Nieuw initiatief slaapplek aan hulpverleners en hun familieleden in hotels

26 maart 2020 | Thijs Jacobs

Wie in deze tijd (ver) moet reizen omdat hij/zij in een andere plaats moet zijn voor zieke familie of om hulpverlening te bieden heeft het zwaar. Een groot aantal hotels in Nederland sloeg daarom de handen ineen en initieerden in samenwerking met Mews Hotelshelpen.nl: kamers voor een lage prijs voor de mensen die het nu heel hard nodig hebben.

Onder andere Novotel Amsterdam Schiphol Airport doet mee aan het initiatief; zij stellen vooralsnog veertig kamers per dag beschikbaar via www.hotelshelpen.nl, voor slechts 15 euro per nacht. “We bieden deze lage prijs aan mensen in nood”, legt Thijs Raemaekers, Director of Sales van Novotel Amsterdam Schiphol Airport uit. “Mocht de vraag groter zijn, dan gaan wij nog meer kamers ter beschikking stellen. De kamers zijn alleen bedoeld voor zorgverleners die elders in het land aan het werk zijn en accommodatie nodig hebben, familieleden van zorgverleners die dichtbij hun geliefden willen zijn en familieleden van patiënten die door de coronacrisis elders in het land worden verpleegd. Voor alle anderen geldt: blijf alsjeblieft thuis.”

Hotels praktisch leeg

“Nu onze hotels praktisch leeg zijn is dit een van de weinige dingen die wij kunnen doen om de ruimte die wij hebben toch zo goed mogelijk te gebruiken”, vertelt Raemaekers over het initiatief. “Wij zijn daarom enorm blij op deze wijze een steentje bij te kunnen dragen. We hebben onder andere al aan het Spaarne Gasthuis, Ronald McDonald’s en aan de Koninklijke Marechaussee laten weten dat wij eventueel kamers beschikbaar hebben voor familieleden en zorgverleners.” 

Gasten kunnen een kamer reserveren via de website. Bij de prijs van de kamer zit de prijs van de stadsbelasting én het ontbijt niet inbegrepen. Ontbijt is wel beschikbaar als grab-and- go.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: