Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

25 januari 2020 | Redactie

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen.

De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel Maastricht) en Dirk Peters (The Roast Room Amsterdam) Na een spannende verkiezingsstrijd tussen negen genomineerde F&B-professionals kregen zij van het publiek en collega-professionals de meeste stemmen. Daarmee verdienden zij hun plek in de finale.

Rondje Nederland

Voor deze tiende jubileumeditie van de door de AF&BM georganiseerde verkiezing moest de jury ruim 700 kilometer rijden om de kwaliteiten van de finalisten te beoordelen. Tijdens bedrijfsbezoeken presenteerden de professionals zich op geheel eigen wijze in hun eigen habitat aan de vakjury. Naast de beoordeling van hun managementkwaliteiten en aantoonbare successen lette de jury dit jaar extra op hoe de professionals hun medewerkers vinden, binden en boeien in een arbeidsmarkt vol uitdagingen.

Sprankelende persoonlijkheid met overredingskracht

De jury koos na de laatste presentatie unaniem voor Agnes Raggers als winnares van de award. De jury prijst Agnes om haar daadkracht en ondernemerschap. Agnes, die onder meer zeven jaar als gastvrouw bij De Librije werkte en daarna Librije’s Zusje Amsterdam (Nu Spectrum) mocht openen, is eigenzinnig en heeft eigenhandig grote veranderingen weten door te voeren bij Mooirivier. Van automatisering tot gezondere snacks en drankjes. Dat gaat bij Mooirivier niet altijd vanzelf, maar met haar sprankelende persoonlijkheid en overredingskracht, wist zij in bepaalde werkprocessen veel tijd – en dus geld – te besparen. Ze staat voor haar teamleden en zorgt voor rust op de werkvloer door nieuwe initiatieven te nemen en heldere communicatie.

Ook zorgt Agnes ervoor dat voor iedereen in haar team de balans tussen werk en privé in orde is. Zelf zegt ze daarover: ‘als mensen continu op hun tenen moeten lopen, vinden ze hun werk niet leuk meer. Dat is funest voor de horeca.’

Met haar moderne aanpak en frisse ideeën is ze een ambassadeur voor het vak van f&b manager. Waar sommige van haar collega’s de functie als tussenfase zien als opstap naar een gm functie, is Raggers duidelijk: ‘ik houd van f&b en zie mezelf niet zo snel general manager worden. F&B is het mooiste vak dat er is.’ En daar heeft de jury geen woord meer aan toe te voegen.

Ambassadeurs voor vak

Ondanks dat zij de titel niet wonnen zijn ook Bart en Dirk echte ambassadeurs voor het mooie en dynamische F&B-vak. Twee waardige finalisten waarbij F&B door de aderen stroomt.

De juryleden van de F&B Professional of the year zijn: Maarten Wessels – Wessels Trainingen, Iris Kranenburg – Entree Magazine, Paul Sprakel – Hospitality Management, Demian van der Reijden – Misset Horeca, Maaike de Reuver – Food Inspiration, en Lieke Weerdenburg – Van der Valk Hotel Uden-Veghel  / F&B Professional of the Year ‘19

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: