Sandton Eindhoven Centre vernieuwd

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

In 2004 was Eindhoven Centre de eerste vestiging van de collectie karakteristieke Sandton hotels op bijzondere locaties. Het centraal gelegen Eindhovense stadshotel met vergaderruimtes staat, na een grondige vernieuwing, model voor de eigentijdse generatie Sandton Hotels. De hotels bieden een warm en huiselijk welkom aan gasten en kenmerken zich door een persoonlijke sfeer. Sandton Hotels maakt deel uit van International Hotel Management Group.

Eén geheel


Sandton Eindhoven Centre bedient van oudsher de zakelijke markt en is populair bij stedentrippers die voor kunst en cultuur naar de designstad komen. Het bruisende stadscentrum en hotspots als Strijp-S en het nieuwe food walhalla Smalle Haven liggen op loopafstand. In het vernieuwde hotel zijn verschillende functies tot één geheel gesmeed en is het serviceniveau op een hoger plan getild. Ontwerpbureau Studio HIP creëerde op de begane grond een elegante, moderne open ruimte met een centrale ontvangstbalie en bar, restaurant en loungegedeelte, waar gasten 24/7 een hapje en drankje kunnen nuttigen. Het smaakvolle interieur met opvallende wandbekleding, houten vloer, comfortabele zitjes bij de open haard, loungebanken en fraaie designaccenten heeft een warme uitstraling.

Serviceniveau op hoger plan 


Het medewerkersteam is speciaal getraind om gasten in deze uitnodigende ambiance optimaal te ontvangen en te bedienen. Elke medewerker heeft de rol van gastheer en kan gasten inchecken, maar ook het all day dining menu serveren. Hotelmanager Bram Bijnen merkt het positieve effect van de vernieuwingen: “Wij zijn in deze open setting met multifunctionele medewerkers in staat de service op een hoger niveau te brengen. Gasten reageren enthousiast; zij zien meteen wat we te bieden hebben en maken ook gretig gebruik van de voorzieningen. Veel vaste gasten blijven nu in het hotel voor een zakelijke afspraak, eten hier een hapje in plaats van buiten de deur, of nemen later op de avond nog even gezellig een drankje aan de bar.”

All day dining


De F&B-faciliteiten zijn in het vernieuwde Sandton Eindhoven Centre gericht op het comfort van de gast. De centrale Lounge & Bar met open keuken biedt 24/7 service. Gasten kunnen zelf een keuze maken uit barsnacks uit de rijk gevulde buffetkast, ontbijt en lunch worden in buffetvorm gepresenteerd. Medewerkers serveren borrelhappen en het all day dining menu, met keuze uit een vijftiental lokaal geïnspireerde slow food gerechten.

Multifunctionele Mice-ruimten


Vanuit de centrale Lounge & Bar is een open verbinding gemaakt naar de vernieuwde zalen, die door materiaalgebruik en meubilair eenzelfde warme uitstraling hebben als het lobby/loungegedeelte. De zeven zalen zijn voorzien van state-of-the-art apparatuur en kunnen worden ingezet voor meetings voor 20 – 100 personen in theateropstelling, of voor events en private dining voor gezelschappen van 10 – 50 personen.

Design op maat in nieuwe hotelkamers


De 75 hotelkamers in Sandton Eindhoven Centre omvatten long stay appartementen, comfortkamers en 26 nieuwe de luxe kamers. Deze weerspiegelen de sfeer en uitstraling van het vernieuwde hotel met een op maat gecreëerd design dat luxe en verfijning ademt. Hotelmanager Bram Bijnen: ”Gasten waarderen de ruimtelijkheid van de nieuwe kamers en extra voorzieningen zoals een Nespresso-apparaat. Het ontwerpbureau heeft op een slimme manier de compacte ruimte benut, door toepassing van transparante materialen en een open kastenwand met functionele details."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

OTA's Airbnb
Gemeente Amsterdam staakt onderhandelingen met Airbnb en OTA's

De onderhandelingen tussen de gemeente Amsterdam en de grote vakantieverhuursites Airbnb, Booking.com en Expedia zijn gestaakt. Dit komt omdat de platforms meer duidelijkheid willen hebben van de gemeente omtrent de gemeentelijke regelgeving voordat ze verder willen onderhandelen. 1 januari Op...

Tech Advertorial
Generation-Z hotelslot opent de deur naar de techniek van de toekomst

Begin dit jaar lanceerde Hotek het eerste model van de nieuwe generatie hotelsloten, Hotek Cloud Low Energy, het systeem dat werkt met mobile key via de cloud. Ondertussen is de productontwikkeling in sneltreinvaart verdergegaan, en werd precies op tijd voor Equip’Hotel in Parijs de nieuwste l...

Interieur Advertorial
Interieurarchitect Arnie van Dun maakt statement met Grand Hotel Valies

Op het moment van schrijven van deze bijdrage zet interieurarchitect Arnie van Dun de laatste 'puntjes op de i' van de inrichting van Grand Hotel Valies in Roermond. De inspiratiebron voor de inrichting van dit hotel vindt hij in de Amerikaanse Art Deco stijl uit de jaren ’30. We sprek...

Advertorial
All-in-One oplossingen: een zegen voor de moderne hotelier

De moderne hotelier heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in informatietechnologie. De groeiende afhankelijkheid van OTA’s als Booking.com en Expedia, de prijsdruk van privé-verhuurders en de veeleisendheid van klanten vragen om een efficiënte en kostenbesparende operati...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: