Vondel Hotels opent hotel in voormalig klooster Maastricht

3 juli 2017 | Roy Spijker

Vondel Hotels, een ambitieuze hotelgroep in Amsterdam, opent de komende maanden drie nieuwe hotels voor de zakelijke en leisure reiziger. Naast Hotel de Jonker en Hotel Overtoomse Houthandel in Amsterdam opent Hotel Monastère Maastricht in Maastricht. Het hotel in Maastricht is de eerste locatie voor Vondel Hotels buiten de hoofdstad. Het hotel opent na een grondige verbouwing in december 2017 al haar deuren.

In het voormalig klooster aan de Boschstraat 69-71 komen 56 luxe hotelkamers, een restaurant, bar, vergaderzaal en binnentuin. Het Rijksmonument stond al lange tijd leeg. Voorheen was het Leger des Heils er gevestigd. Het klooster is gebouwd in de 14e eeuw en kent een rijke geschiedenis. Het is van oorsprong een middeleeuwse refugiehuis van de abdij van Hocht, dat in de loop der eeuwen diverse malen verbouwd en vergroot is.

Arjen van den Hof, ondernemer en eigenaar van Vondel Hotels: “We zijn trots dit prachtige monument aan onze mooie collectie toe te mogen voegen. Hotel Monastère Maastricht is er voor iedereen. Naast een viersterren design hotel met 56 luxe kamers is het een straight-friendly hotel en een ontmoetingsplek voor de LHBT gemeenschap waar met name tolerantie hoog in het vaandel staat. Van jong tot oud, van mannen en vrouwen tot families en vriendenclubs, elke geaardheid, iedereen is er van harte welkom! Een belangrijke kernwaarde is dat we onze medewerkers zo opleiden dat ze ervoor kunnen zorgen dat iedereen zich altijd thuis voelt bij ons.”

Vondel Hotels heeft een sterk track record voor het verzorgen van een omgeving waar alle medewerkers, gasten, partners, leveranciers en de lokale gemeenschap worden uitgenodigd, omarmd, gewaardeerd en zich gerespecteerd voelen. Het inspirerende hospitality bedrijf zoekt altijd de verscheidenheid en streeft- met op dit moment elf verschillende locaties - altijd naar variatie. Een belangrijk doel is om een authentieke ervaring voor elke gast te creëren door gebruik te maken van inzichten en perspectieven van de medewerkers, leveranciers en partners. Het succes is afgeleid van de verschillen die ons allemaal uniek maken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: