Amsterdam Marriott Hotel onthult nieuw design

19 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Amsterdam Marriott Hotel, dat haar deuren opende in 1975 als eerste hotel van Marriott buiten Noord Amerika, heeft vandaag een volledig nieuw design onthuld na een twee jaar durende renovatie. Met de nieuwe look stralen de gastenkamers en publieke ruimtes een moderne, huiselijke stijl uit. Daarnaast heeft het hotel een vernieuwde M Club Lounge en lobby geïntroduceerd die reizigers innovatieve en ingenieuze ruimtes bieden die aan alle wensen voldoen.

Innovatie

“Marriott Hotels heeft consequent de grenzen van innovatie in reizen verlegd om ervaringen te creëren die onze gasten inspireren", aldus General Manager Peter Schickling. "Met de internationaal gerenommeerde Nederlandse ontwerper Piet Boon hebben we een vernieuwende hotelervaring gecreëerd die echt past bij de behoeften van onze gasten, terwijl we trouw blijven aan het karakter en de levendigheid van Amsterdam."

Het Amsterdam Marriott Hotel biedt gasten een aantal van de ruimste kamers in het centrum van Amsterdam. Onder leiding van de bekende Nederlandse interieurontwerper Piet Boon richtte de renovatie zich op het combineren van high-end functionaliteit met het Amsterdamse 'couleur locale' door middel van slimme technologie en lokaal geïnspireerde accenten. Lichte kleuren en open kasten versterken het gevoel van ruimte, terwijl de combinatie van een ontspannend en veelzijdig zitgedeelte de wensen van de volgende generatie voor flexibele werkruimten weerspiegelt.

Eigentijdse inrichting

De transformatie wordt voltooid door een vernieuwde lobby en M Club Lounge die nieuw leven blazen in de publieke ruimte van het hotel, waar een eigentijdse inrichting gasten de gelegenheid geeft om te werken, te ontspannen of te netwerken. De ‘Greatroom’ lobby omvat de gemoderniseerde Sorel's Bar & Lounge die gasten een ??multifunctionele ruimte biedt waar ze kunnen ontspannen met een hapje of een drankje, evenals de gebruikelijke service van de receptie en conciërge. De opnieuw gelanceerde M Club Lounge, toegankelijk voor leden van Marriott Rewards en gasten die in premium kamertypen verblijven, biedt ruimte om te relaxen met toegang tot een exclusief ontbijtbuffet, warme of koude snacks en gratis drankjes in de avonduren.

Renovatie

De renovatie van Amsterdam Marriott Hotel is het meest recente project dat wordt onthuld in een periode van grote investeringen van Marriott hotels in heel Europa. Het vernieuwde hotel wijst het momentum en de evolutie aan van Marriott Hotels' gedurfde transformatie, waarbij ze reiservaringen over de hele wereld naar een nieuw niveau tillen om alle aspecten van het verblijf te verbeteren.

Het Amsterdam Marriott Hotel telt 396 kamers en ligt naast het beroemde Vondelpark, in het hart van de stad. Het hotel is bekend om zijn nabijheid van bezienswaardigheden, waaronder zowel het Rijksmuseum als het Van Gogh museum, exclusief winkelgebied, spannend nachtleven en high-end restaurants. In combinatie met het moderne interieur is het hotel het ideale adres in Amsterdam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: