en reizigers van Le Belaroïa. In de buurt van alle belangrijke bezienswaardigheden van de stad, op loopafstand van winkels, restaurants en het congrescentrum. Beide hotels genieten van een mooi uitzicht op zee.

Over de hotels    

Het hotel Campanile Montpellier Centre - Gare SaintRoch heeft 80 kamers en biedt open, moderne ruimtes. Gemeenschappelijke ruimtes zijn ontworpen voor comfort en gezelligheid rond een centrale bar, het middelpunt van het hotel. Lounge zitplaatsen en co-working gebieden nodigen gasten uit om langs te komen en te genieten van de unieke ambiance van het hotel.

Het Golden Tulip Montpellier Beloroïa hotel past in zijn nieuwe omgeving en is een hybride locatie met werk- en ontspanningsruimtes. De 102 kamers, ontworpen door de beroemde interieurarchitect van Grenoble Philippe Avanzi, bieden optimaal comfort in een warme en intieme omgeving met een adembenemend uitzicht. Een speciale ruimte voor zakenreizigers maakt de ervaring compleet en biedt alle apparatuur en services die men nodig heeft. Op de bovenste verdieping bieden 12 privéappartementen een panoramisch uitzicht over de stad. Hotelgasten kunnen uitgebreid genieten van een menu met mediterrane smaken en lokale producten in het bistro-restaurant "Chez Delagare" onder begeleiding van chef-kok Thierry Alix.

Over Louvre Hotels Group, Golden Tulip & Campanile

Met meer dan 1.400 hotels in 54 landen is Louvre Hotels Group  één van de grootste internationale hotelketens. Sinds een aantal jaar is de keten eigendom van Jin Jiang International Hotels. Golden Tulip  is  een  onderdeel  van  Louvre  Hotels  Group,  heeft  meer  dan  50  jaar ervaring  in  de hospitality industrie en heeft circa 190 hotels in 44 landen. Louvre  Hotels  Group  voert  naast  Golden  Tulip  de  merken  Tulip Inn, Royal Tulip, Première  Classe,  Campanile,  Kyriad, Kyriad Prestige, de 5 merken van het Sarovar-netwerk in Indië,  de Hôtels & Préférence Groupe en het Chinese merk Metropolo. Louvre Hotels Group is in de Benelux vertegenwoordigd met de merken Golden Tulip en  Tulip  Inn  (18 hotels),  Campanile  (20  hotels)  en  Première  Classe  (2  hotels).  

Overig nieuws