Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

27 januari 2021 | Redactie

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren waar mensen kunnen groeien en ontspannen in vervulling. Om het hotel volledig op zonne-energie te laten draaien en het verblijf uit te breiden met een derde guesthouse is nog 50.000 euro nodig.

Kamal de Bruijn en Cheraldin Zellner zijn vorig jaar vanuit Amsterdam met hun gezin naar Sardinië verhuisd met de missie om het hotel en retreat centrum te openen. Het hotel bevindt zich in een afgelegen vallei op Sardinië, vlak bij de zee. Toekomstige gasten kunnen er een overnachting boeken en deelnemen aan georganiseerde retraites en trainingen. Zo willen de ondernemers dagelijks yoga en meditatie aanbieden en andere activiteiten die de gasten helpen bij een bewuste levensstijl. Naar eigen zeggen heeft het duo alle tools in huis om er een succes van te maken. Zo is De Bruijn namelijk als ondernemer betrokken geweest bij diverse startups in de Nederlandse zorg en heeft Zellner jarenlang haar eigen cateringbedrijf gehad.
"In de afgelopen tien jaar zijn onze levens veranderd door allerlei retreats en door een meer bewuste levensstijl, dat we nu graag voor anderen een bijzondere plek en programma’s willen creëren", aldus Zellner.

De succesvolle crowdfunding laat zien dat mensen vertrouwen hebben dat er binnenkort weer gereisd kan worden. Volgens De Bruijn ontvangen ze veel reacties van mensen die verlangen om weer naar de zon kunnen na de lange covid-beperkingen en dat zij hoop putten uit de oprichting van een duurzaam hotel tijdens de crisis.

Organiseer je eigen retreat

Soul Valley opent aankomende zomer haar deuren als conscious hotel en in de maanden oktober t/m mei worden er retreats en trainingen georganiseerd. Ook kunnen externe organisaties hun eigen event bij Soul Valley organiseren en gebruik maken van de twee groepsruimtes die geschikt zijn voor 10 tot 50 personen met buiten een yogaplateau met uitzicht over zee. Deelnemers aan de retreats overnachten in het hotel en de guesthouses.

Duurzaamheid

Het pand in de Sardijnse vallei is gerenoveerd met natuurlijke materialen en voorzien van energiezuinige installaties. De inrichting bestaat uit duurzame meubels en ook afval wordt beperkt en gescheiden met onder meer een compostvoorziening. Daarbij heeft het restaurant een vegetarisch menu dat bestaat uit gerechten die zijn bereid met verse biologische producten, afkomstig uit hun eigen tuin.

"Ons streven is om Soul Valley helemaal CO2 neutraal te maken. We zullen dan ook voor iedere boeking een boom planten om het reizen te compenseren. Alles wat de aankomende drie weken extra wordt opgehaald met onze crowdfunding wordt gebruikt voor de aanschaf van bijvoorbeeld zonnepanelen om Soul Valley nog verder te verduurzamen en uit te breiden.’ aldus Zellner. De crowdfunding loopt nog tot 16 februari.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Hotelketens
Erwin M. Bruyn wordt Country Manager bij Deutsche Hospitality

Deutsche Hospitality herstructureert haar merkenportfolio. In de toekomst wordt het traditionele merk Steigenberger Hotels & Resorts gecombineerd met het lifestyle merk Jaz in the City om samen het nieuwe 'upscale' segment te vormen. Hierdoor wordt het mogelijk om gezamenlijke synergi&eu ...

Achtergronden
14 jaar geleden in Hospitality Management; Robert Kranenborg

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2007. Een interview met Robert Kranenborgh. In 2007 chef van het met e ...

De stelling van de maand: 2022 wordt nog uitdagender dan 2021

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De tweede stelling luidt ...

Internationaal
Edition Hotels opent 8 hotels wereldwijd

Edition Hotels kondigt haar verdere internationale uitbreiding aan richting eind 2022, met de geplande opening van acht nieuwe accommodaties verspreid over drie continenten. Onder de nieuwe openingen bevinden zich locaties in Rome, Madrid, Dubai, Reykjavik, Tampa, Doha, Mexico's Riviera Maya ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Economie Interview Ewout Hoogendoorn
BORON investeert: 10.000 bedden op 30 locaties

In een tijd dat de hotellerie gebukt gaat onder de gevolgen van het coronavirus, maakt BORON - de investeringsmaatschappij van de familie J.A. Fentener van Vlissingen (oprichter BCD Travel) - bekend flink te investeren in de hotellerie. De plannen liegen er niet om: 10.000 bedden op minimaal der ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: