Marriott gaat woningen verhuren

3 oktober 2018 | David Bakker

Marriott International heeft vandaag zijn pilot voor het verhuren van woningen uitgebreid naar Parijs, Rome en Lissabon. Vanaf vandaag kunnen reizigers kiezen uit meer dan 340 woningen verdeeld over vier Europese landen. Hierbij kunnen zij punten verzamelen via het loyaliteitsprogramma van Marriott International, waaronder Marriott Rewards en Starwood Prefferred Guest (SPG). Dit is het vervolg op een pilot van vijf maanden die eerder dit jaar van start ging in Londen en in samenwerking met Hostmaker werd georganiseerd. Hostmaker is een bedrijf dat in Londen is gevestigd en zich specialiseert in de verhuur van woningen.

“Na de positieve feedback van gasten op onze pilot in Londen, kijken wij ernaar uit om Tribute Portfolio Homes uit te breiden naar nieuwe markten in samenwerking met Hostmaker,” zegt Adam Malamut, Chief Customer Experience Officer bij Marriott International. “Wij zijn altijd aan het innoveren om aan de veranderende behoeftes van reizigers tegemoet te komen, en een uitbreiding richting de verhuur van woningen is een kans om de relaties met onze meest trouwe gasten te verdiepen.”

Strenge eisen

Door het bereik van Tribute Portfolio Homes uit te breiden naar Parijs, Rome en Lissabon, zal Marriott International ook zijn samenwerking met Hostmaker (momenteel al actief in deze Europese steden) verdiepen om een portfolio aan woningen samen te stellen dat past bij de kwaliteit, esthetiek en servicewaarden van Marriott. Woningen worden uitgekozen op basis van hun algehele design, functionaliteit en locatie. De woningen moeten ook voldoen aan strenge eisen wat betreft kwaliteit, veiligheid en beveiliging, en beschikken over één of meerdere slaapkamers, volledig uitgeruste keukens en eigen wasfaciliteiten. Gasten hebben 24 uur per dag toegang tot ondersteuning en worden persoonlijk welkom geheten bij het inchecken door Hostmaker.

Atelier

Tribute Portfolio Homes zorgt ervoor dat reizigers bestemmingen vanuit een geheel nieuw oogpunt en op een lokale manier kunnen ervaren. Woningen variëren van een atelier in Parijs met drie slaapkamers en kamerhoge openslaande deuren die uitkijken op de Eiffeltoren, tot een prachtig ingericht Italiaans appartement uit de jaren 50 in een charmante straat in Rome, of een minimalistisch, rustiek huis in het levendige hart van Lissabon en een lichte, open flat in Londen met een droomkeuken, leeshoekje en meerdere goed ingerichte slaapkamers. 

 

Met de introductie van Tribute Portfolio Homes in een aantal van de meest populaire steden van Europa, kunnen wij reizigers een nog grotere keuze aan accommodaties bieden die voldoen aan de veeleisende ontwerpstandaarden van Marriott International, krijgen zij toegang tot ons wereldwijde loyaliteitsprogramma en een toegewijde klantenservice,” aldus Belinda Pote, Chief Sales & Marketing Officer van Europa, Marriott International. “De pilot in Londen is goed ontvangen en is een mooie aanvulling gebleken op ons huidige portfolio van hotelaccommodaties. Daarnaast heeft het gezorgd voor een toename in onze hotelaanvragen.

Pilot

Uit de pilot in Londen is gebleken dat reizigers zich aangetrokken voelen tot Tribute Portfolio Homes door de goed beheerde selectie aan woningen, het gemak van het boeken en het hoge serviceniveau. Enkele andere inzichten die de pilot heeft opgeleverd:

 - Langer verblijf: gasten verblijven gemiddeld meer dan twee keer langer in de accommodatie ten opzichte van een hotelverblijf.

 - Behoefte aan meer ruimte: de meeste gasten zochten accommodaties met meerdere slaapkamers en waardeerden functionaliteiten zoals volledig uitgeruste keukens en eigen wasfaciliteiten

 

Meer dan 75% van de gasten van Tribute Portfolio Homes reist voor hun plezier met vrienden en familie of voor langere zakenreizen waarbij ze hun vrienden en familie meenemen. Over het algemeen kwam er uit de pilot naar voren dat Tribute Portfolio Homes zeer populair was onder leden van Marriott’s loyaliteitsprogramma. 

Uitbreiding

“We kijken er naar uit om de ervaringen van Hostmaker in Parijs, Lissabon en Rome over te brengen naar Tribute Portfolio Homes,” aldus Nakul Sharma, CEO en oprichter van Hostmaker. “Deze prachtige bestemmingen waren de natuurlijke volgende stap voor onze uitbreiding in Europa en we kunnen niet wachten om gasten te verwelkomen in onze huizen.”

Gasten kunnen direct boeken op TributePortfolioHomes.com en op Marriott.com. Huiseigenaren met huizen in Londen, Lissabon, Parijs en Rome kunnen TributePortfolioHomes.com bezoeken om meer te weten te komen over hoe ze in aanmerking kunnen komen voor Tribute Portfolio Homes en hoe dit proces werkt.  

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: