NSE resultaten 2018: Hotelschool The Hague beste hotelschool van Nederland

28 juni 2018 | David Bakker

Vandaag heeft Studiekeuze 123 de resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) van alle hogescholen en universiteiten in Nederland gepubliceerd. Hotelschool The Hague studenten zijn erg tevreden over hun studie. Voor het eerst is Hotelschool The Hague de beste hotelschool van Nederland in vergelijking met alle publieke en private hotelscholen. Deze uitkomst betekent dat Hotelschool The Hague voor het vijfde jaar op rij is uitgeroepen tot de beste publieke hotelschool.

Alle scores van de in totaal 17 gemeten onderwerpen zijn verbeterd ten opzichte van vorig jaar. De scores liggen ver boven het nationale gemiddelde van alle HBO instellingen. De scores geven inzicht in de tevredenheid van de huidige studenten.

Internationalisatie scoort dit jaar het beste (4,47 op een schaal van 5). Enkele andere thema’s zijn de voorbereiding op een professionele carrière (4,40 op een schaal van 5) en de groepsgrootte (4,31 op een schaal van 5). De categorie ‘Studie programma algemeen’ werd door de studenten gewaardeerd met een 4,42 op een schaal van 5. Binnen deze categorie kreeg devraag ‘Zou je jouw opleiding aanraden aan vrienden, familie of collega’s?’ een erg goede score van 4,59 op een schaal van 5.

Regine von Stieglitz, Voorzitter van het College van Bestuur: “Dankzij het harde werk van onze studenten, medewerkers en alumni zijn wij uitgeroepen tot beste hotelschool van Nederland. Samen met onze community willen wij continu het verschil maken, door het creëren van een toekomst waarin gastvrijheid de hoofdrol speelt. We create hospitable futures together.”

In totaal heeft 36,4% van alle Hotelschool The Hague studenten de enquête ingevuld. De NSE waardering geldt als basis voor een aantal academische ranglijsten in Nederland

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: