Sandton Eindhoven Centre vernieuwd

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

In 2004 was Eindhoven Centre de eerste vestiging van de collectie karakteristieke Sandton hotels op bijzondere locaties. Het centraal gelegen Eindhovense stadshotel met vergaderruimtes staat, na een grondige vernieuwing, model voor de eigentijdse generatie Sandton Hotels. De hotels bieden een warm en huiselijk welkom aan gasten en kenmerken zich door een persoonlijke sfeer. Sandton Hotels maakt deel uit van International Hotel Management Group.

Eén geheel


Sandton Eindhoven Centre bedient van oudsher de zakelijke markt en is populair bij stedentrippers die voor kunst en cultuur naar de designstad komen. Het bruisende stadscentrum en hotspots als Strijp-S en het nieuwe food walhalla Smalle Haven liggen op loopafstand. In het vernieuwde hotel zijn verschillende functies tot één geheel gesmeed en is het serviceniveau op een hoger plan getild. Ontwerpbureau Studio HIP creëerde op de begane grond een elegante, moderne open ruimte met een centrale ontvangstbalie en bar, restaurant en loungegedeelte, waar gasten 24/7 een hapje en drankje kunnen nuttigen. Het smaakvolle interieur met opvallende wandbekleding, houten vloer, comfortabele zitjes bij de open haard, loungebanken en fraaie designaccenten heeft een warme uitstraling.

Serviceniveau op hoger plan 


Het medewerkersteam is speciaal getraind om gasten in deze uitnodigende ambiance optimaal te ontvangen en te bedienen. Elke medewerker heeft de rol van gastheer en kan gasten inchecken, maar ook het all day dining menu serveren. Hotelmanager Bram Bijnen merkt het positieve effect van de vernieuwingen: “Wij zijn in deze open setting met multifunctionele medewerkers in staat de service op een hoger niveau te brengen. Gasten reageren enthousiast; zij zien meteen wat we te bieden hebben en maken ook gretig gebruik van de voorzieningen. Veel vaste gasten blijven nu in het hotel voor een zakelijke afspraak, eten hier een hapje in plaats van buiten de deur, of nemen later op de avond nog even gezellig een drankje aan de bar.”

All day dining


De F&B-faciliteiten zijn in het vernieuwde Sandton Eindhoven Centre gericht op het comfort van de gast. De centrale Lounge & Bar met open keuken biedt 24/7 service. Gasten kunnen zelf een keuze maken uit barsnacks uit de rijk gevulde buffetkast, ontbijt en lunch worden in buffetvorm gepresenteerd. Medewerkers serveren borrelhappen en het all day dining menu, met keuze uit een vijftiental lokaal geïnspireerde slow food gerechten.

Multifunctionele Mice-ruimten


Vanuit de centrale Lounge & Bar is een open verbinding gemaakt naar de vernieuwde zalen, die door materiaalgebruik en meubilair eenzelfde warme uitstraling hebben als het lobby/loungegedeelte. De zeven zalen zijn voorzien van state-of-the-art apparatuur en kunnen worden ingezet voor meetings voor 20 – 100 personen in theateropstelling, of voor events en private dining voor gezelschappen van 10 – 50 personen.

Design op maat in nieuwe hotelkamers


De 75 hotelkamers in Sandton Eindhoven Centre omvatten long stay appartementen, comfortkamers en 26 nieuwe de luxe kamers. Deze weerspiegelen de sfeer en uitstraling van het vernieuwde hotel met een op maat gecreëerd design dat luxe en verfijning ademt. Hotelmanager Bram Bijnen: ”Gasten waarderen de ruimtelijkheid van de nieuwe kamers en extra voorzieningen zoals een Nespresso-apparaat. Het ontwerpbureau heeft op een slimme manier de compacte ruimte benut, door toepassing van transparante materialen en een open kastenwand met functionele details."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Interview Longread
Caro van Eekelen van AccorHotels: ''Zeg eens 'ja' op uitdagingen''

Met haar aanstelling in 2009 werd Caro van Eekelen de eerste vrouwelijke country director van AccorHotels. Dat was baanbrekend voor de organisatie en maakte haar tot rolmodel voor veel vrouwen in de hospitalitybranche. “Hoe ik het zo ver heb geschopt? Door altijd ja te zeggen op uitdagingen!&r...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Advertorial Sanitair
Meer bling bling in badkamer

Midnight is de nieuwe zwarte kleur met glinsterende pigmenten. Het zorgt voor glamour en een glansrijke beleving. Verwen uw gasten met de extra luxe van Bette badarchitectuur. Exclusieve ligbaden, douchevloeren en wastafels. Fonkelende edelstenen, glanzende mineralen, goud, zilver en reflectie in...

Achtergronden F&B
Colliers International zet afdeling Food & Beverage op

Op 1 juni start vastgoedadviseur Colliers International met een nieuwe afdeling Food & Beverage onder leiding van Etienne van Unen. Deze afdeling is een uitbreiding van de afdeling Retail. Food & Beverage (F&B) speelt een steeds belangrijkere rol in het retaillandschap. Het aandeel s...

Achtergronden
Download nu de Hotel & Food & Beverage special

Hij is er! De langverwachte, jaarlijkse F&B-special van Hospitality Management is deze week op de spreekwoordelijke mat van menig hotel en hotelier gevallen. Hospitality Management wordt immers verzonden naar alle hotels in Nederland. In deze uitgave besteden we aandacht aan 'concepting'...

Hilton Achtergronden
Hilton stopt met plastic rietjes

Hilton zal tegen eind 2018 de plastic rietjes hebben verwijderd uit 650 gebouwen. Vandaag onthult Hilton ook zijn nieuwe wetenschappelijk onderbouwde 2030 doelstellingen, gericht op het halveren van de wereldwijde impact op het milieu en het verdubbelen van de investeringen met een sociaal effect. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: