Sir Hotels lanceert eerste City Guide op Instagram ooit

20 september 2017 | Thijs Jacobs

Sir Hotels lanceert vijf city guides op Instagram om zowel inwoners als hotelgasten op een innovatieve manier een stad te laten ontdekken. Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een makkelijk te gebruiken stadsgids met lokale favorieten en verborgen schatten; Sir Savigny’s guide voor Berlijn, Sir Nikolai’s guide voor Hamburg, Sir Joan’s guide voor Ibiza, en twee guides voor Amsterdam; het verfijnde Sir Albert in de Pijp en het hippe Sir Adam gevestigd in de A’dam Toren in Noord.

“Dit innovatieve project biedt ons de kans om uitzonderlijke ervaringen te creëren voor onze gasten door hen te verbinden met de stad, de lokale- gemeenschap en cultuur met behulp van een platform waar men al bekend en vertrouwd mee is. Deze City Guides weerspiegelen het unieke karakter van elk hotel en de buurt en bieden gebruikers de kans om deze steden te ervaren zoals de locals dat doen.” Liran Wizman, oprichter en eigenaar van Sir Hotels.

Graphics

Door het kenmerkende Instagram-raster te combineren met maatwerk graphics en kleurcodering bouwen de vijf accounts het bestaande en bekende format verder uit. De Instagram-interface is geoptimaliseerd; elk account gebruikt de rasterlay-out om de verschillende city tips op een mooie manier op te delen in categorieën. De titels voor deze categorieën, zoals ‘Art’ en ‘Feel Good Food’, is een grid van meerdere vakken, waardoor het scherm in feite opgedeeld wordt en het geheel zowel esthetisch aantrekkelijk als gebruiksvriendelijk is. De hoofdeigenschappen van de app, zoals de geolocatie- en tagfunctie, zijn ook reeds geïntegreerd zodat gebruikers gemakkelijk aanvullende informatie kunnen bemachtigen over elke tip.

Lokale experts

De categorieën zijn geselecteerd door de lokale experts van elk hotel en bieden plaatselijke favorieten. In de categorie ‘Culture’ worden opties aangeboden zoals C/O Berlin, een tentoonstellingslocatie en cultureel centrum in de Sir Savigny-guide. De aanbevelingen voor eetgelegenheden variëren van informelere plekken met goed eten, zoals Scheepskameel in Amsterdam, tot sjieke restaurants van befaamde chefs en de beste koffietentjes en toetjeszaken. Zelfs in de categorie ‘Dance Dance’ in de Sir Adam guide van Amsterdam biedt de gids exclusief inzicht met aanbevelingen zoals nachtclub MADFOX van THE ENTOURAGE GROUP, een nieuwe ondergrondse club die een internationale ervaring vol nachtelijke luxe biedt.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Accor presenteert nieuw lifestyle loyalty-programma

Accor transformeert haar loyalty-programma tot een integraal wereldwijd platform dat rewards, diensten en belevingen integreert over de hele hospitality-omgeving. De nieuwe opzet biedt onze gasten in hun dagelijks leven unieke belevingen en concrete meerwaarde, of ze nu werken, onderweg zijn of onts...

OTA's Longread
Dit is waarom de waarde van je hotel daalt als je last-minute deals aanbiedt

De impact van het gebruik van ‘promotional OTAs’ op de waarde van een hotel In de VS zijn tussen 2009 en 2012 de commissiekosten voor hotels twee keer zo snel gestegen als de omzet. Daardoor is het gemiddelde percentage van acquisitiekosten gestegen naar 15 tot 25 procent van het bedr...

Awards Hotel Duurzaamheid
QO Amsterdam wint Sustainability Award

QO Amsterdam, een IHG hotel, heeft gisteravond de publieksprijs van de Sustainability Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Frame Awards. Het duurzame lifestyle hotel, gelegen in het Amstelkwartier, laat zien dat een duurzame, circulaire benadering dé manier is om daadwerkelijk een positief ef...

Hotel Opening
The Student Hotel opent in 2020 in Delft

The Student hotel gaat in 2020 haar achste vestiging openen in Delft. Het hotel krijgt 350 kamers met de mogelijkheid voor studenten om kamers te huren, zo lezen we op greatervenues.com. De hotelketen is in 2006 opgericht door Charlie Macgregor met als doel om een stimulerende omgeving voor stude...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Internationaal Marriott
Gasten Marriott kunnen stadionomroeper bij Manchester United worden

Marriott International en Manchester United kondigen vandaag een meerjarige samenwerking met elkaar aan. De 120 miljoen leden van het reisprogramma Marriott Bonvoy profiteren door deze samenwerking van exclusieve en unieke voetbalbelevenissen van Manchester United, waaronder de kans om voor é...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: