Nieuwe Golden Tulip hotels in China en Zuid-Korea

1 maart 2018 | Thijs Jacobs

Golden Tulip breidt haar portfolio in Azië wederom uit met de opening van twee nieuwe hotels. Golden Tulip Sky Bay Hotel opende haar deuren onlangs in Gangneung, het kloppend hart van de Olympische Winterspelen in Zuid-Korea. In China is een bekende wolkenkrabber in het stadscentrum van Shanghai  omgetoverd tot Golden Tulip Bund New Asia.

Golden Tulip Sky Bay Hotel


Golden Tulip Korea Corp., de Koreaanse tak van Louvre Hotels Group, opende aan het Central Plaza van Gyeongpodae, het Pyeongchang-plein, het imposante Golden Tulip Sky Bay Hotel. Het hotel heeft door haar twee torens een unieke, niet te missen architectuur en bestaat uit 20 verdiepingen en 538 kamers, inclusief 26 suites. Alle kamers hebben uitzicht op Gyeongpo Beach of het Gyeongpo meer.

Het hotel is het eerste internationale premium-merk hotel in het Gangneung gebied en beschikt onder andere over twee restaurants, sauna, spa en 468 parkeerplekken. Daarnaast heeft het hotel een zaal die plaats biedt aan 500 gasten en kleinere zalen voor bruiloften en andere events. Kers op de taart is het infinity pool op de 20e verdieping met een waanzinnig uitzicht op zee .

Golden Tulip Bund New Asia


Louvre Hotels Group en aandeelhouder Jin Jiang International openden Golden Tulip Bund New Asia in de gelijknamige, populaire wijk Bund in het centrum van Shanghai. Het hotel wordt geëxploiteerd door Jin Jiang Louvre Asia Management. Het hotel huist in een karakteristiek pand dat al in 1934 werd gebouwd en toentertijd één van de grootste hotels van het Verre Oosten was. Sindsdien is het pand een bekend symbool van downtown Shanghai. Het hotel beschikt over 266 trendy kamers die van alle gemakken zijn voorzien. Het hotel beschikt over een eventzaal van 300 m2 en een lounge waarin ook gewerkt kan worden. Restaurant TASTES serveert ontbijtbuffet en à la carte lunch en diner. Het hotel heeft altijd bekend gestaan om zijn Kantonese ontbijt. Nog altijd zijn de Xin Ya-broodjes befaamd en een must voor elke toerist die Shanghai bezoekt. De centrale ligging van het hotel, maakt het aantrekkelijk voor zowel de zakelijke als toeristische reiziger. Congrescentra, bezienswaardigheden en twee vliegvelden zijn gemakkelijk te bereiken per metro of auto. De bekende wandelpromenade ‘De Bund’, musea, theaters en winkelcentra liggen op een steenworp afstand.

Nieuwe merkstrategie


Playtime Anytime is de internationale invulling van de richting die Golden Tulip is ingeslagen om in te spelen op de veranderende wensen van de hotelgast. Deze nieuwe strategie bestaat onder ander uit een vernieuwde uitstraling en wordt ook in de Benelux hotels in de komende jaren geïmplementeerd.
Playtime. Anytime. staat voor het bieden van een bijzondere beleving wanneer gasten in de hotels verblijven. Vandaar dat elk Golden Tulip hotel wereldwijd een knalgele tandem heeft waarmee gasten op een unieke manier de omgeving van het hotel kunnen ontdekken.

Kijk hier de nieuwe merkfilm van Golden Tulip:

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards Hotelketens
Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport winnaars Hotel of the Year 2018

Louvre Hotels Group maakte vandaag de winnaars van de jaarlijkse Hotel of the Year verkiezing bekend. Golden Tulip Weert en Tulip Inn Eindhoven Airport mogen zich voor het tweede jaar op rij ‘Hotel of the Year’ noemen. De hotels worden beoordeeld op diverse aspecten zoals klantcontact, u...

Interview Longread
Interview: welke rol speelt de hotelkamer nog?

Rotterdam ontwikkelt zich tot een geweldige hotelstad. De Maasstad is meer en meer ‘in the picture’. Niet alleen bij toeristen, maar ook bij zakelijke gasten, expats en studenten. We bezochten twee hoteliers in deze stad; zij runnen hotels met een sterke focus op de gemeenschappelijke ru...

Opening Internationaal
Courtyard by Marriott introduceert nieuw design in hartje Parijs

Courtyard by Marriott heeft een nieuw hotel in het centrum van Parijs geopend, tegenover het Gare de Lyon-treinstation, dat als zowel nationaal als internationaal knooppunt jaarlijks miljoenen reizigers ziet. De ligging in de dynamische wijk met een groot aantal flexwerkplekken en start-up incubator...

OTA's Tech
Ga de strijd aan met OTA's: 11 tips

Tijdens de afgelopen editie van HotelTech, georganiseerd door Hospitality Management, heeft Mike Roefs van Hoteliers.com een presentatie gegeven over de strijd met OTA's. Vanwege de overweldigende belangstelling voor deze presentatie, waarin Mike 11 bruikbare tips heeft gegeven, vatten wij de be...

Achtergronden Den Haag
Hotel Des Indes treedt toe tot de wereldtop van exclusieve hotels

Hotel Des Indes is geselecteerd om vanaf 10 december 2018 onderdeel uit te maken van de prestigieuze portfolio van The Leading Hotels of the World. Het vermaarde Haagse hotel komt hiermee in het gezelschap van meer dan 400 bijzondere en exclusieve hotels in 80 landen. The Leading Hotels of the World...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Fattal Hotel Group opent Leonardo Royal Hotel Amsterdam in Amstelkwartier

18 verdiepingen, 490 kamers en een balzaal van 900m2 met uitzicht over het water. Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is de volgende stap in de groeistrategie van de internationale Fattal Hotel Group. De groep is sinds 2007 actief op de Europese markt waar het merk Leonardo gevoerd wordt. Het nieuwe ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: