Plannen voor tophotel in historisch pand Maastricht

12 januari 2017 | Roy Spijker

Hotelier Benoit Wesly wil een tophotel vestigen in het monumentale LIOF-gebouw aan de Boschstraat in Maastricht. De zakenman heeft het pand voor 2,2 miljoen euro gekocht. Het hotel moet begin 2019 zijn deuren openen.

Het nieuwe hotel moet, samen met drie aangekochte panden aan de achterliggende Batterijstraat, 'het mooiste hotel van Europa'worden. Er moeten 55 kamers en suites in het hotel komen, een aantal boardrooms, een schoonheidsinstituut en een restaurant waar gasten zelfs hun eigen kok mee naar toe mogen nemen. Het gebouw moet middels een wintertuin worden verbonden met de panden aan de Batterijstraat.

Grandeur

In de ogen van Wesly moet het hotel een klassieke uitstraling krijgen. Persoonlijke gastvrijheid en herkenning van de gast gaan een belangrijke rol spelen in het nieuwe hotel. Zo wordt de auto van de gast in de garage gezet of worden ze met een limousine opgehaald van het station als de gast met de trein reist. 

Banen

De exploitatie van het hotel komt in dezelfde handen als het Derlon Hotel, dat straks het 'kleine zusje' wordt. Wesly verwacht verder dat het hotel vijftig nieuwe banen moet opleveren.  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

21 jaar geleden in Hospitality Management: Sander Allegro

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Deze week een column van Sander Allegro uit het jaar 2000. Met de titel 'Groen' duidt Al ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview
"Sales is oprecht nieuwsgierig zijn"

De essentie van sales. In het jaar dat de hotellerie ondersteboven werd gekegeld, zijn veel hotels anders naar hun salesprocessen gaan kijken. Van zwaar afhankelijk van OTA’s, naar op de juiste momenten de klant persoonlijk benaderen. Een ding is zeker: de kennis over en verbinding mét ...

Horeca naar de stembus deel twee: PvdA

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Personeel Hotelketens
Marriott International benoemt nieuwe CEO en President

De Raad van Bestuur van Marriott International heeft aangekondigd dat Anthony 'Tony' Capuano is benoemd tot Chief Executive Officer en is toegetreden tot de Raad van Bestuur van het bedrijf, met onmiddellijke ingang. Voorheen was hij Group President, Global Development, Design and Operation ...

Economie Hotelketens Internationaal
Accor verkoopt een belang van 1,5 procent in Huazhu voor 239 miljoen

Accor maakt bekend dat het de verkoop van een belang van 1,5% in Huazhu Group Limited (HTHT) heeft afgerond voor 239 miljoen euro. Deze transactie stelt Accor in staat om verdere waardecreatie van de initiële investering te ontwikkelen en tegelijkertijd haar balans te vereenvoudigen. Na deze tr ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: