Sandton Eindhoven Centre vernieuwd

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

In 2004 was Eindhoven Centre de eerste vestiging van de collectie karakteristieke Sandton hotels op bijzondere locaties. Het centraal gelegen Eindhovense stadshotel met vergaderruimtes staat, na een grondige vernieuwing, model voor de eigentijdse generatie Sandton Hotels. De hotels bieden een warm en huiselijk welkom aan gasten en kenmerken zich door een persoonlijke sfeer. Sandton Hotels maakt deel uit van International Hotel Management Group.

Eén geheel


Sandton Eindhoven Centre bedient van oudsher de zakelijke markt en is populair bij stedentrippers die voor kunst en cultuur naar de designstad komen. Het bruisende stadscentrum en hotspots als Strijp-S en het nieuwe food walhalla Smalle Haven liggen op loopafstand. In het vernieuwde hotel zijn verschillende functies tot één geheel gesmeed en is het serviceniveau op een hoger plan getild. Ontwerpbureau Studio HIP creëerde op de begane grond een elegante, moderne open ruimte met een centrale ontvangstbalie en bar, restaurant en loungegedeelte, waar gasten 24/7 een hapje en drankje kunnen nuttigen. Het smaakvolle interieur met opvallende wandbekleding, houten vloer, comfortabele zitjes bij de open haard, loungebanken en fraaie designaccenten heeft een warme uitstraling.

Serviceniveau op hoger plan 


Het medewerkersteam is speciaal getraind om gasten in deze uitnodigende ambiance optimaal te ontvangen en te bedienen. Elke medewerker heeft de rol van gastheer en kan gasten inchecken, maar ook het all day dining menu serveren. Hotelmanager Bram Bijnen merkt het positieve effect van de vernieuwingen: “Wij zijn in deze open setting met multifunctionele medewerkers in staat de service op een hoger niveau te brengen. Gasten reageren enthousiast; zij zien meteen wat we te bieden hebben en maken ook gretig gebruik van de voorzieningen. Veel vaste gasten blijven nu in het hotel voor een zakelijke afspraak, eten hier een hapje in plaats van buiten de deur, of nemen later op de avond nog even gezellig een drankje aan de bar.”

All day dining


De F&B-faciliteiten zijn in het vernieuwde Sandton Eindhoven Centre gericht op het comfort van de gast. De centrale Lounge & Bar met open keuken biedt 24/7 service. Gasten kunnen zelf een keuze maken uit barsnacks uit de rijk gevulde buffetkast, ontbijt en lunch worden in buffetvorm gepresenteerd. Medewerkers serveren borrelhappen en het all day dining menu, met keuze uit een vijftiental lokaal geïnspireerde slow food gerechten.

Multifunctionele Mice-ruimten


Vanuit de centrale Lounge & Bar is een open verbinding gemaakt naar de vernieuwde zalen, die door materiaalgebruik en meubilair eenzelfde warme uitstraling hebben als het lobby/loungegedeelte. De zeven zalen zijn voorzien van state-of-the-art apparatuur en kunnen worden ingezet voor meetings voor 20 – 100 personen in theateropstelling, of voor events en private dining voor gezelschappen van 10 – 50 personen.

Design op maat in nieuwe hotelkamers


De 75 hotelkamers in Sandton Eindhoven Centre omvatten long stay appartementen, comfortkamers en 26 nieuwe de luxe kamers. Deze weerspiegelen de sfeer en uitstraling van het vernieuwde hotel met een op maat gecreëerd design dat luxe en verfijning ademt. Hotelmanager Bram Bijnen: ”Gasten waarderen de ruimtelijkheid van de nieuwe kamers en extra voorzieningen zoals een Nespresso-apparaat. Het ontwerpbureau heeft op een slimme manier de compacte ruimte benut, door toepassing van transparante materialen en een open kastenwand met functionele details."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
Gevoelig punt: “Misschien moeten werknemers ook wat inleveren”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit twaalfde hoofdstuk ...

Tech
Opnieuw grote hack bij Marriott

De Amerikaanse hotelketen Marriott is alweer slachtoffer geworden van een hack. Hackers hebben namelijk toegang gekregen tot de gegevens van 5,2 miljoen gasten, zo maakte het bedrijf dinsdag bekend op haar website. In 2018 kregen hackers al toegang tot de gegevens van 500 miljoen Marriott-gasten....

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom eigenlijk?

Booking-topman Glenn Fogel reageert gepikeerd op de vraag of hij vanwege de crisis de commissies gaat verlagen. Hij heeft een ander idee: hotels moeten de kamerprijzen verlagen. Wees daar heel voorzichtig mee. Het verlagen van kamerprijzen is echt onwenselijk, ook al kan het helaas wel eens onvermij...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Interview Coronacrisis
Overlevingskansen voor je hotel: "Het glipt nu tussen je vingers door"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit elfde hoofdstuk bes...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: