Sir Hotels lanceert eerste City Guide op Instagram ooit

20 september 2017 | Thijs Jacobs

Sir Hotels lanceert vijf city guides op Instagram om zowel inwoners als hotelgasten op een innovatieve manier een stad te laten ontdekken. Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een makkelijk te gebruiken stadsgids met lokale favorieten en verborgen schatten; Sir Savigny’s guide voor Berlijn, Sir Nikolai’s guide voor Hamburg, Sir Joan’s guide voor Ibiza, en twee guides voor Amsterdam; het verfijnde Sir Albert in de Pijp en het hippe Sir Adam gevestigd in de A’dam Toren in Noord.

“Dit innovatieve project biedt ons de kans om uitzonderlijke ervaringen te creëren voor onze gasten door hen te verbinden met de stad, de lokale- gemeenschap en cultuur met behulp van een platform waar men al bekend en vertrouwd mee is. Deze City Guides weerspiegelen het unieke karakter van elk hotel en de buurt en bieden gebruikers de kans om deze steden te ervaren zoals de locals dat doen.” Liran Wizman, oprichter en eigenaar van Sir Hotels.

Graphics

Door het kenmerkende Instagram-raster te combineren met maatwerk graphics en kleurcodering bouwen de vijf accounts het bestaande en bekende format verder uit. De Instagram-interface is geoptimaliseerd; elk account gebruikt de rasterlay-out om de verschillende city tips op een mooie manier op te delen in categorieën. De titels voor deze categorieën, zoals ‘Art’ en ‘Feel Good Food’, is een grid van meerdere vakken, waardoor het scherm in feite opgedeeld wordt en het geheel zowel esthetisch aantrekkelijk als gebruiksvriendelijk is. De hoofdeigenschappen van de app, zoals de geolocatie- en tagfunctie, zijn ook reeds geïntegreerd zodat gebruikers gemakkelijk aanvullende informatie kunnen bemachtigen over elke tip.

Lokale experts

De categorieën zijn geselecteerd door de lokale experts van elk hotel en bieden plaatselijke favorieten. In de categorie ‘Culture’ worden opties aangeboden zoals C/O Berlin, een tentoonstellingslocatie en cultureel centrum in de Sir Savigny-guide. De aanbevelingen voor eetgelegenheden variëren van informelere plekken met goed eten, zoals Scheepskameel in Amsterdam, tot sjieke restaurants van befaamde chefs en de beste koffietentjes en toetjeszaken. Zelfs in de categorie ‘Dance Dance’ in de Sir Adam guide van Amsterdam biedt de gids exclusief inzicht met aanbevelingen zoals nachtclub MADFOX van THE ENTOURAGE GROUP, een nieuwe ondergrondse club die een internationale ervaring vol nachtelijke luxe biedt.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: