Veel geld opgehaald bij wereldrecordpoging Desembrood bakken

3 juni 2019 | Thijs Jacobs

Hilton Amsterdam Airport Schiphol werd gisteren omgetoverd tot de grootste pop-up desembakkerij van de wereld om geld in te zamelen voor Stichting Against Cancer, op initiatief van Desemenzo. Honderden broodliefhebbers kwamen bij elkaar voor de workshop Desembrood bakken en haalde bij elkaar ruim € 14.235,- op.

Ook Nederlands langebaanschaatsster Esmee Visser, voormalig langebaanschaatser Rintje Ritsma, Nederlands televisiekok Sandra Ysbrandy en winnaar van Heel Holland Bakt Rutger van den Broek gingen met hun handen in het deeg. Met de opbrengst organiseert Against Cancer jaarlijks een aantal grote evenementen en voor gezinnen, waarvan het kind is getroffen door kanker, om ze te trakteren op een onvergetelijke dag. Ook worden er vakantiereizen georganiseerd voor gezinnen met een ziek kind. De opbrengst van deze dag wordt hiervoor gebruikt. Voor meer informatie zie:1000handjesinhetdeeg.nl

Ondanks dat het wereldrecord niet is gevestigd, kijkt Edwin Klaasen (eigenaar Desemenzo) terug op een geslaagde dag: “Ik vind het super om te zien dat zoveel mensen zich hebben ingezet voor ‘1.000 handjes in het deeg’. Het was een leuke, energieke en volledig verzorgde middag met veel mengen en kneden. Deelnemers leerden o.a. hoe je zelf desembrood kunt maken, wat het verschil is tussen desembrood en gistbrood en hoe je desemstarters maakt. We hebben mensen blij gemaakt met brood en hebben respect voor het brood herwonnen. En per slot van rekening was dit uiteindelijk wel de grootste pop-up bakkerij van Nederland ooit. Ik ben trots dat we met dit initiatief een mooi bedrag hebben opgehaald voor Against Cancer. Against Cancer kan hiervoor 170 vakantiedagen organiseren. Fantastisch dat zoveel zieke kinderen voor een dag hun ziekte even kunnen vergeten.”

Op de foto, V.l.n.r: Maarten Wessels, Patrick Boxem, Edwin Klaasen en Esmee Visser. Foto: Gert Piket

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: