Veel geld opgehaald bij wereldrecordpoging Desembrood bakken

3 juni 2019 | Thijs Jacobs

Hilton Amsterdam Airport Schiphol werd gisteren omgetoverd tot de grootste pop-up desembakkerij van de wereld om geld in te zamelen voor Stichting Against Cancer, op initiatief van Desemenzo. Honderden broodliefhebbers kwamen bij elkaar voor de workshop Desembrood bakken en haalde bij elkaar ruim € 14.235,- op.

Ook Nederlands langebaanschaatsster Esmee Visser, voormalig langebaanschaatser Rintje Ritsma, Nederlands televisiekok Sandra Ysbrandy en winnaar van Heel Holland Bakt Rutger van den Broek gingen met hun handen in het deeg. Met de opbrengst organiseert Against Cancer jaarlijks een aantal grote evenementen en voor gezinnen, waarvan het kind is getroffen door kanker, om ze te trakteren op een onvergetelijke dag. Ook worden er vakantiereizen georganiseerd voor gezinnen met een ziek kind. De opbrengst van deze dag wordt hiervoor gebruikt. Voor meer informatie zie:1000handjesinhetdeeg.nl

Ondanks dat het wereldrecord niet is gevestigd, kijkt Edwin Klaasen (eigenaar Desemenzo) terug op een geslaagde dag: “Ik vind het super om te zien dat zoveel mensen zich hebben ingezet voor ‘1.000 handjes in het deeg’. Het was een leuke, energieke en volledig verzorgde middag met veel mengen en kneden. Deelnemers leerden o.a. hoe je zelf desembrood kunt maken, wat het verschil is tussen desembrood en gistbrood en hoe je desemstarters maakt. We hebben mensen blij gemaakt met brood en hebben respect voor het brood herwonnen. En per slot van rekening was dit uiteindelijk wel de grootste pop-up bakkerij van Nederland ooit. Ik ben trots dat we met dit initiatief een mooi bedrag hebben opgehaald voor Against Cancer. Against Cancer kan hiervoor 170 vakantiedagen organiseren. Fantastisch dat zoveel zieke kinderen voor een dag hun ziekte even kunnen vergeten.”

Op de foto, V.l.n.r: Maarten Wessels, Patrick Boxem, Edwin Klaasen en Esmee Visser. Foto: Gert Piket

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse reizigers veranderen reisgedrag na corona: kleinere accommodaties en later boeken

Met het coronavirus in ons midden verandert ook ons reisgedrag. We kiezen voor kleinere accommodaties, stappen eerder in de auto dan het vliegtuig en kiezen massaal voor last minutes. Dat blijkt uit onderzoek van de VakantieDiscounter. Kleinschalige accommodaties worden populairder Van de 1....

Opening Utrecht
Nieuwste horecalocatie van Utrecht geopend

Drukke dagen in de keuken, nieuwe soepproevers en een volgeboekt hotel: de opening van Utrechts eerste soepbar Soep-er, én van de negen sfeervolle kamers van het bovengelegen logement Petit Beijers is een feit. Op zondag 12 juli openden horecaondernemers Janine en Tom hun deuren aan Vismarkt ...

Personalia
Hotelier Martin Lindelauf gaat met pensioen

Na ruim vierendertig jaar gaat Martin Lindelauf met pensioen. Een pensioen dat welverdiend is, maar velen vinden het toch jammer om hem te zien gaan. Collega, zakenpartner, leermeester of hoe je hem ook zou willen noemen, de man met het jaloersmakende cv gaat er definitief mee stoppen. Martin&rs...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Internationaal Coronacrisis
a&o Hostels benoemt social distancing experts

Europa’s grootste budget hostelketen, a&o Hostels, heeft een initiatief gelanceerd waarbij in alle Europese vestigingen 'social distancing experts' zijn aangesteld. Deze specialisten zorgen ervoor dat de gasten veilig en met een gerust gevoel de omgeving kunnen verkennen. Bovendien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: