Sandton Eindhoven Centre vernieuwd

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

In 2004 was Eindhoven Centre de eerste vestiging van de collectie karakteristieke Sandton hotels op bijzondere locaties. Het centraal gelegen Eindhovense stadshotel met vergaderruimtes staat, na een grondige vernieuwing, model voor de eigentijdse generatie Sandton Hotels. De hotels bieden een warm en huiselijk welkom aan gasten en kenmerken zich door een persoonlijke sfeer. Sandton Hotels maakt deel uit van International Hotel Management Group.

Eén geheel


Sandton Eindhoven Centre bedient van oudsher de zakelijke markt en is populair bij stedentrippers die voor kunst en cultuur naar de designstad komen. Het bruisende stadscentrum en hotspots als Strijp-S en het nieuwe food walhalla Smalle Haven liggen op loopafstand. In het vernieuwde hotel zijn verschillende functies tot één geheel gesmeed en is het serviceniveau op een hoger plan getild. Ontwerpbureau Studio HIP creëerde op de begane grond een elegante, moderne open ruimte met een centrale ontvangstbalie en bar, restaurant en loungegedeelte, waar gasten 24/7 een hapje en drankje kunnen nuttigen. Het smaakvolle interieur met opvallende wandbekleding, houten vloer, comfortabele zitjes bij de open haard, loungebanken en fraaie designaccenten heeft een warme uitstraling.

Serviceniveau op hoger plan 


Het medewerkersteam is speciaal getraind om gasten in deze uitnodigende ambiance optimaal te ontvangen en te bedienen. Elke medewerker heeft de rol van gastheer en kan gasten inchecken, maar ook het all day dining menu serveren. Hotelmanager Bram Bijnen merkt het positieve effect van de vernieuwingen: “Wij zijn in deze open setting met multifunctionele medewerkers in staat de service op een hoger niveau te brengen. Gasten reageren enthousiast; zij zien meteen wat we te bieden hebben en maken ook gretig gebruik van de voorzieningen. Veel vaste gasten blijven nu in het hotel voor een zakelijke afspraak, eten hier een hapje in plaats van buiten de deur, of nemen later op de avond nog even gezellig een drankje aan de bar.”

All day dining


De F&B-faciliteiten zijn in het vernieuwde Sandton Eindhoven Centre gericht op het comfort van de gast. De centrale Lounge & Bar met open keuken biedt 24/7 service. Gasten kunnen zelf een keuze maken uit barsnacks uit de rijk gevulde buffetkast, ontbijt en lunch worden in buffetvorm gepresenteerd. Medewerkers serveren borrelhappen en het all day dining menu, met keuze uit een vijftiental lokaal geïnspireerde slow food gerechten.

Multifunctionele Mice-ruimten


Vanuit de centrale Lounge & Bar is een open verbinding gemaakt naar de vernieuwde zalen, die door materiaalgebruik en meubilair eenzelfde warme uitstraling hebben als het lobby/loungegedeelte. De zeven zalen zijn voorzien van state-of-the-art apparatuur en kunnen worden ingezet voor meetings voor 20 – 100 personen in theateropstelling, of voor events en private dining voor gezelschappen van 10 – 50 personen.

Design op maat in nieuwe hotelkamers


De 75 hotelkamers in Sandton Eindhoven Centre omvatten long stay appartementen, comfortkamers en 26 nieuwe de luxe kamers. Deze weerspiegelen de sfeer en uitstraling van het vernieuwde hotel met een op maat gecreëerd design dat luxe en verfijning ademt. Hotelmanager Bram Bijnen: ”Gasten waarderen de ruimtelijkheid van de nieuwe kamers en extra voorzieningen zoals een Nespresso-apparaat. Het ontwerpbureau heeft op een slimme manier de compacte ruimte benut, door toepassing van transparante materialen en een open kastenwand met functionele details."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Internationaal
Goldman Sachs richt pijlen op overname B&B Hotels

Er zijn exclusieve gesprekken gaande tussen de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs en investeerder PAI. De gesprekken gaan in dit geval over de overname van B&B Hotels. B&B Hotels telt 476 vestigingen en de zakenbank is bereid 1,9 miljard euro neer te tellen voor de overname, zo lezen we in...

Economie Toerisme
Buitenlands toerisme groeit vooral buiten grote steden

Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme ook in de komende jaren stijgen. ABN AMRO geeft wel aan dat het tempo hiervan enigszins afneemt door de economische groeivertraging in herkomstlanden van toeristen. Hierdoor vertraagt bijvoorbeeld ook de groei v...

Personalia Hotel
Nieuwe operations manager Landgoed Huize Bergen

Hubèrt van den Heuvel is de nieuwe operations manager van Landgoed Huize Bergen te Vught. Van den Heuvel heeft in het verleden veel ervaring opgedaan binnen de hospitality. De afgelopen 10 jaar heeft hij gewerkt als (interim)bedrijfsadviseur voor horecabedrijven op het gebied van conceptontwi...

Hotelbouwplannen Culinair
Nieuwe hotelkamers voor sterrenrestaurant Valuas Venlo

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft 13 totaal vernieuwde hotelkamers in gebruik genomen. Bij de inrichting is de natuur gebruikt als inspiratiebron en speelt duurzaamheid een grote rol. Het is de derde grote verbouwing in acht jaar voor eigenaar Eric Swaghoven, die eerder het restaurant en de ke...

Tech Advertorial
Best Western City Hotel de Jonge kiest voor PMS van Guestline

Het Best Western City Hotel de Jonge is sinds 1874 een begrip in de hoofdstad van Drenthe en beschikt over 72 hotelkamers, restaurant en 8 vergaderzalen. Het hotel kiest voor een PMS-systeem van Guestline. Rob Riper, algemeen directeur van Best Western City Hotel de Jonge: Met de installatie heb...

Personalia
Transfers binnen Hotel Okura

Met het aantreden van Michiel Roelfsema als general manager van Hotel Okura Amsterdam vinden er verschuivingen binnen het managementteam plaats. Michiel Roelfsema maakt bekend dat Femke Groeneveld-Weller en Jos Pallandt, beiden reeds werkzaam in het hotel, nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: