Sandton Eindhoven Centre vernieuwd

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

In 2004 was Eindhoven Centre de eerste vestiging van de collectie karakteristieke Sandton hotels op bijzondere locaties. Het centraal gelegen Eindhovense stadshotel met vergaderruimtes staat, na een grondige vernieuwing, model voor de eigentijdse generatie Sandton Hotels. De hotels bieden een warm en huiselijk welkom aan gasten en kenmerken zich door een persoonlijke sfeer. Sandton Hotels maakt deel uit van International Hotel Management Group.

Eén geheel


Sandton Eindhoven Centre bedient van oudsher de zakelijke markt en is populair bij stedentrippers die voor kunst en cultuur naar de designstad komen. Het bruisende stadscentrum en hotspots als Strijp-S en het nieuwe food walhalla Smalle Haven liggen op loopafstand. In het vernieuwde hotel zijn verschillende functies tot één geheel gesmeed en is het serviceniveau op een hoger plan getild. Ontwerpbureau Studio HIP creëerde op de begane grond een elegante, moderne open ruimte met een centrale ontvangstbalie en bar, restaurant en loungegedeelte, waar gasten 24/7 een hapje en drankje kunnen nuttigen. Het smaakvolle interieur met opvallende wandbekleding, houten vloer, comfortabele zitjes bij de open haard, loungebanken en fraaie designaccenten heeft een warme uitstraling.

Serviceniveau op hoger plan 


Het medewerkersteam is speciaal getraind om gasten in deze uitnodigende ambiance optimaal te ontvangen en te bedienen. Elke medewerker heeft de rol van gastheer en kan gasten inchecken, maar ook het all day dining menu serveren. Hotelmanager Bram Bijnen merkt het positieve effect van de vernieuwingen: “Wij zijn in deze open setting met multifunctionele medewerkers in staat de service op een hoger niveau te brengen. Gasten reageren enthousiast; zij zien meteen wat we te bieden hebben en maken ook gretig gebruik van de voorzieningen. Veel vaste gasten blijven nu in het hotel voor een zakelijke afspraak, eten hier een hapje in plaats van buiten de deur, of nemen later op de avond nog even gezellig een drankje aan de bar.”

All day dining


De F&B-faciliteiten zijn in het vernieuwde Sandton Eindhoven Centre gericht op het comfort van de gast. De centrale Lounge & Bar met open keuken biedt 24/7 service. Gasten kunnen zelf een keuze maken uit barsnacks uit de rijk gevulde buffetkast, ontbijt en lunch worden in buffetvorm gepresenteerd. Medewerkers serveren borrelhappen en het all day dining menu, met keuze uit een vijftiental lokaal geïnspireerde slow food gerechten.

Multifunctionele Mice-ruimten


Vanuit de centrale Lounge & Bar is een open verbinding gemaakt naar de vernieuwde zalen, die door materiaalgebruik en meubilair eenzelfde warme uitstraling hebben als het lobby/loungegedeelte. De zeven zalen zijn voorzien van state-of-the-art apparatuur en kunnen worden ingezet voor meetings voor 20 – 100 personen in theateropstelling, of voor events en private dining voor gezelschappen van 10 – 50 personen.

Design op maat in nieuwe hotelkamers


De 75 hotelkamers in Sandton Eindhoven Centre omvatten long stay appartementen, comfortkamers en 26 nieuwe de luxe kamers. Deze weerspiegelen de sfeer en uitstraling van het vernieuwde hotel met een op maat gecreëerd design dat luxe en verfijning ademt. Hotelmanager Bram Bijnen: ”Gasten waarderen de ruimtelijkheid van de nieuwe kamers en extra voorzieningen zoals een Nespresso-apparaat. Het ontwerpbureau heeft op een slimme manier de compacte ruimte benut, door toepassing van transparante materialen en een open kastenwand met functionele details."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: