Vondel Hotels opent hotel in voormalig klooster Maastricht

Auteur: Roy Spijker
Hotelbouwplannen 3 juli 2017
Vondel Hotels opent hotel in voormalig klooster Maastricht

Vondel Hotels, een ambitieuze hotelgroep in Amsterdam, opent de komende maanden drie nieuwe hotels voor de zakelijke en leisure reiziger. Naast Hotel de Jonker en Hotel Overtoomse Houthandel in Amsterdam opent Hotel Monastère Maastricht in Maastricht. Het hotel in Maastricht is de eerste locatie voor Vondel Hotels buiten de hoofdstad. Het hotel opent na een grondige verbouwing in december 2017 al haar deuren.

In het voormalig klooster aan de Boschstraat 69-71 komen 56 luxe hotelkamers, een restaurant, bar, vergaderzaal en binnentuin. Het Rijksmonument stond al lange tijd leeg. Voorheen was het Leger des Heils er gevestigd. Het klooster is gebouwd in de 14e eeuw en kent een rijke geschiedenis. Het is van oorsprong een middeleeuwse refugiehuis van de abdij van Hocht, dat in de loop der eeuwen diverse malen verbouwd en vergroot is.

Arjen van den Hof, ondernemer en eigenaar van Vondel Hotels: “We zijn trots dit prachtige monument aan onze mooie collectie toe te mogen voegen. Hotel Monastère Maastricht is er voor iedereen. Naast een viersterren design hotel met 56 luxe kamers is het een straight-friendly hotel en een ontmoetingsplek voor de LHBT gemeenschap waar met name tolerantie hoog in het vaandel staat. Van jong tot oud, van mannen en vrouwen tot families en vriendenclubs, elke geaardheid, iedereen is er van harte welkom! Een belangrijke kernwaarde is dat we onze medewerkers zo opleiden dat ze ervoor kunnen zorgen dat iedereen zich altijd thuis voelt bij ons.”

Vondel Hotels heeft een sterk track record voor het verzorgen van een omgeving waar alle medewerkers, gasten, partners, leveranciers en de lokale gemeenschap worden uitgenodigd, omarmd, gewaardeerd en zich gerespecteerd voelen. Het inspirerende hospitality bedrijf zoekt altijd de verscheidenheid en streeft- met op dit moment elf verschillende locaties - altijd naar variatie. Een belangrijk doel is om een authentieke ervaring voor elke gast te creëren door gebruik te maken van inzichten en perspectieven van de medewerkers, leveranciers en partners. Het succes is afgeleid van de verschillen die ons allemaal uniek maken.

Overig nieuws