Novotel Amsterdam Schiphol Airport introduceert handy

27 juli 2017 | Roy Spijker

Wat in de hotelindustrie in Azië al heel normaal is, komt nu naar Nederland. Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om te gebruiken tijdens het verblijf. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft samen met Dikker & Thijs Fenice Hotel de primeur in Nederland en gaat handy in elk geval een jaar lang aan haar gasten aanbieden.

Bezoekers zullen handy vinden in een houder op hun kamer. De smartphone is vrij te gebruiken tijdens het verblijf en biedt veel mogelijkheden. Zo kan de smartphone worden gebruikt om gratis lokaal maar ook internationaal te bellen. Daarnaast hebben gebruikers gratis toegang tot internet en 4G, wordt via de smartphone gestructureerde informatie aangeboden over de omgeving, kunnen gasten via het kamernummer gemakkelijk met elkaar bellen en kan door handige knoppen contact worden opgenomen met de verschillende services van het hotel. 

Floris Licht, General Manager Novotel Amsterdam Schiphol Airport: “Onze gasten kunnen nu bij wijze van spreken even vanaf De Dam naar hun tante bellen in de US om hun ervaring van dat moment te delen. En dat allemaal gratis. Met Handy kan heel veel. Ik ben ervan overtuigd dat we de beleving van onze gasten hiermee nog verder kunnen optimaliseren.”

Voordelen voor hotels zelf
Voor hotels zelf moet handy vooral voordelen bieden op het gebied van klantbeoordelingen en gebruik van de mogelijke alternatieve diensten. De app Tripadvisor wordt geïntegreerd aangeboden en uit ervaring blijken gasten via Handy gemiddeld een hogere waardering aan hotels te geven. De rating zou hiermee op een schaal van 1 tot 5 met 0,31 punten stijgen. Daarnaast worden er meer reviews verwacht. Omdat gasten gemakkelijk toegang hebben tot diensten van het hotel maken zij er vanzelfsprekend ook meer gebruik van.

Martine Vissers van handy geeft aan dat het bedrijf nu ook de Nederlande hotellerie wil veroveren: "Handy ligt al in 80 procent van de hotels in Hong Kong, daar zoeken mensen ook echt of handy in het hotel aanwezig is voordat ze boeken. In Londen zijn we al aanwezig in 300 hotels. nu gaan we ook Nederland veroveren. Dikker & Thijs Fenice hotel is het eerste hotel in Nederland waar we te vinden zijn. Novotel Amsterdam Schiphol Airport is het eerste Novotel van Europa waar handy te vinden is. Inmiddels hebben al twaalf hotels in Nederland aangegeven met handy aan de slag te gaan. We willen nu de rest gaan veroveren."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Airbnb
Airbnb: Maastricht bij 20 topbestemmingen voor volgend jaar

Nog op zoek naar een unieke reisbestemming voor 2020? Airbnb onthult op basis van de huidige reserveringsgegevens 20 verrassende bestemmingen en verborgen parels wereldwijd. Van postindustriële cultuursteden als Milwaukee en Guadalajara tot nieuwe bestemmingen die meeliften op de groei van het ...

Awards Amsterdam
Sofitel Legend The Grand Amsterdam wint World Luxury Hotel Award

Sofitel Legend The Grand Amsterdam viel zaterdag 12 oktober in de prijzen tijdens de uitreiking van de World Luxury Hotel Awards 2019. In de categorie Luxury Gourmet Hotel mocht het Amsterdamse hotel de award in ontvangst nemen. De prestigieuze World Luxury Hotel Awards onderscheiden elk jaar toonaa...

Hotelbouwplannen Opening
[FOTO'S] Curaçao Marriott Beach Resort opent begin november

Binnenkort opent het compleet vernieuwde Curaçao Marriott Beach Resort officieel zijn deuren. Het resort is 3 jaar dicht geweest en voor 37 miljoen dollar volledig gerenoveerd en opnieuw ingericht. De heropening geeft dit icoon van Curaçaose gastvrijheid weer de positie als meest luxue...

Awards Internationaal
Kruisherenhotel Maastricht wint Grand Prix Best Charming Hotel in Europe

Gisteravond werd tijdens een feestelijke ceremonie in Château de Ferrières, nabij Parijs, bekendgemaakt dat Kruisherenhotel Maastricht de award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' heeft gewonnen. Award 'Grand Prix Best Charming Hotel in Europe' voor Kruisherenh...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: