AccorHotels neemt Travel Keys over

7 februari 2017 | Roy Spijker

AccorHotels is begonnen met exclusieve onderhandelingen om Travel keys, één van de groostste spelers in de Private Vacation Rental markt, volledig over te nemen. Travel Keys is een grote reismakelaar met een aanbod van meer dan 500 luxueuze accommodaties verspreid over meer dan 100 verschillende locaties, over de hele wereld. Het bedrijf richt zich op klanttevredenheid, professionele vakantieplanning en biedt 24/7 conciërgediensten aan. De combinatie van Travel Keys met 'onefinestay' en 'Squarebreak' zorgt ervoor dat Accorhotels een uniek aanbod kan leveren van ongeveer 8500 adressen in de Luxury Private Rental markt, met hooggewaardeerde accomocaties binnen zowel het vakantie- als het stedelijk segment.

De verwachting is dat de transactie in het tweede kwartaal van 2017 rond is, nadat het gebruikelijke boekenonderzoek is afgerond. “Wij zijn ontzettend blij dat Bobby Gibson en zijn team zich aansluiten bij de AccorHotels familie. Zij hebben over de jaren heen een zeer sterk bedrijf opgebouwd dat instrumentaal zal zijn in onze strategie om de nummer één luxury private rental speler in de wereld te realiseren. Travel Keys voegt een indrukwekkend portfolio van eersteklas accommodaties toe aan onze bestaande activiteiten. Deze overname demonstreert wederom onze wendbaarheid en dynamische aanpak om onze klanten de full-service diensten aan te bieden", aldus Sebastien Bazin, voorzitter & CEO van AccorHotels.

Bobby Gibson, CEO van Travel Keys, verklaard: “Wij voelen een sterke verbondenheid met de teams van AccorHotels en we delen de visie van zowel Sebastien Bazin als de private rental leiders van AccorHotels over de toekomst van onze industrie. We zijn ontzettend enthousiast over deze partnership, welke een nieuw en opwindend hoofdstuk toevoegt aan het verhaal van Travel Keys. Ons doel is om uitzonderlijke ervaringen te bieden aan onze klanten, in de vorm van de beste huizen op de beste locaties met de beste service. Tegelijkertijd bedienen wij uitzonderlijk veeleisende gastheren en gastvrouwen die vinden dat hun unieke eigendom niet past bij de massa-aanbiedingen op de opkomende peer-to-peer markt.” 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: